Αριθμός Μ.Η.Τ. 232067
Η ιστοσελίδα www.trikalaerevna.gr σύμφωνα με την απόφαση Ε/5083/25-11-2024 της Γενικής Γραμματείας Επικοινωνίας και Ενημέρωσης / Διεύθυνση Εποπτείας Μέσων Ενημέρωσης / Τμήμα Μητρώου και Διαφάνειας έλαβε την πιστοποίηση εγγραφής στο Ηλεκτρονικό Μητρώο Ηλεκτρονικού Τύπου (Μ.Η.Τ.) στον Νομό Τρικάλων σύμφωνα με το Ν.5005/2022. O κατάλογος των πιστοποιημένων επιχειρήσεων ηλεκτρονικού τύπου αναρτάται στην ιστοσελίδα της Γ.Γ.Ε.Ε.
ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ 24.04.2024
Γράφει ο/η
Γράφει ο/η newsroom
Εξαιρετική ήταν η ομιλία του Κώστα Φαμίση στην εκδήλωση αφιέρωμα για την επιστροφή των γλυπτών και μαρμάρων του Παρθενώνα στην Αθήνα το πρωί της Κυριακής.
Στην κατάμεστη αίθουσα του Athens Marriott Hotel ο συντοπίτης πανεπιστημιακός, Διευθυντής Πολιτιστικής Κληρονομιάς Θεσσαλίας και επιχειρηματίας Κώστας Φαμίσης ανέπτυξε το θέμα «Τουριστική Περιφερειακή Ανάπτυξη» τονίζοντας μεταξύ άλλων:
«Η Ελλάδα έχει καταφέρει να βρίσκεται δυναμικά μπροστά ως τουριστικός προορισμός. Όμως, χρειάζεται να βελτιωθούν όλα τα κομβικά σημεία του ελληνικού τουρισμού που μπορούν να αυξήσουν την ελκυστικότητα της χώρας μας στο μέλλον και στο παγκόσμιο τουριστικό γίγνεσθαι».
Απλός και κατανοητός με τεκμηριωμένο λόγο ο Κώστας Φαμίσης καθήλωσε το ακροατήριο και δικαίως απέσπασε το θερμό του χειροκρότημα αλλά και τις ευχαριστίες των διοργανωτών καταδεικνύοντας ότι τίποτα δεν είναι τυχαίο…
Η ομιλία
«Στην ΝΕΑ τουριστική εποχή που διανύουμε ως χώρα, θα επιβιώσουν εκείνοι που πρωτοπορούν και προσαρμόζονται στα νέα τεχνολογικά δεδομένα. οφείλουμε λοιπόν, να βρισκόμαστε μπροστά στην καινοτομία, στις ψηφιακές τεχνολογίες και όχι πίσω από τις εξελίξεις».
Η Ελλάδα έχει καταφέρει να βρίσκεται δυναμικά μπροστά ως τουριστικός προορισμός. Όμως, χρειάζεται να βελτιωθούν όλα τα κομβικά σημεία του ελληνικού τουρισμού που μπορούν να αυξήσουν την ελκυστικότητα της χώρας μας στο μέλλον και στο παγκόσμιο τουριστικό γίγνεσθαι.
Είναι επιτακτική η ανάγκη από όλους τους φορείς, τόσο σε επαρχιακό όσο σε κεντρικό αλλά και ευρωπαϊκό επίπεδο, να συμβάλουμε προς αυτή την κατεύθυνση.
O Τουρισμός, αποτελεί τον βασικό οικονομικό άξονα ανάπτυξης τα τελευταία χρόνια, παρουσιάζοντας μάλιστα ισχυρή ανθεκτικότητα στις διεθνείς συγκυρίες.
Η τουριστική βιομηχανία σε επίπεδο Νομών – Περιφερειών αποτελεί διαχρονικά έναν από τους σημαντικότερους πυλώνες ανάπτυξης της τοπικής οικονομίας και της κοινωνικής ευημερίας.
