Αριθμός Μ.Η.Τ. 232067
Η ιστοσελίδα www.trikalaerevna.gr σύμφωνα με την απόφαση Ε/5083/25-11-2024 της Γενικής Γραμματείας Επικοινωνίας και Ενημέρωσης / Διεύθυνση Εποπτείας Μέσων Ενημέρωσης / Τμήμα Μητρώου και Διαφάνειας έλαβε την πιστοποίηση εγγραφής στο Ηλεκτρονικό Μητρώο Ηλεκτρονικού Τύπου (Μ.Η.Τ.) στον Νομό Τρικάλων σύμφωνα με το Ν.5005/2022. O κατάλογος των πιστοποιημένων επιχειρήσεων ηλεκτρονικού τύπου αναρτάται στην ιστοσελίδα της Γ.Γ.Ε.Ε.
ΤΟΠΙΚΑ 03.06.2020
Γράφει ο/η
Γράφει ο/η Ελένη Χολέβα
Η δυστοπία που βιώσαμε και συνεχίζουμε να βιώνουμε σε μεγάλο βαθμό λόγω της πανδημίας, ανέδειξε μέσα από τα αρνητικά της κάποιες αλήθειες που αφορούν τόσο τον τρόπο της ζωής μας όσο και τον οικονομικό-αναπτυξιακό προσανατολισμό που επικρατεί στη χώρα μας.
Κλείνοντας σχεδόν το σύνολο της αγοράς, έμειναν ανοιχτά καταστήματα ειδών διατροφής που ανέλαβαν την τροφοδοσία των κατοίκων των Τρικάλων εξυπηρετώντας με τον καλύτερο τρόπο τις ανάγκες τους, κρατώντας τις τιμές στα επίπεδα προ πανδημίας συμβάλλοντας στη διατήρηση της ισορροπίας στην τοπική αγορά. Και ο κόσμος ανταποκρίθηκε στην προσαρμογή των μικρών επιχειρήσεων άμεσα στα νέα δεδομένα στρέφοντας στα πιο μικρά μαγαζιά τις αγορές τους, εμπιστευόμενοι την τήρηση των κανόνων υγιεινής που απαράβατα ακολούθησαν στη συντριπτική πλειοψηφία τους παρά το επιπλέον κόστος.
Η διανομή των προϊόντων δε κατ’ οίκον από μανάβικα, κρεοπωλεία, παντοπωλεία ακόμη και από βιβλιοπωλεία που θέλησαν να μείνουν κοντά στο αναγνωστικό κοινό των Τρικάλων ήταν κάτι που βοήθησε ιδιαίτερα τις ευπαθείς ομάδες. Οι μικρές επιχειρήσεις λοιπόν, που εν μέσω πανδημίας στάθηκαν στο ύψος των περιστάσεων, αποτελώντας και μια πηγή αισιοδοξίας για την επαναφορά της κατάστασης στην πρότερη φάση ζωής, αποδείχθηκε ότι αποτελούν ένα εξίσου σημαντικό τμήμα της οικονομίας και της τοπικής ανάπτυξης. Μέσα από τη στάση τους έδειξαν ότι έχει μεγάλη σημασία η στήριξη μιας αγοράς που δίνει ποιοτική βαρύτητα στο προϊόν, σέβεται στον καταναλωτή και δίνει σημασία στον άνθρωπο.
Κι όμως οι επιχειρήσεις αυτές, παρά την αυξημένη προτίμηση των καταναλωτών κινδυνεύουν να κλείσουν. Γιατί και οι καταναλωτές δεν είναι παρά εργαζόμενοι που πλήττονται πρώτα από όλους σε κάθε κρίση. Και στην περιοχή μας εκφράζονται οι φόβοι ότι πολλές εξ αυτών δεν θα αντέξουν να επιβιώσουν χωρίς ρευστότητα. Χαρακτηριστικά είναι τα αποτελέσματα της έκτακτης έρευνας του ΙΜΕ ΓΣΕΒΕΕ που βλέπουν ότι 1 στις 7 επιχειρήσεις (περίπου 100.000) ενδέχεται να κλείσουν μετά την άρση των περιοριστικών μέτρων.
Η καταναλωτική αδυναμία οδήγησε σε περιορισμό των αγορών, σε περιορισμό της διάθεσης χρόνου σε σούπερ μάρκετ και αγορές προϊόντων. Η νέα κατάσταση, μέσα από αυτούς τους περιορισμούς απομάκρυνε τους καταναλωτές από τις υπεραγορές – απρόσωπες και υπερκερδείς κατά βάση – δίνοντας χώρο σε νέου τύπου καταστήματα τροφίμων, που διαθέτουν στοχευμένα προϊόντα, με «χαρακτήρα» και που καλύπτουν τις πραγματικές ανάγκες των καταναλωτών. Αυτές οι επιχειρήσεις νοηματοδοτούν πλέον με άλλο τρόπο την έννοια της ανάπτυξης της επιχειρηματικής δραστηριότητας και καλό θα είναι να στηριχτούν και ουσιαστικά από την πολιτεία.