Αριθμός Μ.Η.Τ. 232067
Η ιστοσελίδα www.trikalaerevna.gr σύμφωνα με την απόφαση Ε/5083/25-11-2024 της Γενικής Γραμματείας Επικοινωνίας και Ενημέρωσης / Διεύθυνση Εποπτείας Μέσων Ενημέρωσης / Τμήμα Μητρώου και Διαφάνειας έλαβε την πιστοποίηση εγγραφής στο Ηλεκτρονικό Μητρώο Ηλεκτρονικού Τύπου (Μ.Η.Τ.) στον Νομό Τρικάλων σύμφωνα με το Ν.5005/2022. O κατάλογος των πιστοποιημένων επιχειρήσεων ηλεκτρονικού τύπου αναρτάται στην ιστοσελίδα της Γ.Γ.Ε.Ε.
ΤΟΠΙΚΑ 09.02.2019
Γράφει ο/η
Γράφει ο/η Ελένη Χολέβα
Τρέχουν οι εξελίξεις σε ότι αφορά στην ολοκλήρωση του αυτοκινητόδρομου Ε-65. Σύμφωνα με όσα διαρρέουν, βρίσκονται σε εξέλιξη οι διαπραγματεύσεις που αφορούν το βόρειο τμήμα του αυτοκινητόδρομου μέχρι τη σύνδεση με την Εγνατία Οδό, έργο που αναμένεται να αλλάξει πλήρως τον οδικό χάρτη της περιοχής, αλλά και να καταστήσει το νομό Τρικάλων κομβικό σημείο για την εμπορευματική κίνηση της χώρας. Ο φάκελος δε, αναμένεται να εγκριθεί από τις αρμόδιες υπηρεσίες της Κομισιόν, ενώ στόχος και στοίχημα, είναι να κυρωθεί από την ελληνική Βουλή μέσα στο 2019.
Το ποσό για την κατασκευή ανέρχεται σε 400 εκατ.ευρώ και η χρηματοδότηση θα εξασφαλιστεί με δάνειο από την ΕΤΕπ και πιθανόν και κάποιο μέρος από το ΕΣΠΑ. Στόχος παραμένει το σύνολο του έργου να ολοκληρωθεί μέχρι το 2022 και ο Ε65 να λειτουργεί από τη Λαμία μέχρι τα Γρεβενά.
Το έργο Τρίκαλα-Εγνατία εντάσσεται στη σύμβαση παραχώρησης του Ε65 και έχει χαρακτηριστεί ως αναβαλλόμενο (όπως και το Λαμία-Ξυνιάδα). Την κατασκευή θα αναλάβει η ΤΕΡΝΑ ενώ τη διαχείριση η Κεντρική Οδός Α.Ε.
Η κατασκευή του βόρειου τμήματος θα ολοκληρώσει την κατασκευή του αυτοκινητόδρομου Ε65 στο σύνολο του και θα τον καταστήσει ένα πλήρη οδικό άξονα με αρχή, μέση και τέλος. Το τμήμα Τρίκαλα-Εγνατία έχει μήκος περίπου 65χλμ, έχει στο σύνολο του περιβαλλοντική αδειοδότηση (ΜΠΕ), η κατασκευαστική διάρκεια εκτιμάται ότι θα είναι περίπου 3 χρόνια, θα διαθέτει όπως και όλος ο Ε65, δύο λωρίδες κυκλοφορίας ΛΕΑ ανά κατεύθυνση και περιλαμβάνει τα υποτμήματα:
ΤΡΙΚΑΛΑ-ΚΑΛΑΜΠΑΚΑ
Το βόρειο τμήμα ξεκινά από την περιοχή των Τρικάλων και αποτελείται από το τμήμα Μακρυχώρι Τρικάλων-Καλαμπάκα και έχει κατασκευαστική ωριμότητα που έχει συντελεστεί από την περίοδο 2008-2011 που φτάνει το 40%.
ΚΑΛΑΜΠΑΚΑ-ΟΞΥΝΕΙΑ και ΟΞΥΝΕΙΑ-ΚΗΠΟΥΡΕΙΟ ΓΡΕΒΕΝΩΝ
Το τμήμα αυτό σχεδιάζεται με ταχύτητα μελέτης 110χλμ/ώρα. Χωρίζεται σε δύο υποτμήματα: Νότιο υποτμήμα που είναι το Καλαμπάκα-Οξύνεια (ΧΘ137,5-ΧΘ148,135) και έχει μήκος 10.6χλμ. Το βόρειο υποτμήμα ξεκινά από την Καλαμπάκα (στο ύψος της Οξύνειας) και καταλήγει στο Κηπουριό Γρεβενών όπου συνδέεται με Ανισόπεδο Κόμβο με την Εγνατία Οδό και εχει μήκος 33,3χλμ.
Θα κατασκευαστούν 3 ανισόπεδοι κόμβοι σε Οξύνεια, Αγιόφυλλο-Καρπερό και Εγνατία (στο Κηπουριό), ένας μετωπικός σταθμός διοδίων στην Οξύνεια, δύο χώροι στάθμευσης, ένα Κέντρο Ελέγχου-Συντήρησης και ένα ΣΕΑ.
Κατά τη διάρκεια της κατασκευής θα αναπτυχθούν τρεις εργοταξιακοί χώροι: κεντρικό εργοτάξιο του έργου που εξυπηρετεί και το νότιο υποτμήμα (στη ΧΘ130), εργοτάξιο διάνοιξης σήραγγας, εργοτάξιο εξυπηρέτησης βόρειου τμήματος.