Αριθμός Μ.Η.Τ. 232067
Η ιστοσελίδα www.trikalaerevna.gr σύμφωνα με την απόφαση Ε/5083/25-11-2024 της Γενικής Γραμματείας Επικοινωνίας και Ενημέρωσης / Διεύθυνση Εποπτείας Μέσων Ενημέρωσης / Τμήμα Μητρώου και Διαφάνειας έλαβε την πιστοποίηση εγγραφής στο Ηλεκτρονικό Μητρώο Ηλεκτρονικού Τύπου (Μ.Η.Τ.) στον Νομό Τρικάλων σύμφωνα με το Ν.5005/2022. O κατάλογος των πιστοποιημένων επιχειρήσεων ηλεκτρονικού τύπου αναρτάται στην ιστοσελίδα της Γ.Γ.Ε.Ε.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ 16.10.2023
Γράφει ο/η
Γράφει ο/η newsroom
Με 1.500 laptop που θα περιλαμβάνουν το φορολογικό παρελθόν των ελεγχόμενων επιχειρήσεων και επαγγελματιών και 1.700 φορητά scanners τα οποία θα «διαβάζουν» τις αποδείξεις των ταμειακών μηχανών ενισχύεται το οπλοστάσιο του φοροελεγκτικού μηχανισμού.
Ο ανοιχτός ηλεκτρονικός διαγωνισμός για την προμήθεια των νέων ελεγκτικών όπλων «τρέχει» ήδη με την ΑΑΔΕ να έχει δώσει προθεσμία για την υποβολή προσφορών έως 21 Νοεμβρίου 2023 ενώ νωρίτερα, την 1η Νοεμβρίου σύμφωνα με απόφαση του Διοικητή της ΑΑΔΕ Γιώργου Πιτσιλή καθιερώνεται η υποχρέωση ενσωμάτωσης QR Code σε όλες τις αποδείξεις που έχουν υποχρέωση διαβίβασης στην ΑΑΔΕ.
Η προμήθεια του τεχνολογικού εξοπλισμού συνολικού προϋπολογισμού 1.997.800 ευρώ έχει ενταχθεί στο Ταμείο Ανάκαμψης ενώ σύμφωνα με την προκήρυξη του διαγωνισμού με την προμήθεια των φορητών υπολογιστών δίνεται η δυνατότητα απομακρυσμένης σύνδεσης για τη διενέργεια αποτελεσματικότερων ελέγχων ενώ με την προμήθεια των φορητών Scanners χειρός (QR scanners) αναμένεται να καλυφθούν οι ανάγκες για την ψηφιακή αναγνώριση – ταυτοποίηση των εγγράφων που φέρουν QR barcode και να επιτευχθεί η ελαχιστοποίηση του χρόνου επαλήθευσης της εγκυρότητας τους.
Με τα laptop και τα QR Code Scanners, οι φορο-ελεγκτές θα μπορούν να ελέγχουν επί τόπου και με αυτόματες διαδικασίες την αυθεντικότητα των αποδείξεων που εκδίδουν οι επαγγελματίες και οι επιχειρήσεις, θα συνδέονται απευθείας με τα αρχεία της ΑΑΔΕ, θα βλέπουν το οικονομικό προφίλ των ελεγχόμενων και θα διενεργούν online διασταυρώσεις και ελέγχους.
Οι φοροελεγκτές θα διενεργούν επιτόπιους ελέγχους με τάμπλετ, μέσω των οποίων θα έχουν άμεση πρόσβαση στο προφίλ των ελεγχόμενων και θα εκδίδουν αυτόματα σημείωμα με τα αποτελέσματα το ελέγχου. Μέσω των tablet οι εφοριακοί θα έχουν άμεση πρόσβαση σε όλα τα δεδομένα που σκιαγραφούν το οικονομικό προφίλ του επαγγελματία ή της επιχείρησης.
Από την 1η Νοεμβρίου όλες οι αποδείξεις που θα εκδίδονται θα έχουν υποχρεωτικά QR code.
Ειδικότερα:
– Θα έχουν τη δυνατότητα να «τσεκάρουν» επί τόπου και με αυτόματες διαδικασίες την γνησιότητα ή μη των αποδείξεων που εκδίδονται από τις ταμειακές μηχανές. Εκτός από τα tablets οι ελεγκτές θα είναι εφοδιασμένοι και με τα φορητά Scanners χειρός (QRScanners).
– Θα ελέγχουν εάν οι επιχειρήσεις έχουν διαβιβάσει τα στοιχεία στην πλατφόρμα myDATA.
– Θα διενεργούν εξπρές διασταυρώσεις στοιχείων.
– Θα εκδίδουν αναφορά για τα αποτελέσματα του ελέγχου με βάση τα οποία θα επιβάλλονται κυρώσεις και πρόστιμα σε περίπτωση που διαπιστώνουν απόκρυψη τζίρου και μη απόδοση του ΦΠΑ.
Ο έλεγχος των αποδείξεων θα γίνεται μέσω του QR code και θα μπορεί ο ελεγκτής να τσεκάρει την αυθεντικότητα των αποδείξεων που εκδίδουν οι επιχειρήσεις και εάν έχουν περαστεί στα συστήματα της ΑΑΔΕ. Μέσω των φορητών σκάνερ θα μπορούν να διαπιστώνουν αν:
– Η απόδειξη δεν έχει διαβιβαστεί
– Η απόδειξη έχει διαβιβαστεί με διαφορετικά στοιχεία
– Η ταμειακή μηχανή δεν είναι δηλωμένη ή είναι ανενεργή
Από την 1η Νοεμβρίου όλες οι αποδείξεις που θα εκδίδονται θα έχουν υποχρεωτικά QR code.