Σάββατο 28.12.2024 | Εορτάζουν: Δόμνα, Θεοφίλη, Θεοφιλίτσα, Φιλιώ, Φιλίτσα, Μυγδόνιος, Μυγδόνης, Μυγδονία, Μιγδονία

Αριθμός Μ.Η.Τ. 232067

Η ιστοσελίδα www.trikalaerevna.gr σύμφωνα με την απόφαση Ε/5083/25-11-2024 της Γενικής Γραμματείας Επικοινωνίας και Ενημέρωσης / Διεύθυνση Εποπτείας Μέσων Ενημέρωσης / Τμήμα Μητρώου και Διαφάνειας έλαβε την πιστοποίηση εγγραφής στο Ηλεκτρονικό Μητρώο Ηλεκτρονικού Τύπου (Μ.Η.Τ.) στον Νομό Τρικάλων σύμφωνα με το Ν.5005/2022. O κατάλογος των πιστοποιημένων επιχειρήσεων ηλεκτρονικού τύπου αναρτάται στην ιστοσελίδα της Γ.Γ.Ε.Ε.

Συμμετοχή του Δημ. Σχ. Μεγ. Κεφαλόβρυσου στο πρόγραμμα Erasmus+ ΚΑ1

ΤΟΠΙΚΑ 15.01.2019 | 4:04 μμ

Γράφει ο/η

newsroom

Γράφει ο/η newsroom

Το σχολείο μας, το Δημοτικό Σχολείο Μεγάλου Κεφαλόβρυσου, συμμετέχειγια το σχολικό έτος 2018-2019 στη δράση «Μαθησιακή Κινητικότητα Προσωπικού Σχολικής Εκπαίδευσης» στα πλαίσια του προγράμματος Erasmus+, που επιχορηγείται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, με το  Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών να υπέχει θέση Εθνικής Μονάδας Συντονισμού.

Το σχέδιο, με το οποίο έγινε δεκτή η αίτησή μας και η συμμετοχή μας, έχει ως τίτλο «Εφαρμόζοντας καλές πρακτικές μη τυπικής εκπαίδευσης, για μια ποιοτική μάθηση σε ένα σχολείο σύγχρονο και διεθνώς εξωστρεφές». Από τον παραπάνω τίτλο φαίνεται ξεκάθαρα το στίγμα μας ως σχολικής κοινότητας:

1)  Έχουμε δεχτεί ότι το βιβλίο δεν είναι και δεν μπορεί να είναι το μόνο μέσο διδασκαλίας. Επιθυμούμε να ακολουθούμε τις τελευταίες εξελίξεις στον χώρο της Παιδαγωγικής και να χαράσσουμε νέους δρόμους, πέρα από τα τυπικά όρια του παραδοσιακού σχολείου, αναζητώντας βέλτιστες εκπαιδευτικές πρακτικές, όπως αυτές εφαρμόζονται στο εξωτερικό.

2) Η εκπαίδευση είναι κάτι ζωντανό, κάτι δημιουργικό. Είναι κομμάτι της ευρύτερης κοινωνίας. Σκοπός της εκπαίδευσης είναι να προετοιμάζει με τέτοιον τρόπο τους μαθητές και να τους εξοπλίζει με όλα εκείνα τα εφόδια, ώστε  να μπορούν να ανταποκριθούν στις σύγχρονες ανάγκες και εξελίξεις, οι οποίες καλπάζουν με ιλιγγιώδεις ταχύτητες. Τα σχολεία δεν μπορεί παρά να είναι ανοιχτά στην πρόοδο και τον νεωτερισμό και δεκτικά σε ό,τι νέο και πρωτοποριακό υπάρχει όσον αφορά σε διδακτικές μεθόδους.

3) Επιθυμούμε να ενισχύουμε διαρκώς την Ευρωπαϊκή διάσταση του Σχολείου μας. Η επιμόρφωση μελών του προσωπικού σε χώρες του εξωτερικού έχει Ευρωπαϊκή προστιθέμενη αξία και αποτελεί το πρώτο βήμα για την καθιέρωση διεθνών δεσμών μεταξύ σχολείων σε ένα διαπολιτισμικό πλαίσιο.

