Αριθμός Μ.Η.Τ. 232067
Η ιστοσελίδα www.trikalaerevna.gr σύμφωνα με την απόφαση Ε/5083/25-11-2024 της Γενικής Γραμματείας Επικοινωνίας και Ενημέρωσης / Διεύθυνση Εποπτείας Μέσων Ενημέρωσης / Τμήμα Μητρώου και Διαφάνειας έλαβε την πιστοποίηση εγγραφής στο Ηλεκτρονικό Μητρώο Ηλεκτρονικού Τύπου (Μ.Η.Τ.) στον Νομό Τρικάλων σύμφωνα με το Ν.5005/2022. O κατάλογος των πιστοποιημένων επιχειρήσεων ηλεκτρονικού τύπου αναρτάται στην ιστοσελίδα της Γ.Γ.Ε.Ε.
ΤΟΠΙΚΑ 17.05.2018
Γράφει ο/η
Γράφει ο/η newsroom
Το Γενικό Λύκειο Βαλτινού Τρικάλων συμμετέχει για δεύτερη σχολική χρονιά στο Ευρωπαϊκό πρόγραμμα ERASMUS + KA2 – Στρατηγικές Συμπράξεις στον τομέα της Σχολικής Εκπαίδευσης με θέμα το ΝΕΡΟ και γενικό τίτλο ″WATER: The blue way to a better life″ (ΝΕΡΟ: Ο γαλάζιος δρόμος για μια καλύτερη ζωή). Η διάρκεια του σχεδίου είναι δύο έτη και οι συμμετέχουσες χώρες είναι η Πορτογαλία, η Ιταλία, η Βουλγαρία, το Βέλγιο και η Ελλάδα. Για τις ανάγκες του προγράμματος υποδεχθήκαμε και φιλοξενήσαμε ομάδες μαθητών και καθηγητών από τις παραπάνω χώρες το διάστημα από τις 16 έως τις 20 Απριλίου 2018.
Βασικός σκοπός της συνάντησης ήταν η αλληλοενημέρωση για την μέχρι τώρα πορεία των εργασιών του κάθε εταίρου στον τόπο του, οι από κοινού εκπαιδευτικές δράσεις καθώς και η ανάπτυξη γλωσσικών δεξιοτήτων μαθητών και καθηγητών. Με τη φιλοξενία που προσέφεραν οι μαθητές μας στους επισκέπτες συμμαθητές τους δόθηκε η ευκαιρία για ανάδειξη της ελληνικής κουλτούρας.
Οι εργασίες της συνάντησης ξεκίνησαν με παιχνίδια γνωριμίας μεταξύ των μαθητών για την εξοικείωση τους και την ενδυνάμωση των δεξιοτήτων επικοινωνίας και ομαδικής εργασίας.
Η ελληνική ομάδα ανέλαβε την ξενάγηση στην πόλη των Τρικάλων και την επίσκεψη σε χώρους πολιτισμικού, πολιτιστικού και εκπαιδευτικού ενδιαφέροντος με σκοπό οι επισκέπτες να γνωρίσουν την πόλη και τους ανθρώπους της. Επισκεφτήκαμε το Βαρούσι, το Ασκληπιείο, το Φρούριο, το Μύλο Ματσόπουλου, το Μουσείο Τσιτσάνη και το Κουρσούμ Τζαμί.
Όλες οι αποστολές παρουσίασαν τα αποτελέσματα των εργασιών τους που περιελάμβαναν τις θεματικές: χημική ανάλυση επιφανειακών υδάτων της περιοχής του σχολείου τους και τη παρουσία του νερού σε διάφορες μορφές της τέχνης. Δόθηκε η ευκαιρία να γνωρίσουμε, να συγκρίνουμε και να αναγνωρίσουμε ομοιότητες και διαφορές μεταξύ των αποστολών. Οι εργασίες πραγματοποιήθηκαν στους χώρους του σχολείου.
