Παρασκευή 27.12.2024 | Εορτάζουν: Μαυρίκιος, Μαυρίκης, Μωρίς, Μαυρικία, Μαυρίκα, Στέφανος, Στέφος, Στέφας, Στεφανής, Στεφανία, Στέφη, Στεφάνα, Στεφανιώ, Στεφανίτσα, Στεφανή, Στέφα

Αριθμός Μ.Η.Τ. 232067

Η ιστοσελίδα www.trikalaerevna.gr σύμφωνα με την απόφαση Ε/5083/25-11-2024 της Γενικής Γραμματείας Επικοινωνίας και Ενημέρωσης / Διεύθυνση Εποπτείας Μέσων Ενημέρωσης / Τμήμα Μητρώου και Διαφάνειας έλαβε την πιστοποίηση εγγραφής στο Ηλεκτρονικό Μητρώο Ηλεκτρονικού Τύπου (Μ.Η.Τ.) στον Νομό Τρικάλων σύμφωνα με το Ν.5005/2022. O κατάλογος των πιστοποιημένων επιχειρήσεων ηλεκτρονικού τύπου αναρτάται στην ιστοσελίδα της Γ.Γ.Ε.Ε.

9ο Γυμνάσιο Τρικάλων: Ένα αξέχαστο, βιωματικό μάθημα Τέχνης στο Ίδρυμα Λ. Μακρή

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ 23.01.2024 | 4:27 μμ

Γράφει ο/η

newsroom

Γράφει ο/η newsroom

Με συνέπεια και συνέχεια στην πολιτιστική του δράση, το Κοινωφελές Ίδρυμα Λεωνίδα Κ. Μακρή – ιατρού, εγκαινίασε το Σάββατο 2 Δεκεμβρίου, στις 19:30 στο κτίριο της Στέγης Τέχνης & Πολιτισμού του Ιδρύματος, την έκθεση «ΖΩΓΡΑΦΙΚΗΣ ΑΠΑΝΘΙΣΜΑ, Από τον Γύζη έως το σήμερα».

Η έκθεση είναι ένα πανόραμα της ελληνικής ζωγραφικής, με έργα από ιδιωτικές συλλογές, όπου παρουσιάζονται ιστορικοί καλλιτέχνες όπως ο Νικόλαος Γύζης, ο Περικλής Πανταζής, ο Κωνσταντίνος Παρθένης, ο Θεόδωρος Ράλλης, ο Κωνσταντίνος Βολανάκης, ο Ιωάννης Αλταμούρας, ο Αιμίλιος Προσαλέντης, ο Δημήτριος Γιολδάσης, ο Γιώργος Γούλας, ο Σπύρος Βασιλείου, ο Γιάννης Μόραλης, ο Διαμαντής Διαμαντόπουλος, ο Mayo, o Βαλέριος Καλούτσης,ο Γιώργος Γκολφίνος και ο Μάκης Θεοφυλακτόπουλος, που από τον 19ο αιώνα μέχρι και σήμερα πρωταγωνιστούν στην ελληνική καλλιτεχνική σκηνή.  Την ανωτέρω,άκρως ενδιαφέρουσα, έκθεση  επισκέφθηκετην περασμένη Παρασκευή, 19-01-2024, το τμήμα Β1 του 9ου Γυμνασίου Τρικάλων με πρωτοβουλία της διδάσκουσας καθηγήτριας και Διευθύντριας του Σχολείου Αμαλίας Κ. Ηλιάδη, φιλολόγου-ιστορικού, στο πλαίσιο του μαθήματος της Ιστορίας-Ιστορία Τέχνης και Πολιτισμού.

