Σάββατο 28.12.2024 | Εορτάζουν: Δόμνα, Θεοφίλη, Θεοφιλίτσα, Φιλιώ, Φιλίτσα, Μυγδόνιος, Μυγδόνης, Μυγδονία, Μιγδονία

Αριθμός Μ.Η.Τ. 232067

Η ιστοσελίδα www.trikalaerevna.gr σύμφωνα με την απόφαση Ε/5083/25-11-2024 της Γενικής Γραμματείας Επικοινωνίας και Ενημέρωσης / Διεύθυνση Εποπτείας Μέσων Ενημέρωσης / Τμήμα Μητρώου και Διαφάνειας έλαβε την πιστοποίηση εγγραφής στο Ηλεκτρονικό Μητρώο Ηλεκτρονικού Τύπου (Μ.Η.Τ.) στον Νομό Τρικάλων σύμφωνα με το Ν.5005/2022. O κατάλογος των πιστοποιημένων επιχειρήσεων ηλεκτρονικού τύπου αναρτάται στην ιστοσελίδα της Γ.Γ.Ε.Ε.

Νύχτες πρεμιέρας 2023: Tα βραβεία του 29ου Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ 09.10.2023 | 5:45 μμ

Γράφει ο/η

newsroom

Γράφει ο/η newsroom

Η ταινία «How to have sex» της Μόλι Μάνινγκ Γουόκερ κέρδισε τη Χρυσή Αθηνά Καλύτερης ταινίας μυθοπλασίας, το μεγάλο βραβείο του 29ου Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας- Νύχτες Πρεμιέρας, στην τελετή απονομής που πραγματοποιήθηκε στις 7 Οκτωβρίου 2023 στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.

Σύμφωνα με την κριτική επιτροπή, που αποτελούνταν από τις/τους: Γκάι Λοτζ (κριτικός κινηματογράφου), Poka- Yio (εικαστικός και επιμελητής εκθέσεων), Αναΐς Εμερί, (διευθύντρια του Geneva International Film Festival), Κρίστελ Γιούνες (συνιδρύτρια της Bee On Set Productions), Σιαμάκ Ετεμάντι (σκηνοθέτης και παραγωγός), πρόκειται για «ένα σίγουρο, συμπονετικό ντεμπούτο για τους τρόπους με τους οποίους οι νέοι αναζητούν τη σύνδεση και τη συναίνεση μεταξύ τους, με τολμηρή κινηματογραφική γλώσσα, δυναμικές ερμηνείες και ισχυρή κοινωνική απήχηση».

Το Βραβείο Σκηνοθεσίας της Πόλης των Αθηνών δόθηκε στην Εστιμπαλίθ Ουρεσόλα Σολαγουρέν, σκηνοθέτιδα της ταινίας «20.000 Είδη Μελισσών» για «την ανθρώπινη και συνάμα διεισδυτική ματιά σε ένα ευαίσθητο και δύσκολο θέμα, τις αληθινές και μετρημένες ερμηνείες όλου του καστ, και για τον αριστοτεχνικό και μοναδικό ρυθμό της ιστορίας».

Το Βραβείο Σεναρίου απέσπασε η ταινία «Μην πετάξεις τίποτα» της Λούνα Κάρμουν  για τον «τολμηρό πρωτότυπο τρόπο που έχει αντιμετωπίσει το παιδικό τραύμα».

Ειδική μνεία δόθηκε στα «Σχιστά Μάτια» του ‘Άντονι Σιμ για «την ευγενική και στοχαστική γεφύρωση δύο ξεχωριστών κόσμων» και στη «Θεωρία του Σύμπαντος» του Τιμ Κρούγκερ για «το εύρος και το κινηματογραφικό του επίτευγμα που απεικονίζει την Ευρώπη μέσα από ένα γραφικό και πολυσυλλεκτικό παρελθόν».

Το Βραβείο Κοινού Fischer κέρδισε η ταινία «Ρισελιέ» του Πιερ-Φιλίπ Σεβινί, που τιμήθηκε επίσης με το Βραβείο της Πανελλήνιας Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου (Π.Ε.Κ.Κ.), καθώς σύμφωνα με το σκεπτικό της οποίας, πρόκειται για «μια ταινία που διαθέτει συγκροτημένη σεναριακή και δραματουργική μορφή».

Θαρραλέα και χωρίς εκπτώσεις μελετά τη βαρβαρότητα της ακραίας εκμετάλλευσης των εργαζομένων, κυρίως μεταναστών, σε μια χώρα του δυτικού κόσμου, εκεί που είθισται να θεωρείται ότι όλα βαίνουν καλώς.

Δυστυχώς αυτή η πραγματικότητα είναι παρούσα κάθε μέρα στην καθημερινότητά μας, άκρως επίκαιρη, καθώς διαπερνά και ριζώνει μέσα στις τάξεις των ίδιων των εργαζομένων ελλείψει συλλογικότητας.

Η ταινία προάγει τις ηθικές αξίες της αλληλεγγύης και της ατομικής και συλλογικής αξιοπρέπειας γενικότερα των ανθρώπων, αξίες τόσο αναγκαίες στο σήμερα, μέσα από μια ολοκληρωμένη αισθητική δημιουργία» σημείωσε η επιτροπή.

Το Βραβείο Χρυσή Αθηνά Καλύτερου Ντοκιμαντέρ δόθηκε στην ταινία «Η μητέρα του ψεύδους» της Άσμε Ελ Μουντίρ. Σύμφωνα με την κριτική επιτροπή, που αποτελούνταν από τις/τους: Καρίν Ρίβκιντ Σεγκάλ (Καλλιτεχνική Διευθύντρια του Docaviv FF), Στέφαν Καντέα (δημοσιογράφος), Αποστολία Παπαϊωάννου (παραγωγός) Σοφία Παπαϊωάννου (δημοσιογράφος), Γιαν Ροφκαμπ (παραγωγός) πρόκειται για μια «εξαιρετική καινοτόμο και έξυπνη αναπαράσταση μιας επώδυνης και ξεχασμένης περιόδου στην ιστορία της ίδιας της οικογένειας της σκηνοθέτιδας και της πατρίδας της, του Μαρόκου». Ειδική Μνεία δόθηκε στο «Queendom» της Άνια Γκαλντάνοβα και στο «20 μέρες στη Μαριούπολη» του Μστισλάβ Τσέρνοφ.

Στο Διαγωνιστικό Τμήμα των Ελληνικών Ταινιών Μικρού Μήκους «Ελληνικές Μικρές Ιστορίες», τη Χρυσή Αθηνά Καλύτερης Ταινίας κέρδισε το «Φως εκ φωτός» του Νεριτάν Ζιντζιρία. «Η ταινία στην οποία επιλέξαμε να δώσουμε το βραβείο της χρυσής Αθήνας καλύτερης ταινίας μας συγκίνησε βαθιά με έναν τρόπο που μόνο η τέχνη του κινηματογράφου μπορεί να το κάνει.

Η ΕΡΕΥΝΑσχολιάστε εδώ

Η διεύθυνση του email σας δεν θα δημοσιευθεί.

Η ΕΡΕΥΝΑδιαβάστε επίσης