Αριθμός Μ.Η.Τ. 232067
Η ιστοσελίδα www.trikalaerevna.gr σύμφωνα με την απόφαση Ε/5083/25-11-2024 της Γενικής Γραμματείας Επικοινωνίας και Ενημέρωσης / Διεύθυνση Εποπτείας Μέσων Ενημέρωσης / Τμήμα Μητρώου και Διαφάνειας έλαβε την πιστοποίηση εγγραφής στο Ηλεκτρονικό Μητρώο Ηλεκτρονικού Τύπου (Μ.Η.Τ.) στον Νομό Τρικάλων σύμφωνα με το Ν.5005/2022. O κατάλογος των πιστοποιημένων επιχειρήσεων ηλεκτρονικού τύπου αναρτάται στην ιστοσελίδα της Γ.Γ.Ε.Ε.
ΤΟΠΙΚΑ 07.04.2024
Γράφει ο/η
Γράφει ο/η newsroom
Η Παγκόσμια Ημέρα Ενημέρωσης για τον Αυτισμό (World Autism Awareness Day) καθιερώθηκε με απόφαση της γενικής συνέλευσης του ΟΗΕ (Ψήφισμα 62/139) στις 18 Δεκεμβρίου 2007 και διεξάγεται κάθε χρόνο στις 2 Απριλίου, αρχής γενομένης από το 2008.
Ο όρος «αυτισμός» προέρχεται ετυμολογικά από τη λέξη «εαυτός» και υποδηλώνει την απομόνωση ενός ατόμου στον εαυτό του. Ο αυτισμός, αποτελεί μια ισόβια, πολύπλοκη, εκ γενετής νευροαναπτυξιακή διαταραχή που συνήθως εκδηλώνεται στη φάση της ανάπτυξης.
Η εκδήλωση ξεκίνησε με σύντομη παρουσίαση για τον αυτισμό από τον προϊστάμενο του ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. κο Σπαθή Απόστολο και στη συνέχεια η κα Ίτσιου Μαρίνα, φιλόλογος στο ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. με μια διαδραστική με τους μαθητές/τριες δράση ανέδειξε τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των ατόμων με αυτισμό.
Στη συνέχεια η κ. Ουρανία Μπαλογιάννη, ειδική παιδαγωγός του 5ου Γυμνασίου, πρόβαλε ταινία μικρού μήκους με θέμα τον αυτισμό και κατόπιν με την μέθοδο ερωτοαποκρίσεων καθοδήγησε τους μαθητές/τριες να εντοπίσουν τρόπους με τους οποίους μπορούμε να προσεγγίσουμε τα άτομα με αυτισμό και πώς να τους συμπεριλάβουμε και πώς να τους βοηθήσουμε να ενταχθούν στην κοινωνία.
Με αφορμή και την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου, ακολούθησε δρώμενο το οποίο βασιζόταν στο βιβλίο των Μ. Αραβίδου, Φ.-Χριστίνα Γεωργιοπούλου, Β. Γεωργοπούλου, Α. Κυρίτση, Μ. Χαραλαμπίδου «Ο Φοίβος κι εγώ – Μια ιστορία για τον αυτισμό…». Στόχος αυτής της δράσης ήταν να παρουσιαστεί με άμεσο τρόπο η καθημερινότητα ενός παιδιού με αυτισμό. Η καθημερινότητα παρουσιάστηκε παράλληλα από διαφορετικές οπτικές, έτσι ώστε οι μαθητές/τριες και εκπαιδευτικοί να μπορούν να αντιληφθούν τον τρόπο που o καθένας μας αντιλαμβάνεται και, κατά συνέπεια, αντιδρά στα εξωτερικά ερεθίσματα.
Τέλος οι μαθητές/τριες εξέφρασαν τα συναισθήματά τους ζωγραφίζοντας και ακούγοντας μελωδίες. Τα έργα των μαθητών/τριών αναρτήθηκαν στην είσοδο του σχολείου.
Σκοπός της εκδήλωσης ήταν να ενημερώσει τη σχολική κοινότητα για τον αυτισμό και τα βήματα που πρέπει να γίνονται για την ομαλή ένταξη των αυτιστικών ατόμων στο σχολείο και στην κοινωνία.
Το 5ο Γυμνάσιο συγχαίρει τους μαθητές/τριες για την ευαισθησία που έδειξαν και το αισιόδοξα μηνύματα που έστειλαν για ένα συμπεριληπτικό σχολείο το οποίο χωράει όλα τα παιδιά.
Ευχαριστούμε το Κ.Ε.Δ.Α.Σ.Υ. Τρικάλων και ιδιαίτερα τον κ. Σπαθή και κ. Ίτσιου που μας τίμησαν με την παρουσία τους και την επιστημονική τους εισήγηση. Επίσης ευχαριστούμε τους εκπαιδευτικούς του σχολείου κ. Βύζα, κ. Ζήμου, κ. Μάντζιο, κ. Ντίνα, κ. Παπαγεωργίου, κ. Παπαγιαννούλη, και κ. Παπαντωνίου για τη συμβολή τους στην επιτυχία της εκδήλωσης. Τέλος συγχαίρουμε και ευχαριστούμε την κ. Μπαλογιάννη Ουρανία η οποία οργάνωσε και συντόνισε όλες αυτές τις δράσεις.