Παρασκευή 27.12.2024 | Εορτάζουν: Μαυρίκιος, Μαυρίκης, Μωρίς, Μαυρικία, Μαυρίκα, Στέφανος, Στέφος, Στέφας, Στεφανής, Στεφανία, Στέφη, Στεφάνα, Στεφανιώ, Στεφανίτσα, Στεφανή, Στέφα

Αριθμός Μ.Η.Τ. 232067

Η ιστοσελίδα www.trikalaerevna.gr σύμφωνα με την απόφαση Ε/5083/25-11-2024 της Γενικής Γραμματείας Επικοινωνίας και Ενημέρωσης / Διεύθυνση Εποπτείας Μέσων Ενημέρωσης / Τμήμα Μητρώου και Διαφάνειας έλαβε την πιστοποίηση εγγραφής στο Ηλεκτρονικό Μητρώο Ηλεκτρονικού Τύπου (Μ.Η.Τ.) στον Νομό Τρικάλων σύμφωνα με το Ν.5005/2022. O κατάλογος των πιστοποιημένων επιχειρήσεων ηλεκτρονικού τύπου αναρτάται στην ιστοσελίδα της Γ.Γ.Ε.Ε.

Χρήσιμες συμβουλές για την αποφυγή εξαπάτησης των πολιτών και κυρίως των ηλικιωμένων

ΤΟΠΙΚΑ 28.07.2020 | 4:46 μμ

Γράφει ο/η

newsroom

Γράφει ο/η newsroom

Με αφορμή περιστατικά εξαπάτησης πολιτών από επιτήδειους, οι οποίοι με διάφορα προσχήματα και τεχνάσματα αποσπούν – κυρίως από ηλικιωμένους – χρηματικά ποσά, η Γενική Περιφερειακή Αστυνομική Διεύθυνση Θεσσαλίας συμβουλεύει τους πολίτες :

  • να είστε ιδιαίτερα επιφυλακτικοί σε αγνώστους που επιχειρούν με διάφορα προσχήματα και τεχνάσματα να μπουν στο σπίτι σας,
  • να μην πείθεστε από άγνωστους, οι οποίοι εμφανίζονται ως υπάλληλοι Δημόσιας Υπηρεσίας ή άλλου φορέα για την επιδιόρθωση κάποιου τεχνικού προβλήματος (βλάβη ηλεκτρικού ρεύματος, ανελκυστήρα κ.λπ.) εάν δεν τους έχετε εσείς προηγουμένως καλέσει,
  • επισημαίνεται ότι τα νοσοκομεία ή οι δημόσιες υπηρεσίες δεν στέλνουν υπαλλήλους τους σε οικίες ή σε δημόσιους χώρους για να ζητήσουν από πολίτες την καταβολή χρημάτων για υπηρεσίες που παρέχουν,
  • να μην πείθεστε εύκολα από άτομα, τα οποία σας «πλησιάζουν» ως γνωστοί συγγενικών – φιλικών προσώπων,
  • να είστε ιδιαίτερα επιφυλακτικοί όταν σας τηλεφωνούν άγνωστοι και προσπαθούν να σας πείσουν να τους δώσετε χρήματα, με το πρόσχημα ότι συγγενικό σας πρόσωπο έχει προκαλέσει τροχαίο ατύχημα,
  • σε αυτές τις περιπτώσεις πάντα να επιδιώκετε οι ίδιοι να επικοινωνείτε τηλεφωνικά με το συγγενικό σας πρόσωπο, προς επιβεβαίωση των όσων επικαλούνται,
  • η επικοινωνία να γίνεται με δικό σας τηλέφωνο και κατόπιν δικής σας πρωτοβουλίας και να μην δέχεστε να μιλάτε με άτομο, το οποίο κάλεσαν οι άγνωστοι,
  • για τους ίδιους λόγους να μην ενδίδετε σε προτροπές για συνάντηση (ραντεβού κ.λπ.),
  • σε κάθε περίπτωση, να δηλώνετε ότι δεν πρόκειται να δώσετε χρήματα,
  • να ενημερώνετε τα οικεία σας πρόσωπα (του στενού και ευρύτερου συγγενικού, φιλικού και κοινωνικού περιβάλλοντος) και ιδιαιτέρως τα ηλικιωμένα άτομα και να τους συμβουλεύετε προκειμένου να μην εξαπατηθούν από επιτήδειους,
  • προσπαθήστε να συγκρατήσετε τα χαρακτηριστικά των δραστών, εάν έλθουν σε επαφή μαζί σας, καθώς και των οχημάτων με τα οποία κινούνται (αριθμό κυκλοφορίας, μάρκα οχήματος, χρώμα κ.λπ.), για να βοηθήσετε το έργο των διωκτικών Αρχών,
  • να έχετε πάντα διαθέσιμους τους τηλεφωνικούς αριθμούς, με τους οποίους πρέπει να επικοινωνήσετε σε περίπτωση ανάγκης (Αστυνομία, Πυροσβεστική, Νοσοκομεία, στενοί συγγενείς κ.α.),
  • να ενημερώνετε πάντα τις αστυνομικές Αρχές, ακόμη και σε περίπτωση απόπειρας απάτης σε βάρος σας.