«Έχουμε την τύχη να ζούμε σε μία από τις πιο ευλογημένες χώρες στον κόσμο, σε μια χώρα όμορφη και ασφαλή που διαθέτει ήλιο, θάλασσα, ιστορία, πολιτισμό , φύση, με υπέροχους ανθρώπους»
«Πρέπει να στοχεύουμε στην ποιοτική και ποσοτική αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος προβάλλοντας παράλληλα με κάθε τρόπο τον προορισμό των 365 ημερών το χρόνο, δυνατότητα επίσκεψης των τουριστών »….στην Ηπειρωτική και Νησιωτική Ελλάδα
Οφείλουμε ως Έλληνες να υποστηρίξουμε όλοι τον αγώνα και την έμπνευση των επαγγελματιών του τουρισμού και να χαρίζουμε το ζεστό μας χαμόγελο στον επισκέπτη- τουρίστα που εμπιστεύεται και επιλέγει τη χώρα , ή την περιοχή μας , μεταξύ πολλών άλλων προορισμών.
Ο Ελληνικός τουρισμός σε Παγκόσμιο επίπεδο βρίσκεται ανάμεσα στους πιο ραγδαία αναπτυσσόμενους οικονομικούς τομείς της Κοινωνίας του 21ου αιώνα. Αποτελεί στήριγμα για τις τοπικές και τις εθνικές οικονομίες, δημιουργώντας νέες θέσεις εργασίας και εισροή συναλλάγματος. « Στην χώρα μας η τουριστική περιφερειακή ανάπτυξη είναι συλλογική υπόθεση όλων μας και ο στόχος είναι κοινός. »
Στην Ελλάδα η ταυτότητα μιας πόλης ποικίλη και καθορίζεται άμεσα από τον πολιτισμό και τον τουρισμό της.
Η ταυτότητα μιας περιοχής αφορά κάθε τι νέο που δημιουργεί σε συνδυασμό με τον τρόπο που σέβεται και αναδεικνύει το παρελθόν της. Ο πολιτιστικός και ο οικονομικός πλούτος μιας σύγχρονης πόλης είναι άμεσα συνδεδεμένος με την ταυτότητα που προβάλει. Π.χ.
Άλλο παράδειγμα: που θα μπορέσει να αποτελέσει εφαλτήριο ανάπτυξης και προβολής στην περιφέρεια Θεσσαλίας, είναι οι διάφορες μορφές τουρισμού (π.χ. καταδυτικός τουρισμός στις Σποράδες, ο περιπατητικός τουρισμός στο Πήλιο και στον Όλυμπο, ο αγροτουρισμός στον κάμπο, σε συνάρτηση με την προβολή των θεσσαλικών αγροτικών προϊόντων και την ανάδειξη της μεσογειακής διατροφής.
Σε κάθε Νομό υπάρχουν σπουδαία σπήλαια που θα μπορούσαν, μαζί με τα πέτρινα γεφύρια, τους νερόμυλους τις παραδοσιακές εκκλησίες, να αποτελέσουν τμήμα ενός πολυήμερου, ολοκληρωμένου τουριστικού εκδρομικού πακέτου. Ο επισκέπτης – τουρίστας αγοράζοντας ένα πρόγραμμα για την περιοχή της Θεσσαλίας μπορεί να κερδίζει τρία προγράμματα :(Φύση, Πολιτισμό και Θρησκευτικό συναίσθημα).
Ανάπτυξη.προβολή, Ο τουρισμός, όμως, είναι ευαίσθητο προϊόν, έχει σχέση με το δούνε και λαβείν και είναι ιδιαίτερα ανταγωνιστικός.
Η λανθασμένη ή ασχεδίαστη ανάπτυξη – προβολή, πολλές φορές επιφέρει, βραχυπρόθεσμα, οικονομικά οφέλη, αλλά καταλήγει
1.μακροπρόθεσμα στην απομόνωση (του προορισμού), στην μείωση των επισκεπτών – τουριστών και
2.στην χαμηλή ποιότητα της τουριστικής δραστηριότητας, εν γένει.
Πιστεύω ότι οι σύγχρονοι μέθοδοι προβολής θα αποδώσουν άμεσα , κέρδη πολλαπλασιαστικά και σε βάθος χρόνου όπως αποδίδουν εδώ και δεκαετίες σε όλους τους πλέονεπιτυχημένους τουριστικούς προορισμούς της Ευρώπης.
