Κυριακή 12.01.2025 | Εορτάζουν: Τατιανή, Τατιάνα, Τάτια, Τίτη, Τάνια, Μέρτιος, Μέρτος, Μέρτης, Μύρτος, Μερτία, Μέρτα, Μέρτη, Μερτούλα, Μυρτιά, Μυρτούλα

Αριθμός Μ.Η.Τ. 232067

Η ιστοσελίδα www.trikalaerevna.gr σύμφωνα με την απόφαση Ε/5083/25-11-2024 της Γενικής Γραμματείας Επικοινωνίας και Ενημέρωσης / Διεύθυνση Εποπτείας Μέσων Ενημέρωσης / Τμήμα Μητρώου και Διαφάνειας έλαβε την πιστοποίηση εγγραφής στο Ηλεκτρονικό Μητρώο Ηλεκτρονικού Τύπου (Μ.Η.Τ.) στον Νομό Τρικάλων σύμφωνα με το Ν.5005/2022. O κατάλογος των πιστοποιημένων επιχειρήσεων ηλεκτρονικού τύπου αναρτάται στην ιστοσελίδα της Γ.Γ.Ε.Ε.

Δράσεις Ενίσχυσης Φιλαναγνωσίας: παρουσιάσεις βιβλίων στην Σχολική Βιβλιοθήκη του 9ου Γυμνασίου Τρικάλων

ΤΟΠΙΚΑ 12.01.2025 | 8:07 πμ

Γράφει ο/η

newsroom

Γράφει ο/η newsroom

Φέτος, στο πλαίσιο των δράσεων αυτοαξιολόγησης σχολικής μονάδας και με θέμα «Η σημασία-αξία της Φιλαναγνωσίας και η συμβολή της σχολικής βιβλιοθήκης στη διεύρυνσή της» αποφασίσαμε να ασχοληθούμε με ανάλογες εκπαιδευτικές-επιμορφωτικές δράσεις. (Β’ Τάξη, τμήματα Β1, Β2).

Οι λόγοι που μας έκαναν να ασχοληθούμε με το συγκεκριμένο θέμα ήταν πολλοί και μεταξύ αυτών η ανάγκη απόκτησης γνώσεων και αισθητικής απόλαυσης από την επαφή μας με αυτό. Μέσω των διερευνητικών διαδικασιών αυτής της δράσης Φιλαναγνωσίας, περπατήσαμε στα μονοπάτια της ανάγνωσης λογοτεχνικών βιβλίων, του σχολιασμού και της ανάλυσης εικόνων και έργων τέχνης, μέσα από λευκώματα Βυζαντινής και Νεοελληνικής Τέχνης, του προβληματισμού και της ανταλλαγής απόψεων για την δύναμη λόγου και εικόνας, της συλλογής στοιχείων και την ολοκληρωμένη πραγμάτευση και σύνθεση του θέματός μας. Εμπνεόμενοι από εικόνες και σχετικά βιβλία και κείμενα και διαπνεόμενοι από δημιουργική ορμή και ερευνητική διάθεση, οι μαθητές και οι μαθήτριές μου του 9ου Γυμνασίου Τρικάλων διατύπωσαν τις σκέψεις και τις αντιλήψεις τους για την ανάγνωση, εκφράζοντας παράλληλα τα συναισθήματά τους για το αγαθό της αυτομόρφωσης: αιτίες και αφορμές, παράλληλα, για να επανεκτιμήσουμε και να αναδείξουμε την αυταπόδεικτη αξία του σκεπτόμενου ανθρώπου.