Ενδεικτικές μορφές άπατης:

  • Απάτη με το πρόσχημα της πρόκλησης τροχαίου ατυχήματος
  • οι δράστες τηλεφωνούν σε πολίτες (κυρίως πρωινές και απογευματινές ώρες), προσποιούμενοι νοσοκομειακούς γιατρούς, δικηγόρους, αστυνομικούς κ.λπ., υποστηρίζοντας ψευδώς ότι στενό συγγενικό τους πρόσωπο (συνήθως τέκνο της οικογένειας) έχει προκαλέσει με υπαιτιότητά του τροχαίο ατύχημα με θανάσιμο ή βαρύτατο τραυματισμό συνήθως ανήλικου παιδιού,
  • προκειμένου να «αποφευχθεί» η φυλάκιση του συγγενικού προσώπου και να απεμπλακεί από τις επικείμενες ποινικές συνέπειες, απαιτούν την καταβολή σημαντικών χρηματικών ποσών, το ύψος των οποίων ποικίλλει, ανάλογα με τη δεκτικότητα και την ευπιστία των θυμάτων,
  • για να γίνουν πιο πειστικοί, άλλοι συνεργοί τους παρεμβαίνουν στην τηλεφωνική επικοινωνία, προσποιούμενοι το συγγενικό πρόσωπο εκλιπαρώντας για βοήθεια και ασκώντας αφόρητη ψυχολογική πίεση στα θύματα, ενώ
  • στη συνέχεια και εφόσον τα θύματα έχουν πεισθεί, είτε εμφανίζονται στην οικία τους για την παραλαβή των χρημάτων, είτε δίνουν ραντεβού σε προκαθορισμένο από τους δράστες τόπο και χρόνο, πλησίον της οικίας.

 

  • Απάτη με το πρόσχημα πρόκλησης πυρκαγιάς στο σπίτι από βραχυκύκλωμα
  • οι δράστες εμφανίζονται σε σπίτια των πολιτών, προσποιούμενοι υπαλλήλους ή τεχνικούς της Δ.Ε.Η. και ισχυρίζονται ότι υπάρχει βλάβη στον ηλεκτρολογικό πίνακα του σπιτιού, με κίνδυνο να προκληθεί πυρκαγιά,
  • ζητάνε μάλιστα από τους πολίτες να συγκεντρώσουν σε σημείο του σπιτιού χρήματα και αντικείμενα αξίας που υπάρχουν στο σπίτι, για δήθεν προστασία τους από πιθανή πυρκαγιά, ενώ
  • σε ανύποπτο χρόνο αφαιρούν τα χρήματα και τα αντικείμενα και διαφεύγουν, συνήθως με όχημα που τους περιμένει συνεργός τους.

