Αριθμός Μ.Η.Τ. 232067
Η ιστοσελίδα www.trikalaerevna.gr σύμφωνα με την απόφαση Ε/5083/25-11-2024 της Γενικής Γραμματείας Επικοινωνίας και Ενημέρωσης / Διεύθυνση Εποπτείας Μέσων Ενημέρωσης / Τμήμα Μητρώου και Διαφάνειας έλαβε την πιστοποίηση εγγραφής στο Ηλεκτρονικό Μητρώο Ηλεκτρονικού Τύπου (Μ.Η.Τ.) στον Νομό Τρικάλων σύμφωνα με το Ν.5005/2022. O κατάλογος των πιστοποιημένων επιχειρήσεων ηλεκτρονικού τύπου αναρτάται στην ιστοσελίδα της Γ.Γ.Ε.Ε.
ΤΟΠΙΚΑ 10.05.2020
Γράφει ο/η
Γράφει ο/η newsroom
Ξεκινά η δεύτερη φάση της άρσης των περιοριστικών μέτρων που επιβλήθηκαν στη χώρα μας λόγω κοροναϊού.
Από τη στιγμή που ανακοινώθηκε το άνοιγμα μαγαζιών οι ιδιοκτήτες των καταστημάτων άρχισαν να ετοιμάζονται πυρετωδώς, καθώς επίσης και να εξοπλίζονται με τα απαραίτητα μέτρα προστασίας για να υποδεχτούν τους πελάτες τους.
Καταστηματάρχες που ετοιμάζονται εδώ και μέρες θα σηκώσουν τα ρολά τους τη Δευτέρα 11 Μαΐου και θα κληθούν να διαχειριστούν τη νέα πραγματικότητα, τηρώντας τα αυστηρά μέτρα της κυβέρνησης για τη μη διασπορά της πανδημίας. Εκτός από τις μάσκες, οι πελάτες πρέπει να τηρούν και αποστάσεις ενώ οι καταστηματάρχες θα είναι υπεύθυνοι για το πόσα άτομα εισέρχονται σε κάθε κατάστημα.
Σύμφωνα με το υπουργείο Ανάπτυξης από τη Δευτέρα «ανοίγει» ρολά ακόμη ένα 25% των επιχειρήσεων, που έπαψαν να λειτουργούν με κυβερνητική απόφαση το Μάρτιο στο πλαίσιο των μέτρων αντιμετώπισης της πανδημίας.
Έτσι, το 35% της αγοράς θα βρίσκεται σε λειτουργία την προσεχή Δευτέρα, καλύπτοντας προϊοντικές κατηγορίες όπως η ένδυση και η υπόδηση, τα καλλυντικά, τα έπιπλα και είδη οικιακού εξοπλισμού, αλλά και τα ηλεκτρικά είδη.
Υπενθυμίζεται πως από τη Δευτέρα που μας πέρασε έχουν ανοίξει βιβλιοπωλεία, καταστήματα με γραφική ύλη, καταστήματα υπολογιστών και λογισμικού, τηλεπικοινωνιακού εξοπλισμού, αθλητικών ειδών, ανθέων, ΚΤΕΟ, κομμωτήρια, κέντρα αισθητικής, καταστήματα για γυάλισμα υποδημάτων, οπτικών.
Παράγοντες του εμπορίου εκτιμούν ότι κατά το δίμηνο lockdown και δεδομένης της μετάβασης σε μια νέα θερμότερη εποχή, «έχουν γεννηθεί ανάγκες», που θα φέρουν καταναλωτές στα καταστήματα. Εκτιμάται δε ότι το συνολικό άνοιγμα της αγοράς θα φέρει περισσότερους «παραδοσιακούς» καταναλωτές στην αγορά, καθώς αποτελούν την κατηγορία εκείνων που θέλουν να έχουν φυσική εμπειρία αγορών.
«Αμηχανία» επικρατεί κυρίως για την αγορά ένδυσης και υπόδησης, όπου η διαδικασία αγορών θα απαιτεί περιορισμούς στη δοκιμή προϊόντων. Ωστόσο, και εδώ το λιανεμπόριο εκτιμά ότι θα βρεθούν λύσεις. Μάλιστα αρκετοί εκτιμούν ότι θα αντιστραφεί η σχέση «ψάχνω online-ψωνίζω offline», καθώς ενδέχεται οι καταναλωτές να δοκιμάζουν ρούχα και παπούτσια, αλλά να αποφασίζουν να τα προμηθευτούν online.
Κανόνες λειτουργίας
Για τις επιχειρήσεις λιανικού εμπορίου ο μέγιστος επιτρεπόμενος αριθμός ατόμων (εργαζόμενοι και πελάτες) εντός του κυρίως χώρου υπολογίζεται ως εξής:
Για τα καταστήματα επιφάνειας κυρίως χώρου
Έως 20τμ: 4 άτομα
Από 20-100 τμ: 4 άτομα + 1 άτομο ανά 10τμ
Άνω των 100τμ: 12 άτομα + 1 άτομο ανά 15τμ
Επίσης, σε περίπτωση που το εμβαδόν του καταστήματος υπερβαίνει τα 300τμ και αναπτύσσεται σε περισσότερα του ενός επιπέδου ισχύει και το κριτήριο επιπέδων, δηλαδή επιτρέπεται εως 1 άτομο ανά 10τμ ανά όροφο.
Ώρες λειτουργίας και αποστάσεις
Η ώρα έναρξης λειτουργίας των καταστημάτων ορίζεται η 10πμ, εξαιρουμένων των καταστημάτων πώλησης χρωμάτων και λοιπών βιομηχανικών ειδών που επιτρέπεται η λειτουργία τους από τις 7:00 πμ.
Ισχύει η υποχρεωτική απόσταση 1,5 μέτρου μεταξύ ατόμων.
Υφίσταται ισχυρή σύσταση για χρήση μάσκας προστασίας από το προσωπικό και τους πελάτες.
Και συνιστάται η μη χρήση ανελκυστήρων. Σε περίπτωση ανάγκης χρήσης, το επιτρεπόμενο όριο πληρότητας είναι το 40%. Αν υπάρχουν κυλιόμενες σκάλες, επιτρέπεται η χρήση του ανελκυστήρα μόνο σε Ατομα με αναπηρία, ηλικιωμένους και για την τροφοδοσία του καταστήματος.