Αριθμός Μ.Η.Τ. 232067
Η ιστοσελίδα www.trikalaerevna.gr σύμφωνα με την απόφαση Ε/5083/25-11-2024 της Γενικής Γραμματείας Επικοινωνίας και Ενημέρωσης / Διεύθυνση Εποπτείας Μέσων Ενημέρωσης / Τμήμα Μητρώου και Διαφάνειας έλαβε την πιστοποίηση εγγραφής στο Ηλεκτρονικό Μητρώο Ηλεκτρονικού Τύπου (Μ.Η.Τ.) στον Νομό Τρικάλων σύμφωνα με το Ν.5005/2022. O κατάλογος των πιστοποιημένων επιχειρήσεων ηλεκτρονικού τύπου αναρτάται στην ιστοσελίδα της Γ.Γ.Ε.Ε.
ΤΟΠΙΚΑ 12.12.2024
Γράφει ο/η
Γράφει ο/η newsroom
Να αξιοποιήσει όλα τα εργαλεία που δίδονται από το νέο Πολεοδομικό Σχέδιο για την οριοθέτηση νέων συνθήκων για την σιδηροδρομική γραμμή, είτε εκτός της πόλης των Τρικάλων, είτε με την υπογειοποιήση της σκοπεύει η δημοτική Αρχή Τρικκαίων.
Ζήτημα που αναδείχθηκε στην πρόσφατη συνεδρίαση ειδικής λογοδοσίας (σ.σ. την Τρίτη 3/12) έπειτα από σχετική ερώτηση της δημοτικής συμβούλου της Λαϊκής Συσπείρωσης Έφης Στάμου.
Η κα. Στάμου ζήτησε να ενημερωθεί για τις προθέσεις της δημοτικής Αρχής για αυτό το τόσο σημαντικό θέμα, ώστε να δημιουργηθεί σε όλο το μήκος του Σιδηροδρόμου δηλ. από τον Σταθμό έως και τον Συνοικισμό του Κηπακίου Ζώνη Πρασίνου και Πάρκα Αναψυχής αφενός για την αισθητική βελτίωση της πόλης μας αφετέρου για την διευκόλυνση της μετακίνησης όλων των κατοίκων της περιοχής αλλά και την βελτίωση της καθημερινής τους διαβίωσης.
800 μαθητές διασχίζουν τις γραμμές
Αυτό που υπογραμμίστηκε είναι λόγω της σιδηροδρομικής γραμμής εντός της πόλης, δυσχεραίνεται ιδιαίτερα η μετακίνηση όλων των κατοίκων της περιοχής, που διαμένουν στους συνοικισμούς του Κηπακίου, Πύργου, Πυργετού και Αγίας Μονής, καθώς και η επικινδυνότητα του σιδηροδρόμου ιδιαίτερα στις διασταυρώσεις του Κηπακίου, του Πύργου και του Πυργετού όπου δυστυχώς την τελευταία τουλάχιστον δεκαετία έχουν γίνει αρκετά και θανατηφόρα δυστυχήματα.
«Να σημειωθεί ότι οι παραπάνω περιοχές είναι ιδιαίτερα πυκνοκατοικημένες και με πολλές σχολικές μονάδες όπως το 2ο ΕΠΑΛ Πρότυπο σχολείο το 3ο Λύκειο, το 5ο Γυμνάσιο – Λύκειο όπου καθημερινά διέρχονται και διασχίζουν τον Σιδηρόδρομο τουλάχιστον 800 μαθητές είτε πεζοί είτε με ποδήλατα. Πλην όμως των μαθητών διέρχονται και διασχίζουν τον παραπάνω Σιδηρόδρομο όχι μόνο οι κάτοικοι που διαμένουν στους παραπάνω οικισμούς που αναφέρονται αλλά και από όλα τα όμορα χωριά όπως Ρόγγια, Διπόταμος, Άγιοι Απόστολοι, Μεγάλο και Μικρό Κεφαλόβρυσο, Βαλομάνδρι κ.λ.π.
Άρα δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι αφενός δυσχεραίνεται ιδιαίτερα η μετακίνηση όλων των κατοίκων της παραπάνω περιοχής, αφετέρου όλοι γνωρίζουμε την επικινδυνότητα του σιδηροδρόμου ιδιαίτερα στις διασταυρώσεις του Κηπακίου, του Πύργου και του Πυργετού όπου δυστυχώς την τελευταία τουλάχιστον δεκαετία έχουν γίνει αρκετά και θανατηφόρα δυστυχήματα» υπογράμμισε η κα. Στάμου.