Επίσης, θερμή ήταν η υποδοχή από εκπροσώπους του Δήμου κατά την επίσκεψή μας στο Δημαρχιακό Μέγαρο ενώ ακολούθησε συζήτηση με τους Αντιδημάρχους Παιδείας κ. Αναστασίου και Δημοσίων Σχέσεων κα. Αλεστά καθώς και τον Πρόεδρο της Σχολικής Επιτροπής του Δήμου κ. Κωτούλα για τα θέματα που εγγίζουν το περιεχόμενο του προγράμματος.
Αυτό που ενθουσίασε σε ύψιστο βαθμό μαθητές και εκπαιδευτικούς ήταν η εκπαίδευσή τους σε παραδοσιακούς και σύγχρονους ελληνικούς χορούς σχετικούς με το νερό, συμπληρώθηκε δε και με πορτογαλικούς. Αυτό υλοποιήθηκε στο Κέντρο Χορού ΤΡΙΚΚΗ από τον κ. Γαλάνη, τον οποίο και ευχαριστούμε ιδιαίτερα για τον κόπο που κατέβαλε και τον χρόνο που διέθεσε.
Στην εκπαιδευτική επίσκεψη στο χώρο των Μετεώρων και συγκεκριμένα στις Ι.Μ. Αγίου Στεφάνου και Μεγάλου Μετεώρου είχαμε την ευκαιρία να γνωρίσουμε τη δημιουργία, την ιστορία τους και τη συμβολή τους στην διατήρηση της ορθόδοξης πίστης στο πέρασμα των αιώνων. Στη συνέχεια κατά την επίσκεψή μας στο Κέντρο Ψηφιακής Τεχνολογίας στην πόλη της Καλαμπάκας μέσω τρισδιάστατης προβολής ενημερωθήκαμε για τον σχηματισμό των Μετεώρων. Στον επίλογο της επίσκεψης περιηγηθήκαμε στις περιοχές του Περτουλίου – Ελάτης – Πύλης όπου και απολαύσαμε τις φυσικές ομορφιές καθώς και ανθρώπινες δημιουργίες στο πέρασμα των αιώνων της περιοχής μας.
Στην εκπαιδευτική επίσκεψη στη λίμνη Πλαστήρα την τεχνητή λίμνη με το μεγαλύτερο υψόμετρο στην Ευρώπη, κινηθήκαμε γύρω της, παρατηρώντας το φράγμα αλλά και τις δαντελωτές ακτές της, την τέλεια αρμονία του υγρού στοιχείου με το βουνό και τα δάση του και ενημερωθήκαμε για την δημιουργία της και την αξία που έχει για τον θεσσαλικό κάμπο.
Οι εργασίες ολοκληρώθηκαν με την αξιολόγηση της συνάντησης από όλους τους συμμετέχοντες, την απονομή των πιστοποιητικών συμμετοχής και την γιορτή λήξης με παραδοσιακά εδέσματα και χορούς στον χώρο αναψυχής «Παναγία» στο Βαλτινό.
Από την αξιολόγηση που έγινε και τον απόηχο μετά την αναχώρηση των επισκεπτών το όλο εγχείρημα θεωρήθηκε απόλυτα επιτυχές. Δεδομένου ότι είναι η πρώτη φορά που το σχολείο μας αναπτύσσει μια τέτοια πρωτοβουλία και βλέποντας ότι ο εκπαιδευτικός σκοπός της επίσκεψης ικανοποιήθηκε πλήρως νιώθουμε ιδιαίτερα ικανοποιημένοι για την έκβαση αυτή. Ευελπιστούμε ότι και τα τελικά αποτελέσματα της συνεργασίας μας θα είναι αξιόλογα και χρήσιμα τόσο για εμάς όσο και για την τοπική κοινωνία.
Κείμενο
Καραθανάσης Γεώργιος- Δήμητρα Αγγέλου