Αριθμός Μ.Η.Τ. 232067
Η ιστοσελίδα www.trikalaerevna.gr σύμφωνα με την απόφαση Ε/5083/25-11-2024 της Γενικής Γραμματείας Επικοινωνίας και Ενημέρωσης / Διεύθυνση Εποπτείας Μέσων Ενημέρωσης / Τμήμα Μητρώου και Διαφάνειας έλαβε την πιστοποίηση εγγραφής στο Ηλεκτρονικό Μητρώο Ηλεκτρονικού Τύπου (Μ.Η.Τ.) στον Νομό Τρικάλων σύμφωνα με το Ν.5005/2022. O κατάλογος των πιστοποιημένων επιχειρήσεων ηλεκτρονικού τύπου αναρτάται στην ιστοσελίδα της Γ.Γ.Ε.Ε.
ΤΟΠΙΚΑ 27.02.2019
Γράφει ο/η
Γράφει ο/η Ελένη Χολέβα
Ο Ερνστ Φρίντριχ Σουμάχερ εξέδωσε την μελέτη υπό τον τίτλο «Small is Beautiful» (δηλαδή το μικρό είναι όμορφο) και με τον υπότιτλο «μια μελέτη των οικονομικών σαν να έχουν σημασία οι άνθρωποι». Σήμερα, μπορούμε να κατανοήσουμε την αξία μιας αγοράς, που δίνει ποιοτική βαρύτητα στο προϊόν και σέβεται τον καταναλωτή.
Η οικονομική κρίση γέννησε στην ουσία έναν άλλο κόσμο. Άλλαξε την κοινωνία από τη βάση της, άλλαξε ταυτόχρονα και την νοοτροπία των καταναλωτών. Λογικό ήταν μετά από αυτή τη μεταβολή, να αλλάξει και ο τρόπος της διάθεσης προϊόντων. Κάπως έτσι δημιουργήθηκε στα Τρίκαλα ένα νέο τοπίο διαμορφώνοντας μια διαφορετική λιανική αγορά που παρουσιάζει εξαιρετικό ενδιαφέρον από τη μία και από την άλλη, έχει να προσφέρει μία πραγματικά σωτήρια αισθητική, σαφώς πιο κοντά στο χαρακτήρα της επαρχιακής μας πόλης.
Με λίγα λόγια, η καταναλωτική αδυναμία οδήγησε σε περιορισμό των αγορών, σε περιορισμό της διάθεσης χρόνου σε σούπερ μάρκετ και αγορές προϊόντων. Η νέα κατάσταση, μέσα από αυτούς τους περιορισμούς απομάκρυνε τους καταναλωτές από τις υπεραγορές – απρόσωπες και υπερκερδείς κατά βάση – δίνοντας χώρο σε νέου τύπου καταστήματα τροφίμων, που διαθέτουν στοχευμένα προϊόντα, με «χαρακτήρα» και που καλύπτουν τις πραγματικές ανάγκες των καταναλωτών.
Η νέα μικρή αγορά των Τρικάλων
Η κύρια αναφορά γίνεται σε καταστήματα που διαθέτουν μία γκάμα προϊόντων διατροφής, και που προσφέρουν τα πάντα για το καθημερινό τραπέζι. Ταυτόχρονα, είναι πλέον εφικτή, η συγκράτηση των τιμών. Και μάλιστα σε πολλές περιπτώσεις, καταγράφοντας σημαντική νίκη απέναντι στα σούπερ μάρκετ προσφέροντας και πιο ποιοτικά και πιο οικονομικά προϊόντα.
Ένα από τα προνόμια λοιπόν, είναι η σύνδεση της κατανάλωσης με την τοπική παραγωγή διατροφικών προϊόντων. Ο καταναλωτής μπορεί να δοκιμάσει και να προτιμήσει προϊόντα μικρών προμηθευτών. Οι τελευταίοι, καθώς ο δρόμος για το ράφι του μεγάλου σούπερ μάρκετ είναι συνήθως δύσκολος και ακριβός, τοποθετούν τα προϊόντα τους στη μικρή λιανική. Πλέον, κάποια σήματα πωλούνται αποκλειστικά στα σημεία αυτά.
Μιλώντας με τον κ. Κωνσταντίνο Παπαευθυμίου μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του Επιμελητηρίου Τρικάλων, υπεύθυνος αγροτικού τομέα αλλά και επαγγελματίας που χρόνια βιώνει εκ των έσω την Τρικαλινή αγορά, «Υπάρχουν σαφή δείγματα, ότι έχει γεννηθεί μια νέα ευκαιρία για την τοπική επιχειρηματικότητα. Έχουμε από τη μία τις μικρές αγορές που φαίνεται να ζωντανεύουν και από την άλλη την άμεση σύνδεση των τοπικών παραγωγών προϊόντων διατροφής με το ράφι του καταναλωτή. Αυτό που μπορούμε να κάνουμε ως Επιμελητήριο Τρικάλων, είναι να στηρίξουμε αυτή τη γέφυρα, να της δώσουμε τα εργαλεία για να αναπτυχθεί στον τομέα της μεταποίησης-τυποποίησης προκειμένου να καθιερώσουμε την ονομασία προέλευσης. Θα είναι πραγματικά σωτήριο για την τοπική οικονομία, αν πετύχουμε αυτό το στόχο. Θα έχουμε καταφέρει να δημιουργήσουμε ένα νέο κύκλο παραγωγής και διάθεσης προϊόντων, ισχυρό μέσα στις υπεραγορές των σούπερ μάρκετ, με σαφή ταυτότητα. Ο νομός Τρικάλων, είναι μια περιοχή εξάλλου που μπορεί να υποστηρίξει κάτι τέτοιο. Η παραγωγική του δύναμη είναι διαχρονική. Η όποια δυσκολία, εντοπιζόταν στη διάθεση, στη σύνδεση των προϊόντων αυτών με την αγορά. Μπορούμε να πούμε για πολλά από αυτά τα προϊόντα ότι το νέο τοπίο που διαμορφώνεται στον τομέα του λιανεμπορίου διατροφικών προϊόντων, είναι ένας αξιόλογος τρόπος για να επιτευχθεί κάτι τέτοιο».
Ο κ. Κωνσταντίνος Παπαευθυμίου
Την θετική αυτή προοπτική επιβεβαιώνουν και τα στοιχεία που δείχνουν ότι οι μικρές αγορές τροφίμων στην Ευρώπη αναπτύσσονται με ετήσιο ρυθμό 5%. Τα επόμενα χρόνια αναμένεται επιτάχυνση της ανάπτυξής τους με τον ετήσιο ρυθμό να φτάνει το 7% έως το 2025. Η ενίσχυσή τους αναμένεται να οδηγήσει σε μείωση του μέσου μεγέθους των σούπερ μάρκετ κατά 35% την προσεχή δεκαετία.
Και θέμα αισθητικής
Εξίσου ενδιαφέρον, είναι το γεγονός ότι οι μικρές αγορές τροφίμων στα Τρίκαλα έχουν να προσφέρουν κάτι πραγματικά σημαντικό και στο κομμάτι της αισθητικής. Πέρα από την κατάρρευση της πρότασης για μια άσκοπη και σπάταλη καταναλωτική συμπεριφορά, οι επιχειρηματίες που επενδύουν στον τομέα, διαμορφώνουν καταστήματα πραγματικά «στολίδια» για την πόλη. Η διάθεση των προϊόντων γίνεται λοιπόν σε ένα εξατομικευμένο περιβάλλον τόσο για τον καταναλωτή όσο και για τον προμηθευτή-παραγωγό.