Αριθμός Μ.Η.Τ. 232067
Η ιστοσελίδα www.trikalaerevna.gr σύμφωνα με την απόφαση Ε/5083/25-11-2024 της Γενικής Γραμματείας Επικοινωνίας και Ενημέρωσης / Διεύθυνση Εποπτείας Μέσων Ενημέρωσης / Τμήμα Μητρώου και Διαφάνειας έλαβε την πιστοποίηση εγγραφής στο Ηλεκτρονικό Μητρώο Ηλεκτρονικού Τύπου (Μ.Η.Τ.) στον Νομό Τρικάλων σύμφωνα με το Ν.5005/2022. O κατάλογος των πιστοποιημένων επιχειρήσεων ηλεκτρονικού τύπου αναρτάται στην ιστοσελίδα της Γ.Γ.Ε.Ε.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ 06.10.2022
Γράφει ο/η
Γράφει ο/η newsroom
Με ένα «καλάθι» 50 προϊόντων από 20 διαφορετικές κατηγορίες, στα οποία θα γίνονται μικρές ανατιμήσεις, επιχειρεί η κυβέρνηση να «τιθασεύσει» την ακρίβεια. Τα προϊόντα που θα συμπεριλάβει η κάθε αλυσίδα στο «καλάθι» θα είναι διαφορετικά, προκειμένου να αποφευχθούν ζητήματα παραβίασης του δικαίου του ανταγωνισμού και επίσης η κάθε μία θα προβάλλει το «καλάθι» με όποιον τρόπο επιθυμεί.
Οι υπηρεσίες του υπουργείου Ανάπτυξης θα ελέγχουν αυτά τα «καλάθια», όπως βεβαίως υποτίθεται ότι πρέπει να κάνουν για όλα τα προϊόντα. Η παραπάνω απόφαση ελήφθη κατά τη συνάντηση που είχε ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Αδωνις Γεωργιάδης με τους επικεφαλής των αλυσίδων σούπερ μάρκετ «Σκλαβενίτης», «ΑΒ Βασιλόπουλος», «My Market» και «Μασούτης», τους προέδρους του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Λιανικής Πώλησης Ελλάδος (ΣΕΛΠΕ) και της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας (ΕΣΕΕ), τον πρόεδρο του επιστημονικού συμβουλίου του Ινστιτούτου Ερευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) και τον γενικό διευθυντή αυτού.
Τι εξυπηρετεί η παραπάνω πρωτοβουλία; Οπως επισημαίνουν έμπειρα στελέχη της αγοράς, στην ουσία πρόκειται περισσότερο για επικοινωνιακού χαρακτήρα μέτρο, καθώς στο μεν υπουργείο θα δίνει τη δυνατότητα να ισχυρίζεται ότι υπάρχουν και φθηνά προϊόντα, ή προϊόντα στα οποία δεν έχουν γίνει μεγάλες ανατιμήσεις, οι δε αλυσίδες σούπερ μάρκετ θα προβάλλουν, όπως άλλωστε κάνουν ήδη και για τις προσφορές σε εβδομαδιαία βάση, και κάποιες πιο συγκεκριμένες προσφορές. Αξίζει να σημειωθεί ότι η παραπάνω ιδέα δεν είναι καινούργια, αλλά είχε τεθεί επί τάπητος και στα πρώτα χρόνια του μνημονίου, όταν υπουργός Ανάπτυξης ήταν ο Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, χωρίς πάντως να εφαρμοστεί τότε.
Στην εν λόγω δράση θα συμμετέχουν οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ με ετήσιο τζίρο πάνω από 90 εκατ. ευρώ. Τα προϊόντα σε κάθε «καλάθι» θα αφορούν συγκεκριμένους κωδικούς επώνυμων προϊόντων και προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας που θα επιλέγει η κάθε αλυσίδα και θα παραμένουν τα ίδια, έτσι ώστε να ελέγχουν οι υπηρεσίες του υπουργείου Ανάπτυξης τις διακυμάνσεις των τιμών. Στο μέτρο αυτό, πάντως, θα πρέπει να υπάρξει και η συναίνεση από την πλευρά των προμηθευτών και για τον λόγο αυτό ο υπουργός Ανάπτυξης θα έχει συνάντηση με εκπροσώπους της βιομηχανίας την επόμενη εβδομάδα. Αν και το ότι δεν καθορίστηκαν συγκεκριμένα προϊόντα περιορίζει το ενδεχόμενο παραβίασης του δικαίου του ανταγωνισμού, εγείρονται ερωτήματα σχετικά με το ότι κάποια άλλα θα «αποκλειστούν» από το «καλάθι».