Για να πραγματοποιηθούν οι παραπάνω στόχοι μας, αποφασίστηκε από το Σύλλογο Διδασκόντων να ανοίξει το Σχολείο μας ένα παράθυρο στην Ευρώπη και εκπαιδευτικοί του να ταξιδέψουν στο εξωτερικό, προκειμένου να εκπαιδευθούν σε μια μεθοδολογική προσέγγιση που σκοπό έχει την παροχή αποτελεσματικών μαθησιακών εμπειριών μέσω του παιχνιδιού και μέσω δραστηριοτήτων που λαμβάνουν χώρα εκτός του οργανωμένου εκπαιδευτικού πλαισίου.

Δύο εκπαιδευτικοί του Σχολείου μας, η Διευθύντρια και η καθηγήτρια της Αγγλικής Γλώσσας, επισκέφθηκαν την Ισλανδία, για να γίνουν μέτοχοι του προγράμματος Smart Teachers Play More, ένα πρόγραμμα, που με πολύ απλά και καθημερινά υλικά  μπορεί κυριολεκτικά να μετατρέψει τη μάθηση σε παιχνίδι. Είναι, άλλωστε, ερευνητικά αποδεδειγμένο και κοινώς αποδεκτό ότι το παιδί, μέσα από το κατάλληλα οργανωμένο παιχνίδι, μπορεί να μάθει πιο εύκολα, πιο ευχάριστα και πιο αποτελεσματικά.

Οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας, κατά την παραμονή τους στο Ρέικιαβικ, συμμετείχαν σε πέντε διαδραστικά βιωματικά σεμινάρια και παρακολούθησαν μαθήματα σε πραγματικές σχολικές τάξεις μαζί με εκπαιδευτικούς από τη Βουλγαρία, την Ιρλανδία, τη Φινλανδία, την Εσθονία, τη Σλοβακία, το Ηνωμένο Βασίλειο και την Πορτογαλία. Πέρα από την άμεση επαφή και γνωριμία με το ισλανδικό εκπαιδευτικό σύστημα και τις διδακτικές στρατηγικές του προγράμματος Smart Teachers Play More, οι εκπαιδευτικοί συμμετείχαν ενεργά σε πολλές εκπαιδευτικές δραστηριότητες, οι οποίες μπορούν να εφαρμοστούν σε πληθώρα μαθημάτων και εμπεριέχουν παραμέτρους, όπως η παροχή κινήτρων μάθησης, η κοινωνική μάθηση μέσα από την ομαδική εργασία σε αυθεντικές συνθήκες επικοινωνίας, η ανάπτυξη της αυτονομίας και της αυτοπεποίθησης του μαθητή και η καλλιέργεια του «μαθαίνω πώς να μαθαίνω».

Όλα αυτά που είδαν, άκουσαν και εφάρμοσαν στην Ισλανδία οι δύο εκπαιδευτικοί, θα προσπαθήσουν να τα μεταλαμπαδεύσουν σε ολόκληρη τη σχολική μας κοινότητα: στους γονείς, στους εκπαιδευτικούς, αλλά και στην ευρύτερη κοινωνία των Τρικάλων, ενώ τα εφαρμόζουν ήδη στο σχολικό τους πρόγραμμα. Κι όλα αυτά λαμβάνουν χώρα σε ένα χαλαρό κλίμα σεβασμού και αποδοχής, όπου οι μαθητές μας μαθαίνουν διασκεδάζοντας, αισθανόμενοι τη σχολική αίθουσα σπίτι τους.

Πέρα όμως από το ότι οι δύο εκπαιδευτικοί μετείχαν σε ένα πρωτοποριακό πρόγραμμα, γνώρισαν, επίσης, συναδέλφους και εκπαιδευτικά συστήματα άλλων ευρωπαϊκών χωρών, βάζοντας έτσι τα θεμέλια για την ανταλλαγή καινοτόμων εκπαιδευτικών πρακτικών και τη δημιουργία διασχολικών δεσμών μέσα από το πρόγραμμα e-twinning. Το εν λόγω σχέδιο θα ολοκληρωθεί στο τέλος του σχολικού έτους, μετά το πέρας και της δεύτερης κινητικότητας εκπαιδευτικών του Σχολείου μας στην Πορτογαλία.

 

Η ΕΡΕΥΝΑσχολιάστε εδώ

Η διεύθυνση του email σας δεν θα δημοσιευθεί.

Η ΕΡΕΥΝΑδιαβάστε επίσης