Αριθμός Μ.Η.Τ. 232067
Η ιστοσελίδα www.trikalaerevna.gr σύμφωνα με την απόφαση Ε/5083/25-11-2024 της Γενικής Γραμματείας Επικοινωνίας και Ενημέρωσης / Διεύθυνση Εποπτείας Μέσων Ενημέρωσης / Τμήμα Μητρώου και Διαφάνειας έλαβε την πιστοποίηση εγγραφής στο Ηλεκτρονικό Μητρώο Ηλεκτρονικού Τύπου (Μ.Η.Τ.) στον Νομό Τρικάλων σύμφωνα με το Ν.5005/2022. O κατάλογος των πιστοποιημένων επιχειρήσεων ηλεκτρονικού τύπου αναρτάται στην ιστοσελίδα της Γ.Γ.Ε.Ε.
ΤΟΠΙΚΑ 09.01.2019
Γράφει ο/η
Γράφει ο/η Ελένη Χολέβα
Η εικόνα της πόλης των Τρικάλων κατά τη διάρκεια των γιορτών, ήταν η εικόνα μιας πόλης γεμάτης ζωής και κίνησης. Πόσο όμως αυτή η εικόνα σήμανε και την αύξηση του τζίρου των καταστημάτων της; Σύμφωνα με τον πρόεδρο του Εμπορικού Συλλόγου Τρικάλων κ. Χρήστο Μπλουγούρα, οι κερδισμένοι από τις επιχειρήσεις της πόλης, σε σχέση με άλλες χρονιές ήταν το 18%. Στην πλειοψηφία τους αφορούσαν επιχειρήσεις εστίασης κυρίως και υγειονομικού ενδιαφέροντος. Τα μικρά εμπορικά καταστήματα δε, εμφάνισαν μικρότερη κίνηση και από άλλες χρονιές, σηματοδοτώντας ότι ρευστότητα πλέον δεν υπάρχει, με τους καταναλωτές να θέτουν προτεραιότητα την επάρκεια σε φαγητό ακόμη και τις μέρες των γιορτών και μάλιστα των φθηνότερων που μπορούσαν να βρούνε.
Υπήρχε, όπως τονίζει ο κ. Μπλουγούρας, μια κίνηση και από επισκέπτες στα μαγαζιά της πόλης, που το είδαμε για πρώτη χρονιά φέτος κατά την περίοδο λειτουργίας του Μύλου των Ξωτικών, ωστόσο, δεν μπορεί να πει κανείς ότι στάθηκε αρκετό για να ανατρέψει την υπάρχουσα κατάσταση.
Και αν δεν υπήρχαν οι χιλιάδες επισκέπτες;
Είναι πραγματικά να απορεί κανείς τι θα συνέβαινε στην εμπορική αγορά της περιοχής, εάν δεν υπήρχαν οι χιλιάδες επισκέπτες του Μύλου και το κλίμα που διαμορφώθηκε μέσα στις γιορτές. Σίγουρα, η κατάσταση θα ήταν ίδια με εκείνη άλλων πόλεων που μιλούν για την χειρότερη χρονιά σε εμπορικό επίπεδο.
«Αν και η περίοδος των γιορτών συρρικνώθηκε αρκετά φέτος, ξεκίνησε δυο μέρες πριν τα Χριστούγεννα και κράτησε μέχρι την Πρωτοχρονιά, ήταν ιδιαίτερα αυξημένης έντασης κάτι που βοήθησε» τόνισε ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου.
Σε ότι αφορά στο εργασιακό κομμάτι, αξίζει να σημειωθεί, ότι δεν προσλήφθηκε έκτακτο προσωπικό στις περισσότερες των περιπτώσεων των μικρών επιχειρήσεων για να καλυφθεί η διεύρυνση του ωραρίου καθώς και οι Κυριακές που έμεινε ανοιχτη η αγορά. Οι περισσότεροι έμποροι προτίμησαν να καλύψουν οι ίδιοι τις ανάγκες αυτές, και με όποιο υπάρχον προσωπικό, φοβούμενοι το κόστος των προσλήψεων.
Άλλα στοιχεία
Οπωσδήποτε, σημαντικές διαφοροποιήσεις παρουσιάστηκαν και μεταξύ των πολύ μεγάλων επιχειρήσεων που βρίσκονται στις εμπορικές πιάτσες και οι οποίες συγκέντρωσαν το μεγαλύτερο μερίδιο του τζίρου.
Την υποτονική σε τζίρο έναρξη της εορταστικής περιόδου ακολούθησε η πολύ έντονη αγοραστική κίνηση των τελευταίων ημερών. Έτσι, φαίνεται ότι η καλύτερη περίοδος των εορτών από άποψη αγοραστικής κίνησης, ήταν η εβδομάδα πριν από τα Χριστούγεννα (45%), ενώ για ένα σημαντικό ποσοστό (32%), η εβδομάδα μεταξύ Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς.
Καλύτερα ή χειρότερα ένα είναι σίγουρο: κινήθηκαν περισσότερο τα πιο φτηνά προϊόντα (46,8%) σε αντίθεση με τα πιο ακριβά (3,7%).
Ιδιαίτερα ενδιαφέρον είναι το εύρημα του τρόπου κάλυψης των αναγκών σε προσωπικό. Η πλειοψηφία 74,5% αναγκάστηκαν να καλύψουν οι ίδιοι το διευρυμένο ωράριο και 22,3% επέλεξαν να διευρύνουν το ωράριο των μισθωτών τους.
Σχεδόν οι 4 στους 10 επιχειρηματίες πραγματοποίησαν προσφορές στα καταστήματά τους κατά τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου, ποσοστό μειωμένο σε σχέση με πέρυσι.
Τέλος, τα ¾ των επιχειρήσεων φαίνεται ότι κατάφεραν να καλύψουν τις φορολογικές υποχρεώσεις τους.