Σάββατο 28.12.2024 | Εορτάζουν: Δόμνα, Θεοφίλη, Θεοφιλίτσα, Φιλιώ, Φιλίτσα, Μυγδόνιος, Μυγδόνης, Μυγδονία, Μιγδονία

Αριθμός Μ.Η.Τ. 232067

Η ιστοσελίδα www.trikalaerevna.gr σύμφωνα με την απόφαση Ε/5083/25-11-2024 της Γενικής Γραμματείας Επικοινωνίας και Ενημέρωσης / Διεύθυνση Εποπτείας Μέσων Ενημέρωσης / Τμήμα Μητρώου και Διαφάνειας έλαβε την πιστοποίηση εγγραφής στο Ηλεκτρονικό Μητρώο Ηλεκτρονικού Τύπου (Μ.Η.Τ.) στον Νομό Τρικάλων σύμφωνα με το Ν.5005/2022. O κατάλογος των πιστοποιημένων επιχειρήσεων ηλεκτρονικού τύπου αναρτάται στην ιστοσελίδα της Γ.Γ.Ε.Ε.

Όλο και περισσότεροι δηλώνουν πως τα βγάζουν δύσκολα πέρα

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ 03.02.2023 | 6:42 μμ

Γράφει ο/η

newsroom

Γράφει ο/η newsroom

Οι Έλληνες καταναλωτές συνεχίζουν να νιώθουν την ακρίβεια και αισθάνονται αβεβαιότητα ως προς την πορεία των τιμών και δηλώνουν ότι δεν έχουν πρόθεση για σημαντικές αγορές τους προσεχείς 12 μήνες.

Η ακρίβεια στα ράφια έχει διατηρήσει το κλίμα επιφυλακτικότητας, καθώς τον  Ιανουάριο μειώθηκε ο πληθωρισμός στην Ελλάδα σε 7,2%, όμως ο κλάδος των τροφίμων παραμένει στο 15%.  Τα στοιχεία του ΙΟΒΕ, για τον Ιανουάριο, δείχνουν ότι αυξήθηκε μεν η καταναλωτική εμπιστοσύνη στην Ελλάδα ( –41,4 μονάδες έναντι -47,9 μονάδες τον Δεκέμβριο), όμως, η αβεβαιότητα παραμένει.

Σύμφωνα με τον ΟΤ, καταρχάς, το ποσοστό των καταναλωτών που δηλώνει ότι «μόλις τα βγάζει πέρα» ενισχύθηκε- οριακά -στο 61% (από 60%).

Επίσης, η πρόθεση των καταναλωτών για σημαντικές αγορές τους προσεχείς 12 μήνες (επίπλων, ηλεκτρικών συσκευών κ.λπ.) υποχώρησε οριακά με το σχετικό δείκτη να διαμορφώνεται στις -48,0 (από -47,4) μονάδες.

Το 60% (από 55%) των νοικοκυριών προέβλεψε άνοδο τιμών με τον ίδιο ή ταχύτερο ρυθμό και το 17% αναμένει σταθερότητα. Οι δείκτες σε ΕΕ και Ευρωζώνη διαμορφώθηκαν στις +18,2 και 17,7 μονάδες αντίστοιχα.

Η προεκλογική περίοδος, όπως υπογραμμίζει το ΙΟΒΕ,  πλησιάζει και όπως συμβαίνει πάντα οι προσδοκίες των καταναλωτών βελτιώνονται. Μέρος αυτής της βελτίωσης αποδίδεται και στα μέτρα ενίσχυσης οικονομικού χαρακτήρα που συνήθως προωθούνται αυτή την περίοδο.

Για πρώτη φορά εδώ και πολλά χρόνια εμφανίζονται άλλοι πολίτες ως οι περισσότερο απαισιόδοξοι στην ΕΕ, καθώς οι καταναλωτές στην Ουγγαρία με επίπεδο δείκτη – 44,7 είναι οι περισσότερο απαισιόδοξοι για τον μήνα Ιανουάριο. Χαρακτηριστικό πάντως των αποτελεσμάτων το τελευταίο διάστημα και συγκεκριμένα από την αρχή του 2022, είναι ότι πλέον καμιά χώρα δεν βρίσκεται στο θετικό πεδίο τιμών.

Οι αρνητικές εκτιμήσεις των καταναλωτών για την οικονομική κατάσταση του νοικοκυριού τους τους προηγούμενους 12 μήνες αποκλιμακώνονται αισθητά τον Ιανουάριο στις -43,9 μονάδες (έναντι -51,5). Οι προβλέψεις των καταναλωτών για την οικονομική κατάσταση του νοικοκυριού τους τους προσεχείς 12 μήνες βελτιώθηκαν τον Ιανουάριο, με το σχετικό δείκτη να διαμορφώνεται στις -36,1 (από -44,4) μονάδες τον Δεκέμβριο. Το 54% (από 58%) των νοικοκυριών αναμένει ελαφρά ή αισθητή επιδείνωση της οικονομικής του κατάστασης, ενώ το 10% (από 4%) προβλέπει μικρή βελτίωση. Οι δείκτες σε ΕΕ και Ευρωζώνη διαμορφώθηκαν στις -12,6 και -11,1 μονάδες αντίστοιχα.

Το 83% (από 86%) των νοικοκυριών δεν θεωρεί πιθανή την αποταμίευση στο επόμενο 12μηνο, ενώ το 16% τη θεωρεί πιθανή ή πολύ πιθανή. Οι σχετικοί δείκτες διαμορφώθηκαν στις -0,7 μονάδες στην ΕΕ και στις -0,8 μονάδες στην Ευρωζώνη.

Το 58% (από 63%) των καταναλωτών προέβλεψε ελαφρά ή αισθητή επιδείνωση της οικονομικής κατάστασης της χώρας, έναντι του 20% το οποίο αναμένει σταθερότητα. Οι δείκτες σε ΕΕ και Ευρωζώνη διαμορφώθηκαν στις -35,0 και -30,1 μονάδες αντίστοιχα.

Θετικό σινιάλο στέλνουν τα στοιχεία Ιανουαρίου για τον εγχώριο πληθωρισμό (στο 7,2% από 7,6% τον Δεκέμβριο ) και για την επίτευξη του ετήσιου στόχου κάτω του 5%. Εγείρουν, όμως, ανησυχίες οι συνεχιζόμενες αυξήσεις στα τρόφιμα και η νέα άνοδος του δομικού πληθωρισμού προκαλώντας προβληματισμό για παγίωση της ακρίβειας. Τον ίδιο μήνα, ο, μέχρι τώρα, “καλός καιρός” και ο καλύτερος, από τις προβλέψεις, χειμώνας έχουν μειώσει την απαισιοδοξία στο οικονομικό και καταναλωτικό κλίμα (ΙΟΒΕ).

Η ΕΡΕΥΝΑσχολιάστε εδώ

Η διεύθυνση του email σας δεν θα δημοσιευθεί.

Η ΕΡΕΥΝΑδιαβάστε επίσης