Παρασκευή 27.12.2024 | Εορτάζουν: Μαυρίκιος, Μαυρίκης, Μωρίς, Μαυρικία, Μαυρίκα, Στέφανος, Στέφος, Στέφας, Στεφανής, Στεφανία, Στέφη, Στεφάνα, Στεφανιώ, Στεφανίτσα, Στεφανή, Στέφα

Αριθμός Μ.Η.Τ. 232067

Η ιστοσελίδα www.trikalaerevna.gr σύμφωνα με την απόφαση Ε/5083/25-11-2024 της Γενικής Γραμματείας Επικοινωνίας και Ενημέρωσης / Διεύθυνση Εποπτείας Μέσων Ενημέρωσης / Τμήμα Μητρώου και Διαφάνειας έλαβε την πιστοποίηση εγγραφής στο Ηλεκτρονικό Μητρώο Ηλεκτρονικού Τύπου (Μ.Η.Τ.) στον Νομό Τρικάλων σύμφωνα με το Ν.5005/2022. O κατάλογος των πιστοποιημένων επιχειρήσεων ηλεκτρονικού τύπου αναρτάται στην ιστοσελίδα της Γ.Γ.Ε.Ε.

5ο Γυμνάσιο Τρικάλων: Ανακαλύπτοντας τη μαγεία της σταθεράς π στην αυλή του

ΤΟΠΙΚΑ 15.03.2022 | 7:04 μμ

Γράφει ο/η

newsroom

Γράφει ο/η newsroom

Ξεκινάμε την παρούσα δημοσίευση με μία άποψη: «Όλοι οι αριθμοί είναι ενδιαφέροντες, μερικοί όμως είναι πιο ενδιαφέροντες από τους άλλους και το π είναι ο πιο ενδιαφέρων από όλους», Ian Stewart, καθηγητής Μαθηματικών του Πανεπιστημίου του Warwick.

Πράγματι ο αριθμός π είναι και μοναδικός και ιδιαίτερος. Ας τον γνωρίσουμε. Αρχαίοι λαοί είχαν παρατηρήσει ότι ο λόγος του μήκους κύκλου προς τη διάμετρό του είναι το ίδιο για όλους τους κύκλους. Η σταθερά τιμή του λόγου αυτού είναι περίπου 3.14, δηλαδή είναι ο αριθμός π. Η σταθερά π είναι η πρώτη σταθερά που ανακαλύφθηκε. Με απλά λόγια, αν διαιρέσει κανείς την περιφέρεια ενός κύκλου με τη διάμετρό του, δίνεται ως αποτέλεσμα το 3.14. Αυτό ισχύει για όλους τους κύκλους στο Σύμπαν, όποια και αν είναι η περιφέρειά τους.

Η Παγκόσμια Ημέρα της Σταθεράς π (π= 3.14) γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 14 Μαρτίου. Η Ημέρα γιορτάζεται με εκδηλώσεις σε πολλές Μαθηματικές σχολές και σχολεία σε όλη την υφήλιο. Το ίδιο συνέβη και στο σχολείο μας, το 5ο Γυμνάσιο Τρικάλων. Οι μαθητές, χρησιμοποιώντας σπάγκο, μετροταινία και κιμωλίες, σχεδίασαν κύκλους διαφόρων διαμέτρων στην αυλή του σχολείου και απέδειξαν βιωματικά τη σχέση μεταξύ του μήκους του κύκλου, της διαμέτρου του και της σταθεράς π.

Την διοργάνωση της δράσης ανέλαβαν οι Μαθηματικοί του σχολείου οι οποίοι καθοδήγησαν τους μαθητές/τρες. Η δράση θα συνεχιστεί και στα υπόλοιπα τμήματα του σχολείου μετά την ενθουσιώδη ανταπόκριση των μαθητών και τη διάθεση για ενεργό συμμετοχή στη διαδικασία της μάθησης.

Το σχολείο ευχαριστεί και συγχαίρει τους εκπαιδευτικούς κ. Ζυγουράκη, κ. Καραγιώργου, κ. Παπαγιαννούλη και κ. Μαχαιρά που οργάνωσαν αυτή τη δράση για τα παιδιά μας και τα βοήθησαν να χτίσουν και να κατακτήσουν τη γνώση με παιγνιώδη τρόπο.

Η ΕΡΕΥΝΑσχολιάστε εδώ

Η διεύθυνση του email σας δεν θα δημοσιευθεί.

Η ΕΡΕΥΝΑδιαβάστε επίσης