Παρασκευή 27.12.2024 | Εορτάζουν: Μαυρίκιος, Μαυρίκης, Μωρίς, Μαυρικία, Μαυρίκα, Στέφανος, Στέφος, Στέφας, Στεφανής, Στεφανία, Στέφη, Στεφάνα, Στεφανιώ, Στεφανίτσα, Στεφανή, Στέφα

Αριθμός Μ.Η.Τ. 232067

Η ιστοσελίδα www.trikalaerevna.gr σύμφωνα με την απόφαση Ε/5083/25-11-2024 της Γενικής Γραμματείας Επικοινωνίας και Ενημέρωσης / Διεύθυνση Εποπτείας Μέσων Ενημέρωσης / Τμήμα Μητρώου και Διαφάνειας έλαβε την πιστοποίηση εγγραφής στο Ηλεκτρονικό Μητρώο Ηλεκτρονικού Τύπου (Μ.Η.Τ.) στον Νομό Τρικάλων σύμφωνα με το Ν.5005/2022. O κατάλογος των πιστοποιημένων επιχειρήσεων ηλεκτρονικού τύπου αναρτάται στην ιστοσελίδα της Γ.Γ.Ε.Ε.

Νηπιαγωγείο Ριζαριού: Εκπαιδευτικοί από πέντε χώρες επισκέφτηκαν την χώρα μας

ΤΟΠΙΚΑ 30.01.2020 | 6:05 μμ

Γράφει ο/η

newsroom

Γράφει ο/η newsroom

Στα πλαίσια του προγράμματος Erasmus+, KA2 Τομέας Στρατηγικών Σχολικών Συμπράξεων, που υλοποιεί το Νηπιαγωγείο Ριζαριού, ομάδα εκπαιδευτικών από πέντε χώρες της Ευρώπης επισκέφτηκαν την πόλη μας, συναντήθηκαν με φορείς της τοπικής αυτοδιοίκησης και ξεναγήθηκαν στα αξιοθέατα της περιοχής μας (πόλη των Τρικάλων , Κάστρο της πόλης, Μουσείο Τσιτσάνη, Μετέωρα και το γεφύρι της Πύλης). Επίσης επισκέφθηκαν εργοστάσια παραγωγής τοπικών προϊόντων όπως τη χαλβαδοποιία Μπουλογεώργου, την οποία κι  ευχαριστούμε θερμά για την προσφορά εδεσμάτων στους φιλοξενούμενους μας.

Οι εκπαιδευτικοί συμμετείχαν σε προγραμματισμένα εκπαιδευτικά σεμινάρια με θέμα την ενσωμάτωση της νέας τεχνολογίας στη διαδικασία μάθησης και διδασκαλίας στο Νηπιαγωγείο ,καθώς και τη διδασκαλία ρομποτικής και STEM,που σαφώς κάνουν πιο δελεαστική κι ενδιαφέρουσα τη μάθηση στην προσχολική ηλικία. Το έργο που φέρει τον τίτλοICT and robotics inpreschool education: Amore attractive way for learning!» είναι ένα πρόγραμμα που ενώνει πάνω από 1000 εκπαιδευτικούς και μαθητές από διαφορετικές  χώρες της Ευρώπης και συγκεκριμένα  από Σουηδία, Ισπανία, Λιθουανία, Λετονία, Εσθονία κι  Ελλάδα και τους δίνει την ευκαιρία να αυξήσουν τις ψηφιακές τους δεξιότητες, να ανταλλάξουν ιδέες κι απόψεις ,να μοιραστούν νέες μεθόδους διδασκαλίας ,να γνωρίσουν τα εκπαιδευτικά συστήματα και την κουλτούρα άλλων χωρών και μέσα από αυτή τη συνεργασία, να ενισχύσουν την ευρωπαϊκή τους ταυτότητα.

Συντονιστικό σχολείο της σύμπραξης  είναι το Νηπιαγωγείο Ριζαριού Τρικάλων, ενώ το γενικό συντονισμό του όλου προγ/τος  έχει η Δ/ντριάτου κ Άννα Μαγκιώση, η οποία και διαθέτει εξαιρετική εμπειρία στη διαχείριση διεθνών συμπράξεων.

Σκοπός του έργου είναι η κατανόηση της σπουδαιότητας της νέας τεχνολογίας  στη ζωή μας ,συμπεριλαμβανομένων του STEAM και της ρομποτικής από τα μικρά παιδιά, μέσω σχετικών επιλεγμένων δραστηριοτήτων από το πρόγραμμα σπουδών της προσχολικής εκπαίδευσης και η ανάπτυξη των ψηφιακών δεξιοτήτων που θα τους βοηθήσουν στη μετέπειτα ζωή τους.