Η προβλεπόμενη, εθελοντική ξενάγηση για τους μαθητές/τριες, ενταγμένη σε εκπαιδευτικό πλαίσιο, από τον εικαστικό κ. Κοτσίρα Ηλίατους ενθουσίασε και για το λόγο αυτό οι μαθητές μου Λέσι Χένρικ, Καλαντζής Ερμής, Καρατζούνης Αθανάσιος και Γαλάνης Κωνσταντίνος

κατέθεσαν γραπτώς τις εντυπώσεις τους. Σταχυολογώ από το κείμενό τους τα ακόλουθα χωρία: “Οι εντυπώσεις μας από αυτή την επίσκεψη στην έκθεση ζωγραφικής είναι έντονες, θετικές και πολύ συγκεκριμένες: Ο πίνακας με το μωρό που κλαίει, χάρη στον υπεύθυνο της ξενάγησης κ. Κοτσίρα, μας μετέδωσε την ένταση του ανθρώπινου αισθήματος και καταλάβαμε καλά πως το μωρό κλαίει έντονα καθώς σφίγγει το χέρι του με γροθιά, έχει πολύ ανοιχτό το στόμα και πολύ ζωηρά χρώματα στην απόδοσή του. Ένας άλλος πίνακας που απεικόνιζε μια όμορφη γυναίκα ήταν πραγματικά τρομερός, είχε πολλές και ποικίλες αποχρώσεις του μπλε και του άσπρου. Το πιο ωραίο στοιχείο σε αυτό το κάδρο-έργο τέχνης ήταν τα χείλη της, καθώς έκαναν μια μεγάλη και ταυτόχρονα εντυπωσιακή αντίθεση κόκκινου-μπλε! Ένας επίσης αξιόλογος και αξιομνημόνευτος πίνακας ήταν αυτός στο ανδρικό κουρείο, όπου μας τραβάει απευθείας την προσοχή η κρεμασμένη ροζ πετσέτα! Το έργο αυτό είναι πολύ όμορφο με σαφείς λεπτομέρειες. Όμως, εκτός από τους υπέροχους  πίνακες, μέχρι και το κτίριο που βρισκόμασταν και στο οποίο πραγματοποιήθηκε η έκθεση, το Αρχοντικό Μακρή, είναι πολύ εντυπωσιακό με ωραία αρχιτεκτονική και πολύτιμο περιεχόμενο! Ένα πραγματικό στολίδι της πόλης των Τρικάλων. Αξίζουν θερμά συγχαρητήρια σε όλους τους συντελεστές της έκθεσης!».

Στις εκπαιδευτικές περιηγήσεις τους σε μουσεία και εκθέσεις Τέχνης προσφέρεται  η δυνατότητα, οι μαθητές να προσεγγίσουν όψεις πολιτισμού, μνημεία  και  έργα Τέχνης  της κοινωνίας μας.Οι μαθητές με τον τρόπο αυτό γίνονται κοινωνοί της πολιτιστικής κληρονομιάς μας, μυούνται στην κουλτούρα μας, κοινωνικοποιούνται, αναπτύσσουν διανθρώπινες σχέσεις, αλλάζουν παραστάσεις και αναζωογονούν την ψυχή και το πνεύμα τους. Όλα αυτά θα ήταν ανέφικτα, εάν το  σχολείο και οι λειτουργοί του ήταν απρόθυμοι, παρόντες δημόσιοι υπάλληλοι. Όμως, ακούραστοι, πρόθυμοι και δημιουργικοί παιδαγωγοί αναλαμβάνουν με κάθε κόστος  να οργανώσουν και να υλοποιήσουν εκπαιδευτικές και διδακτικές επισκέψεις μαθητών σε Μουσεία και αίθουσες Τέχνης.

 

Αμαλία Κ. Ηλιάδη,

φιλόλογος-ιστορικός, Δ/ντρια 9ου Γυμνασίου Τρικάλων

Η ΕΡΕΥΝΑσχολιάστε εδώ

Η διεύθυνση του email σας δεν θα δημοσιευθεί.

Η ΕΡΕΥΝΑδιαβάστε επίσης