 

  • Απάτη σε βάρος ιδιοκτητών επιχειρήσεων, με το πρόσχημα της λανθασμένης τραπεζικής κατάθεσης
  • οι δράστες τηλεφωνούν σε ιδιοκτήτες επιχειρήσεων, παρουσιαζόμενοι ως υπαρκτά – αναγνωρίσιμα πρόσωπα (ιατροί, φαρμακοποιοί, μέλη τοπικής αυτοδιοίκησης κ.α.) των περιοχών, όπου εδρεύουν οι επιχειρήσεις και προβαίνουν σε παραγγελίες προϊόντων, ζητώντας παράλληλα αριθμούς τραπεζικών λογαριασμών, προκειμένου να καταβάλλουν τα συμφωνηθέντα χρήματα για την αγορά αυτών,
  • στη συνέχεια, αποστέλλουν μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ή άλλων διαδικτυακών εφαρμογών επικοινωνίας, πλαστά αποδεικτικά μεταφοράς χρημάτων (εμβάσματα), στα οποία εμφαίνονται «μεταφορές» μεγαλύτερων χρηματικών ποσών από τα συμφωνηθέντα αντίτιμα των παραγγελιών,
  • ακολούθως, τηλεφωνούν στους ιδιοκτήτες των επιχειρήσεων και τους πείθουν ότι έχουν καταβάλλει λανθασμένα μεγαλύτερα χρηματικά ποσά από την αξία των προϊόντων που αγόρασαν, ζητώντας να τους επιστραφεί η υποτιθέμενη χρηματική διαφορά σε τραπεζικούς λογαριασμούς, αποσπώντας κατ’ αυτόν τον τρόπο διάφορα χρηματικά ποσά.

 

  • Απάτη με το πρόσχημα επιστροφής χρημάτων από Δημόσιες Υπηρεσίες
  • οι δράστες προσποιούμενοι υπαλλήλους Τραπεζών, ασφαλιστικών εταιρειών κ.λπ. τηλεφωνούν σε πολίτες και τους «ενημερώνουν» ότι δήθεν δικαιούνται επιστροφή χρημάτων από φορολογία, ή αναδρομικά ποσά από επιδόματα ή συντάξεις ή ακόμα και καταβολή ποσών από προγράμματα ΕΣΠΑ κ.λπ.,
  • περαιτέρω τους «ενημερώνουν» ότι για να παραλάβουν τα ποσά αυτά θα πρέπει πρώτα να καταβάλλουν κάποιο ποσό, για τη διεκπεραίωση δήθεν γραφειοκρατικών διαδικασιών, ενώ
  • αφού πείσουν τους πολίτες τους ζητούν να καταθέσουν τα χρήματα σε τραπεζικούς λογαριασμούς ή μέσω των ΕΛ.ΤΑ.

 

 

Επισημαίνεται ότι οι δράστες για να πείσουν τα θύματα τους  χρησιμοποιούν τον αιφνιδιασμό και την άσκηση ψυχολογικής πίεσης, εναλλάσσοντας κάθε φορά τα τεχνάσματα που χρησιμοποιούν, προκειμένου να καταφέρουν να αποσπάσουν χρήματα.

Για το λόγο αυτό παρακαλούνται οι πολίτες και κυρίως οι ηλικιωμένοι να είναι ιδιαίτερα επιφυλακτικοί σε άγνωστα άτομα που τους τηλεφωνούν ή εμφανίζονται στα σπίτια τους και με οποιοδήποτε πρόσχημα τους ζητάνε χρήματα. Σε καμία περίπτωση να μην δίνουν χρήματα και να καλούν στο 100.

Για περισσότερες συμβουλές για την αποφυγή εξαπάτησης μπορείτε να βρείτε στην επίσημη ιστοσελίδα της Ελληνικής Αστυνομίας (www.hellenicpolice.gr) στην ενότητα Οδηγός του Πολίτη.

Η ΕΡΕΥΝΑσχολιάστε εδώ

Η διεύθυνση του email σας δεν θα δημοσιευθεί.

Η ΕΡΕΥΝΑδιαβάστε επίσης