Η ανάγκη να αποκτηθεί ένα υψηλότερο επίπεδο εκπαίδευσης και κατάρτισης για το άτομο ώστε να είναι σε θέση να ακολουθήσει τον ταχύ ρυθμό των τεχνολογικών αλλαγών, προσαρμοσμένο στο νέο περιβάλλον, δημιουργεί νέα δεδομένα σε όλα τα επίπεδα της εκπαίδευσης.

Οι νέες τεχνολογίες μπορούν να αποτελέσουν ένα πολύτιμο εργαλείο για την έκφραση, την επικοινωνία, την εξερεύνηση, τον πειραματισμό και την αναζήτηση στα χέρια των μαθητών της προσχολικής εκπαίδευσης κι όχι μόνο, διότι προσφέρουν μια διαθεματική προσέγγιση σε πολλά διαφορετικά γνωστικά αντικείμενα και επιστήμες , διευκολύνουν την βαθύτερη κατανόησή τους, ενισχύουν την ανάπτυξη της αναλυτικής και συνθετικής σκέψης και βοηθούν στην ολόπλευρη ανάπτυξη κι ομαλή κοινωνικοποίησή τους.

Το έργο αυτό αναμένεται να έχει  μακροπρόθεσμες επιπτώσεις σε κάθε ίδρυμα-εταίρο.

Τα αναμενόμενα αποτελέσματα για τους συμμετέχοντες εκπαιδευτικούς είναι
– η βελτίωση των γνώσεων και των δεξιοτήτων εκπαιδευτικών και μαθητών σχετικά με τη χρήση ΤΠΕ ,σαν μέσον επικοινωνίας, διδασκαλίας και μάθησης
– η δυνατότητα μετά την επιμόρφωση τους , να εντάξουν τις νέες εφαρμογές στην διδασκαλία ,ώστε να βελτιωθεί η γνώση και οι δεξιότητες των παιδιών.
– η δημιουργία διδακτικού υλικού μέσω της χρήσης του εξοπλισμού ΤΠΕ, που θα επιτρέψει στους μαθητές να οδηγηθούν στη απόκτηση γνώσεων κι ανάπτυξη δεξιοτήτων μέσα από ένα πιο ελκυστικό κι ενδιαφέρον περιβάλλον μάθησης.

Μετά το πέρας του έργου, η τεχνολογία θα ενσωματωθεί στις δραστηριότητες διδασκαλίας και μάθησης και σε όλους οι συμμετέχοντες φορείς θα έχουν υλικά, εξοπλισμό, δεξιότητες και γνώσεις σχετικά με τη χρήση τους.

Επιμορφωτές του προγράμματος ήταν η Δ/ντρια του Νηπιαγωγείου κ. Μαγκιώση Άννα η οποία ανέπτυξε τον τρόπο ενσωμάτωσης των ΤΠΕ στη διαδικασία διδασκαλίας και μάθησης στην προσχολική εκπαίδευση και τη χρήση βήμα προς βήμα νέων εργαλείων ιστού καθώς και την παρουσίαση δραστηριοτήτων STEM και ρομποτικής για μικρά παιδιά (θεωρητικό και πρακτικό μέρος) και ο καθηγητής πληροφορικής κ. Μητσιάδης Σταύρος του 1ου Εσπερινού ΕΠΑΛ που παρουσίασε αρκετά ενδιαφέρουσες δραστηριότητες STEMκαι ρομποτικής για παιδιά μεγαλύτερης ηλικίας.

Το πρόγραμμα θα βοηθήσει τα παιδιά να αναπτύξουν θετική στάση απέναντι στη μάθηση και θα συμβάλλει στην προετοιμασία του ευρωπαίου πολίτη αύριο, ο οποίος θα έχει τις απαραίτητες δεξιότητες, και θα είναι σε θέση να δράσει και να λάβει σωστές  αποφάσεις για ένα καλύτερο αύριο και είναι διάρκειας 2 ετών. Οι δραστηριότητες του σχεδίου σχεδιάστηκαν προσεκτικά για την επίτευξη των στόχων του έργου, εντάσσονται στις προτεραιότητες της Ευρωπαϊκής κοινότητας απ’ όπου και  χρηματοδοτείται σε συνεργασία με το Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών Ελλάδας.

Η δημοσίευση του κειμένου  είναι αναπόσπαστο κομμάτι του προγ/τος κι αποσκοπεί στη γνωστοποίηση και τη  διάδοση του  Erasmus+στο ευρύτερο εκπαιδευτικό κοινό και στην τοπική κοινωνία.

 

Η ΕΡΕΥΝΑσχολιάστε εδώ

Η διεύθυνση του email σας δεν θα δημοσιευθεί.

Η ΕΡΕΥΝΑδιαβάστε επίσης