Μάλιστα, έκανε γνωστό ότι στις 29 Οκτωβρίου στο Δημοτικό Συμβούλιο εισήχθη ως θέμα συζήτησης και έγκρισης το φλέγον ζήτημα που αφορά τις αγωγές που ασκήθηκαν για τις διορθώσεις των κτηματολογικών εγγραφών των ιδιοκτησιών της ΓΑΙΟΣΕ σε βάρος των « Δημοτικών Εκτάσεων» και συγκεκριμένα σε βάρος των δημοτικών οδών, επί των οποίων υφίστανται και τα κοινωνικά δίκτυα ( φωτισμού, νερού , αποχετεύσεων τηλεπικοινωνιών κ.λ.π.).
Όπως υπογράμμισε «ο σκοπός βέβαια της ΓΑΙΟΣΕ είναι η πλήρης εκμετάλλευση των φερόμενων όπως ισχυρίζονται των ιδιοκτησιών τους προκειμένου να συντελεστούν έργα για την αναβάθμιση του σιδηρόδρομου. Το αποτέλεσμα των αγωγών αυτών και τι θα αποφανθεί το Δικαστήριο δεν το γνωρίζουμε αλλά ας υποθέσουμε ότι εν τέλει απορριφθούν. Σίγουρα, όμως ο Σιδηρόδρομος θα επαναλειτουργήσει με σύγχρονα μέσα και με νέες αμαξοστοιχίες και ως εκ τούτου θα ανασκευαστεί ο Σιδηρόδρομος ο οποίος όπως όλοι γνωρίζουμε διέρχεται από τον ιστό της πόλης και διχοτομείται η πόλη των Τρικάλων και εν τέλει δημιουργεί ιδιαίτερα μεγάλα προβλήματα ως προς την μετακίνηση των κατοίκων που διαμένουν στους συνοικισμούς του Κηπακίου, Πύργου, Πυργετού και Αγίας Μονής» και πρόσθεσε: «Ενόψει και της πρόσφατης ενημέρωσης την 4η Νοεμβρίου 2024 για την εκπόνηση της μελέτης του Τοπικού Πολεοδομικού Σχεδιασμού όπου θα καθοριστούν τα όρια των πολεοδομικών ενοτήτων, οι χρήσεις γης, κ.λ.π. εάν προτίθεσθε να προτείνετε και την αλλαγή της χάραξης του Σιδηροδρόμου είτε εκτός του ιστού της πόλης, είτε με την υπογειοποίησή του, ώστε να δημιουργηθεί σε όλο το μήκος του Σιδηροδρόμου δηλ. από τον Σταθμό έως και τον Συνοικισμό του Κηπακίου Ζώνη Πρασίνου και Πάρκα Αναψυχής αφενός για την αισθητική βελτίωση της πόλης μας αφετέρου για την διευκόλυνση της μετακίνησης όλων των κατοίκων της περιοχής αλλά και την βελτίωση της καθημερινής τους διαβίωσης».
Γ. Καταβούτας: «Θα καταθέσουμε πρόταση»
Ως όνειρο ζωής χαρακτήρισε την αλλαγή χάραξης της σιδηροδρομικής γραμμής ο Αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών δήμου Τρικκαίιων Γιώργος Καταβούτας, γνωστοποιώντας ταυτόχρονα ότι η δημοτική Αρχή θα καταβάλλει κάθε προσπάθεια να εκμεταλλευτεί το νέο Πολεοδομικό Σχεδιασμό.
«Θα προσπαθήσουμε με την Τεχνική Υπηρεσία και τους εμπλεκόμενους φορείς, να εκμεταλλευτούμε τις δυνατότητες που μας δίνει το νέο πολεοδομικό σχέδιο να οριοθετήσουμε μια νέα συνθήκη για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ΟΣΕ και να φύγουν οι γραμμές από το υπαρκτό πλαίσιο. ωστόσο, η εταιρεία δεν μπορεί να λύσει τα βασικά της. Ούτε να καθαρίσει τα χόρτα μπορεί κατά μήκος των γραμμών που τα καθαρίζουμε εμείς, ούτε μπορεί να κλείσει τα σημεία με τα συρματοπλέγματα που ανοίγονται γύρω από τις περιφράξεις» τόνισε ο κ. Καταβούτας.
Ο αρμόδιος Αντιδήμαρχος έκανε λόγο για ένα μεγαλεπήβολο έργο που θα προταθεί.
Πέρα από την οριοθέτηση της σιδηροδρομικής γραμμής μεγάλο ζήτημα παραμένει η επιστροφή του σιδηρόδρομου στη Θεσσαλία, δεδομένου ότι 1 μήνες μετά τις καταστροφικές πλημμύρες της κακοκαιρίας Daniel, τα έργα αποκατάστασης παραμένουν σε στάση αναμονής.
Ευαγγελία Κάκια