Πέμπτη 26.12.2024 | Εορτάζουν: Εμμανουήλ, Μανώλης, Μανόλης, Μανουήλ, Μάνος, Μανούσος, Μανουσάκης, Μανουσάκι, Εμμανουέλλα, Εμμανουέλα, Μανουέλα, Μανωλία, Κωνστάντιος, Κωστάντιος, Κωνσταντία, Κωσταντία, Ντία

Αριθμός Μ.Η.Τ. 232067

Η ιστοσελίδα www.trikalaerevna.gr σύμφωνα με την απόφαση Ε/5083/25-11-2024 της Γενικής Γραμματείας Επικοινωνίας και Ενημέρωσης / Διεύθυνση Εποπτείας Μέσων Ενημέρωσης / Τμήμα Μητρώου και Διαφάνειας έλαβε την πιστοποίηση εγγραφής στο Ηλεκτρονικό Μητρώο Ηλεκτρονικού Τύπου (Μ.Η.Τ.) στον Νομό Τρικάλων σύμφωνα με το Ν.5005/2022. O κατάλογος των πιστοποιημένων επιχειρήσεων ηλεκτρονικού τύπου αναρτάται στην ιστοσελίδα της Γ.Γ.Ε.Ε.

Ατομική έκθεση του Στέργιου Στάμου στην γκαλερί Άλμα

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ 05.06.2021 | 1:25 μμ

Γράφει ο/η

newsroom

Γράφει ο/η newsroom

Ο Τρικαλινός ζωγράφος Στέργιος Στάμος επιστρέφει στην πόλη για δεύτερη φορά, στον φιλόξενο χώρο της γκαλερί Άλμα. Ο τίτλος της έκθεσης είναι «Αναδομήσεις» και πρόκειται για μία ατομική έκθεση σε δύο χώρους, καθώς παράλληλα θα φιλοξενείται και στην αίθουσα της γκαλερί Άλμα στην Αθήνα.

Την επιμέλεια της έκθεσης έχει η Μπία Παπαδοπούλου, Ιστορικός Τέχνης & Επιμελήτρια, ενώ τα εγκαίνια στα Τρίκαλα θα πραγματοποιηθούν το Σάββατο 12 Ιουνίου (10:00 – 15:00), με την έκθεση να διαρκεί μέχρι 31/7 2021. Τα εγκαίνια στον χώρο της γκαλερί στην Αθήνα θα γίνουν την Πέμπτη 17 Ιουνίου (11:00 – 21:00), και θα διαρκέσει μέχρι τις 17/7/21.

Όπως τονίζεται στο κείμενο της έκθεσης «Ένα ιδιότυπο, αφηρημένο πορτρέτο του Τειρεσία, του φημισμένου τυφλού μάντη της αρχαιότητας, σηματοδοτεί την απαρχή της καινούργιας ενότητας έργων του Στέργιου Στάμου. Πολύπλοκα συμπλέγματα από εύκαμπτους πλαστικούς σωλήνες εγκλωβίζουν σε νέον αποκομμένους στίχους από το ποίημα «Τειρεσίας» του Τ.S. Eliot. Το πλαστικό υλικό λυγίζεται και περιπλέκεται σαν μπερδεμένο κουβάρι, συμβολικά παραπέμποντας σε γόρδιο δεσμό. Η αναφορά συνθέτει μια νύξη. Ο Στάμος, που επί σειρά ετών εντρυφούσε σε καυτά πολιτικά θέματα, μετατρέπεται σε είδος προφήτη για να συνδέσει το παρελθόν με το δικό του όραμα για το μέλλον. Ο τίτλος ενός γλυπτού του, απόσπασμα από το κείμενο του αγαπημένου του αστροφυσικού Stephen Hawking, υποδηλώνει ότι ο καλλιτέχνης συνειδητοποιεί πως η δική του ανάγνωση δημιουργεί ένα συμπαντικό αφήγημα ως πιθανή εκδοχή της Ιστορίας: «Το παρελθόν και το μέλλον είναι άπειρα και απροσδιόριστα και υπάρχουν μόνο στο φάσμα των πιθανοτήτων».

Η φράση αναγράφεται ευκρινώς στους φωτεινούς σωλήνες που προβάλλουν δίπλα σε μαύρες σιδερόβεργες μέσα από γεωμετρικές πλάκες τσιμέντου ως οριζόντιες γραμμές στον χώρο. Το ακατέργαστο τσιμέντο και οι σιδερόβεργες αποτελούν τα νέα, κυρίαρχα υλικά στην πλειοψηφία των γλυπτών αυτής της ενότητας. Πρωτοστατούσαν σε φωτογραφίες που χρησιμοποίησε ο καλλιτέχνης για το έργο «Χαλέπι»˙ ένα γλυπτό του 2016 με τη μορφή ακριβούς αρχιτεκτονικής μακέτας της βομβαρδισμένης πόλης. Τα συντρίμμια από τα κατεστραμμένα κτίρια, απόηχοι των εικόνων ενός βάναυσου εμφυλίου πολέμου, αλχημικά μετατρέπονται σε σύμβολα αναδόμησης. Η καινούργια αυτή δουλειά, ενώ απορρέει από την προηγούμενη με θέμα το μεταναστευτικό, αποπνέει ένα εντελώς διαφορετικό κλίμα και μια αύρα που εκπέμπει σαφές μήνυμα αισιοδοξίας…».

 

 

Η ΕΡΕΥΝΑσχολιάστε εδώ

Η διεύθυνση του email σας δεν θα δημοσιευθεί.

Η ΕΡΕΥΝΑδιαβάστε επίσης