– Η κάθε περιφέρεια πρέπει να εφαρμόσει μια κοινή Στρατηγική για την ανάπτυξη των πόλεων της σε θέματα:
1.Προβολής και διαφήμισης . έχοντας ως
Α) ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑ:
1.– Την ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ της ΝΕΑΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗΣ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑΣ
2.– Την αύξηση του ΧΕΙΜΕΡΙΝΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ
3.– Την ΕΠΙΜΗΚΥΝΣΗ της ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗΣ ΠΕΡΙΟΔΟΥ
4.– Την ΑΥΞΗΣΗ των ΔΙΑΝΥΚΤΕΡΕΥΣΕΩΝ και
5.– Την ΑΥΞΗΣΗ του ΠΟΙΟΤΙΚΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ.
Β) Τα ΕΡΓΑ ΥΠΟΔΟΜΗΣ. Πρέπει να ολοκληρώνονται
Γ) Τις ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΕΣ ΜΟΡΦΕΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ. Να προβάλονται
– που μπορούν να αναπτυχθούν είναι: όλες οι αθλητικές δραστηριότητες στον ορεινό όγκο, ποδηλασία ,ιππασία, πεζοπορία, αναρρίχηση , χιονοδρομία κ.λ.π αναβίωση τα ήθη και έθιμο, με θεατρικές παραστάσεις, χορευτικά συγκροτήματα κ.λπ
Δ) ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΠΡΟΒΟΛΗ.
– Συμμετοχή στις εκθέσεις εσωτερικού και εξωτερικού και στη δημιουργία κατάλληλου διαφημιστικού υλικού της περιοχής σας.
– Οι μορφές τουρισμού που έχουν αναπτυχθεί μέχρι σήμερα είναι ο
Θρησκευτικός τουρισμός – μαζικός – περιηγητικός τουρισμός.
ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΙ
Η επιτροπή τουρισμού και ανάπτυξης του κάθε Νομού θα πρέπει να αξιοποίηση τα συγκριτικά τουριστικά πλεονεκτήματα, σε συνδυασμό με τις ιστορικές, πολιτιστικές, θρησκευτικές, κοινωνικές, αθλητικές, γεωγραφικές, μορφολογικές ιδιομορφίες και ιδιαιτερότητες της περιοχής του.
Οι τοπικές κοινωνίες γνωρίζουν καλύτερα από τον οποιονδήποτε τις ανάγκες και τις απαιτήσεις τους. Είναι αυτές που μπορούν να σχεδιάσουν και να οργανώσουν με τον καλύτερο τρόπο το παρόν και το μέλλον τους. Πρέπει να Προωθούμε την ανάπτυξη των Περιφερειών μέσω της φιλοξενίας σημαντικών διεθνών διοργανώσεων.
Η επιτροπή τουρισμού της κάθε περιφέρειας πρέπει να έχει ενεργό συμμετοχή, στον διάλογο και στις διαβούλευσης όλων των φορέων και των πολιτών που εμπλέκονται άμεσα ή Εμέσα με το τουριστικό προϊόν. “Ο τουρισμός χρειάζεται επαγγελματίες” .
Κατά την γνώμη μου, όλες οι παραπάνω πρωτοβουλίες, θα αποτελέσουν σταθμό στην αναπτυξιακή και την τουριστική πορεία της χώρας μας, με ποικίλα ευεργετικά αποτελέσματα σε ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟ, ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟ
ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΕΠΙΠΕΔΟ.
Κρίνω ότι είναι απαραίτητη μια Νέα Σύνθετη Τουριστική Ταυτότητα σε κάθε Νομό , προσδιορίζοντας, στον νέο σχεδιασμό και τις εναλλακτικές μορφές ανάπτυξης του τουρισμού, ακόμη και στις πιο απομακρυσμένες περιοχές, με ποιοτικά κριτήρια και σεβασμό στο περιβάλλον.
Πιστεύω ότι με το Νέο αναπτυξιακό μοντέλο θα επιμηκύνουμε την τουριστική περίοδο, έχοντας ως αποτέλεσμα την οικονομική ανάπτυξη και την ευημερία των κατοίκων της τοπικής κοινωνίας.
ΦΑΜΙΣΗΣ ΚΩΝ/ΝΟΣ