Σε αυτό το πλαίσιο, απλώσαμε την δημιουργική σκέψη και την φαντασία μας στον καμβά της γνώσης για να εκφράσουμε, ως κατακλείδα, την ειλικρινή μας ευαρέσκεια για το πρωτότυπο και ενδιαφέρον ψηφιοποιημένο εκπαιδευτικό υλικό που διαμόρφωσε και, εν τέλει, δημιούργησε η πολιτιστική μας ομάδα. Αποτελεί, πραγματικά, μια ελκυστική περιήγηση σε ένα παλίμψηστο εικόνων και λόγου, από όπου αναδύεται η πολύτιμη εμπειρία των ανθρώπων και η μετουσιωμένη, σε εσωτερικό πλούτο, γνώση και αυτοσυνειδησία. Καλοτάξιδη στον κόσμο της γνώσης και της παιδείας η συνθετική μας παρουσίαση. Μια παρουσίαση όπου εμπεριέχονται ενδεικτικά αποσπάσματα από κείμενα των μαθητών/τριών μας τα οποία δημιουργήθηκαν στο πλαίσιο της παραγωγής λόγου, ως βασικού πεδίου της καινοτόμου πολιτιστικής μας δράσης.

Ως εισαγωγή στο θέμα μας λειτούργησαν τρία κομβικά ερωτήματα Φιλαναγνωσίας που τέθηκαν στους μαθητές/τριές μας και οι σταχυολογημένες απαντήσεις τους: «Εκτιμάτε την Ιστορία, την Τέχνη, τα εικαστικά έργα τέχνης και την λογοτεχνία και, αν ναι, για ποιους λόγους; Ποια η σημασία της Φιλαναγνωσίας στη ζωή σας; Τι είδους πλεονεκτήματα νομίζετε ότι μπορεί να σας προσφέρει;»

Ερωτηματολόγιο:

Ερωτήσεις προς μαθητές:

Σου αρέσει να διαβάζεις; Για ποιους λόγους;

Πόσο συχνά δανείζεσαι βιβλία από βιβλιοθήκες ή συμμαθητές/τριές σου;

Επηρεάζεσαι από τις απόψεις του περίγυρού σου για το τι θα διαβάσεις ή βασίζεσαι αποκλειστικά στην ατομική σου πρωτοβουλία;

Διαμορφώνουν τις προτιμήσεις σου στο διάβασμα οι διαφημίσεις;

Οι γονείς σου λογοκρίνουν τις επιλογές σου;

Το οικογενειακό σου περιβάλλον αγαπά το διάβασμα βιβλίων ή το θεωρεί χάσιμο χρόνου;

Ποια βιβλία έχουν «μείνει» έντονα στη μνήμη σου και γιατί;

Προτιμάς τα σχολικά βιβλία από τα εξωσχολικά ή το αντίθετο και γιατί;

Στον ελεύθερο χρόνο σου διαβάζεις, ακούς μουσική ή βλέπεις τηλεόραση; Τι σε ευχαριστεί περισσότερο;

(Οι μαθητές εξηγούν ποιο από τα βιβλία-κείμενα που διάβασαν οι ίδιοι τους έκανε μεγαλύτερη εντύπωση και γιατί)

Η χρησιμότητα της πνευματικής αναζήτησης και του ελεύθερου στοχασμού ήταν και παραμένει η εξής: να ολοκληρωθεί η μάθηση ενός παιδιού με στόχο αυτό με τη σειρά του να μάθει να σκέφτεται.

Σταχυολογημένες καταγραφές-απόψεις-εντυπώσεις από την ανάγνωση βιβλίων Λογοτεχνίας μαθητών και μαθητριών του 9ου Γυμνασίου Τρικάλων: (η συνέχεια στο: https://blogs.sch.gr/ailiadi/2025/01/08/katagrafes-apopseis-entyposeis-apo-tin-anagnosi-vivlion-logotechnias-mathiton-kai-mathitrion-toy-9oy-gymnasioy-trikalon-enischysi-filanagnosias-paroysiaseis-vivlion-stin-scholiki-vivliothiki-toy-9oy-g/

Η ΕΡΕΥΝΑσχολιάστε εδώ

Η διεύθυνση του email σας δεν θα δημοσιευθεί.

Η ΕΡΕΥΝΑδιαβάστε επίσης