Παρασκευή 27.12.2024 | Εορτάζουν: Μαυρίκιος, Μαυρίκης, Μωρίς, Μαυρικία, Μαυρίκα, Στέφανος, Στέφος, Στέφας, Στεφανής, Στεφανία, Στέφη, Στεφάνα, Στεφανιώ, Στεφανίτσα, Στεφανή, Στέφα

Αριθμός Μ.Η.Τ. 232067

Η ιστοσελίδα www.trikalaerevna.gr σύμφωνα με την απόφαση Ε/5083/25-11-2024 της Γενικής Γραμματείας Επικοινωνίας και Ενημέρωσης / Διεύθυνση Εποπτείας Μέσων Ενημέρωσης / Τμήμα Μητρώου και Διαφάνειας έλαβε την πιστοποίηση εγγραφής στο Ηλεκτρονικό Μητρώο Ηλεκτρονικού Τύπου (Μ.Η.Τ.) στον Νομό Τρικάλων σύμφωνα με το Ν.5005/2022. O κατάλογος των πιστοποιημένων επιχειρήσεων ηλεκτρονικού τύπου αναρτάται στην ιστοσελίδα της Γ.Γ.Ε.Ε.

eTwinning «Μένουμε σπίτι μαζί»

ΤΟΠΙΚΑ 19.08.2020 | 3:05 μμ

Γράφει ο/η

newsroom

Γράφει ο/η newsroom

Στη δύσκολη περίοδο που διανύσαμε λόγο της πανδημίας που ταλάνιζε τη χώρα μας δημιουργήθηκαν ιδιαίτερες εκπαιδευτικές και μαθησιακές ανάγκες με κυριότερη την ενεργοποίηση μαθητών- μαθητριών εκτός σχολικής τάξης το χρονικό διάστημα κατά το οποίο παρέμειναν κλειστά τα σχολεία. Με το έργο eTwinning «Μένουμε σπίτι μαζί» εκπαιδευτικοί ,γονείς και μαθητές όλης της χώρας επικοινώνησαν και εκφράστηκαν σε μια προσπάθεια να ξεπεράσουν δημιουργικά μαζί την κρίση που βιώσαν. Οι στόχοι μας ήταν:

  • την υιοθέτηση πρακτικών για ψυχολογική αντιμετώπιση του εγκλεισμού στο σπίτι
  • την ανάπτυξη πρωτοβουλίας και ανάληψη ενεργητικών ρόλων
  • τη συνεργασία και συμμετοχή της οικογένειας στην επίτευξη των στόχων που έχουν τεθεί από την ομάδα.
  • την ενθάρρυνση της δημιουργικότητας μέσω της τέχνης.
  • την επικοινωνία και συνεργασία μέσω των ΤΠΕ και την αξιοποίηση τους στη μαθησιακή διαδικασία.

Διαδικασία
Οι εκπαιδευτικοί ετοίμαζαν  “αποστολές”/”προκλήσεις” τις οποίες θα ανέβαζαν και θα ανατίθενται  στους μαθητές και σε συνεργασία με τους γονείς τους, οι μαθητές θα τις υλοποιούσαν. Στη συνέχεια, οι μαθητές με τους γονείς τους, θα αναρτούσαν  τις φωτογραφίες από τις εργασίες τους. Όσοι  επιθυμούσαν  να συμμετέχουν σε όλο αυτό και ανταποκρίθηκαν  στις αποστολές, είδαν τις εργασίες τους να αναρτώνται στο blog της τάξης μας, (τμήμα Α1) με υπεύθυνη την  νηπιαγωγό κ. Μαρία Παπαζαφείρη https://mariapapazafeiri.blogspot.com/  (“ΝΗΠΙ…ΑΓΩΓΕΙΝ”) ,

στο blog  του σχολείου μας

https://blogs.sch.gr/nipagkonsttri/2020/04/07/1845/

σε μορφή αφίσας/κολάζ, paddlet, ebook ή ταινιούλας, στη σελίδα της εκάστοτε “αποστολής/πρόκλησης”. Μέσα επικοινωνίας των συμμετεχόντων είχαμε τις πλατφόρμες του Twinnspace, της webex, , το messenger ,το viber  και κλειστή ομάδα στο facebook.

Παρακάτω παραθέτουμε όσα αναφέρει η συντονιστική ομάδα για το έργο μαζί με ένα συν οπτικό βίντεο που ετοίμασε για τη διάχυση του έργου:

https://youtu.be/dmFLRRaJKzM
“Ένα έργο etwinning, δύο μήνες, 12 αποστολές, 14 συντονιστές, 225 σχολεία, 300 εκπαιδευτικοί και εκτιμώμενος αριθμός ωφελούμενων μαθητών και μαθητριών 4800 παιδιά σε όλη την Ελλάδα!
Η Συντονιστική Ομάδα μοιράζεται την εμπειρία της για το πως τα παιδιά διατήρησαν επαφή με την εκπαιδευτική διαδικασία, μέσα από βιωματικές δράσεις:
«Ήταν 19 Μαρτίου 2020. Συζήτηση στην ομάδα για τον τρόπο επικοινωνίας που θα έχουμε με τα παιδιά μας στην τάξη. Ιδέα: “Να κάνουμε ένα eTwinning έργο;”.
Το έργο “Μένουμε Σπίτι Μαζί” στήθηκε σε 3 μόλις ημέρες. Με τη συντροφιά 14 εκπαιδευτικών, που ήταν και η Συντονιστική Ομάδα, θα ξεκινούσαμε ένα διαδικτυακό ταξίδι, κατά τη διάρκεια του οποίου θα δημιουργούσαμε αποστολές και προκλήσεις για τα παιδιά.
Η ανακοίνωση της δημιουργίας του έργου την πρώτη ημέρα είχε ως αποτέλεσμα να εγγραφούν σε αυτό πάνω από 100 σχολεία και μέσα σε μια εβδομάδα 225 σχολεία, με τη συμμετοχή 300 εκπαιδευτικών και με εκτιμώμενο αριθμό ωφελούμενων μαθητών και μαθητριών 4800 παιδιά, που μας ακολούθησαν σε αυτή την μοναδική διαδρομή!
Ο συντονισμός πολύ δύσκολος. Καθεμιά από εμάς είχε 15-20 σχολεία υπό την εποπτεία της. Έτσι μπορούσαμε ευκολότερα να λύνουμε απορίες εκπαιδευτικών, να δίνουμε πρακτικές και τεχνικές συμβουλές για αξιοποίηση εργαλείων Web 2.0 και να ελέγχουμε την πορεία του έργου. Κάθε εβδομάδα στέλναμε μια ή δύο αποστολές στα παιδιά. Οι προϋποθέσεις κατά τον σχεδιασμό ήταν η δράση να μην απαιτεί έκθεση σε οθόνες, να έχει βιωματικό και παιγνιώδη χαρακτήρα και να μην χρειάζεται δύσκολα υλικά που δεν θα υπήρχαν στο σπίτι.
Από την πρώτη κιόλας αποστολή, φάνηκε η απήχηση αυτού του έργου. Οι εκπαιδευτικοί προωθούσαν με ενθουσιασμό και επαγγελματισμό τις δράσεις. Παιδιά και γονείς, ενθουσιασμένοι, ανταποκρίνονταν άμεσα. Τα μηνύματα που λαμβάναμε ήταν αμέτρητα. Μια μητέρα ανέφερε χαρακτηριστικά: “είναι ένα μαγικό ταξίδι πίσω στον χρόνο, τα παιδικά μας χρόνια, τα μαθητικά μας χρόνια. Γίναμε ξανά παιδιά μαζί με τα παιδιά μας! Μοιραζόμαστε υπέροχες, όμορφες στιγμές”.

 Το έργο φιλοξενήθηκε, επίσης, ως καλή πρακτική στις ιστοσελίδες του eTwinning και του Ι.Κ.Υ.

Δείτε δώ:https://www.etwinning.net/el/pub/newsroom/highlights/staying-home-with-etwinning—.htm

και εδώ:https://www.facebook.com/StateScholarshipsFoundation/posts/3187644211280168

Επίσης, δημιουργήθηκε από τη συντονιστική ομάδα ένα βιβλίο εντυπώσεων, με ενδεικτικά σχόλια και εντυπώσεις των συμμετεχόντων: 
https://read.bookcreator.com/5wok1XEpAYWjWDFXKPwiz4LKbgz2/j_wBQZgtRQS8n7m0lqjOmA?fbclid=IwAR28qtIPMmDflKu8C7zkpJQIFW69h9ggcdLpfwAZJCfHcp6ST9x_8ODThRs

Η Συντονιστική Ομάδα, που εμπνεύστηκε αυτό το καινοτόμο έργο, το μοιράστηκε μαζί μας και μας καθοδηγούσε σε όλη την πορεία του: Μαρίνα Ζαχαρία, Αριάδνη Ευαγγελοπούλου, Καλλιόπη Παπουτσάκη, Κικιλία Τσουκαλά, Κατερίνα Ίλτσιου, Δήμητρα Γιάγκογλου, Κική Μιχαλάρου, Δέσποινα Παρταλά, Αγορίτσα Τζήμα, Μαργαρίτα Σαμουτιάν, Γρηγορία Θεοδωρίδου, Ελένη Χατζηστεφάνου, Αθηνά Ζησοπούλου, Μαρία Γιαννίκη.

Είμαστε πολύ περήφανοι που συνεργαστήκαμε μαζί τους και καταφέραμε να περάσουμε δημιουργικά αυτό το δύσκολο διάστημα της πανδημίας.

Η ΕΡΕΥΝΑσχολιάστε εδώ

Η διεύθυνση του email σας δεν θα δημοσιευθεί.

Η ΕΡΕΥΝΑδιαβάστε επίσης