Αριθμός Μ.Η.Τ. 232067
Η ιστοσελίδα www.trikalaerevna.gr σύμφωνα με την απόφαση Ε/5083/25-11-2024 της Γενικής Γραμματείας Επικοινωνίας και Ενημέρωσης / Διεύθυνση Εποπτείας Μέσων Ενημέρωσης / Τμήμα Μητρώου και Διαφάνειας έλαβε την πιστοποίηση εγγραφής στο Ηλεκτρονικό Μητρώο Ηλεκτρονικού Τύπου (Μ.Η.Τ.) στον Νομό Τρικάλων σύμφωνα με το Ν.5005/2022. O κατάλογος των πιστοποιημένων επιχειρήσεων ηλεκτρονικού τύπου αναρτάται στην ιστοσελίδα της Γ.Γ.Ε.Ε.
ΤΟΠΙΚΑ 04.07.2018
Γράφει ο/η
Γράφει ο/η Θανάσης Τσαγγαράς
Με 4 ομάδες εκπροσωπήθηκαν τα Τρίκαλα στον διαγωνισμό CrowdHackathon 2018 που διοργάνωσε και φέτος η ΚΕΔΕ. Οι ομάδες προέκυψαν από διαγωνισμό (CityLab) που πραγματοποιήθηκε στον Μύλο Ματσόπουλου και οι οποίες μετείχαν στους διαγωνισμούς που πραγματοποιήθηκαν στο Κέντρο Πολιτισμού – Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος.
Η δωρεάν επίδοση σχεδόν 200 κιτ ρομποτικής στα σχολεία του Δήμου Τρικκαίων από τα έσοδα της διοργάνωσης του Μύλου των Ξωτικών, ανέβασε επίπεδο στον συγκεκριμένο εκπαιδευτικό τομέα. Έτσι, «γεννήθηκαν» και υλοποιήθηκαν πρωτότυπες ιδέες και δράσεις που πραγματοποιούνται στα σχολεία του Δήμου. Για τον λόγο αυτόν ο δήμαρχος Τρικκαίων συνεχάρη τους μετέχοντες στον διαγωνισμό και όσους ειδικότερα εκπροσώπησαν τον Δήμο στην κεντρική εκδήλωση στην Αθήνα. Τόνισε, μάλιστα, ότι το έργο των εκπαιδευτικών που καθοδηγούν τους μαθητές δείχνει τις δυνατότητες που υπάρχουν και την προοπτική για ενίσχυση του ρόλου από τον Δήμο Τρικκαίων. Και τόνισε: «Η ισχυρή παρουσία των Τρικάλων στον διαγωνισμό αποτελεί επιβράβευση της πρωτοβουλίας που είχαμε ως Δήμος, για δημιουργία ευκαιριών στα δημόσια σχολεία του Δήμου μας».
Οι ομάδες που μετείχαν στον «Μαραθώνιο» της Αθήνας ήταν:
Ομάδα: Ανθοπούλου Ζωή, Καμέα Χρύσα, Κρομμύδας Ευάγγελος, Μπολομύτης Παναγιώτης, Οικονόμου Χρήστος, Πλιάτσικας Απόστολος.
Επικεφαλής: Δημοσθένης Σακκάς.
Η ιδέα εστίαζε στο πρόβλημα της ανάγκης για πράσινο (δέντρα) στις πόλεις, που όμως έχει μεγάλες απαιτήσεις σε πόρους και κόστος, όπως και στην έγκαιρη διάγνωση προβλημάτων στη υγεία τους, πυρκαγιάς ή στην ανάγκη για συντήρηση (κλάδεμα). Επίσης, εστιάζει στην ανάγκη για καλλιέργεια περιβαλλοντικής ευαισθησίας των πολιτών.
Η λύση που προτάθηκε ήταν η τοποθέτηση αισθητήρα στα δέντρα, που μετρά την υγεία τους, θα περιέχει πληροφορίες για την ταυτότητά τους και θα καταγράφει το ιστορικό της συντήρησής τους.
Υλοποιήθηκε ένα πρωτότυπο ρομπότ βασισμένο σε Arduino και αισθητήρες υγρασίας, θερμοκρασίας, περιβαλλοντικής πίεσης και φωτιάς, που αλληλεπιδρά με Dashboard παρέχοντας πληροφορίες στους ενδιαφερόμενους. Σε πλήρη ανάπτυξη, θα επιτρέπει σε πολίτες να αλληλεπιδρούν με τα δέντρα.
Ομάδα Μαθητών: Γούλα Μαρία, Κεφάλας Γεώργιος, Δέσποινα Τσιουμάνη, Λαμπρινή Χύτα, Χαρίλαος Ντιντής.
Ομάδα Καθηγητών: Φανή Σμιξιώτη, Ευαγγελία Ζαφείρη, Βασίλης Παρδάλης, Παναγιώτα Βακουφτσή.
Επικεφαλής: Ευαγγελία Ζαφείρη.
Η ιδέα εστιάζει σε δύο ανάγκες:
Ως λύση για το πρώτο πρόβλημα προτάθηκε η εγκατάσταση αισθητήρων καπνού στους χώρους που συνήθως καπνίζουν οι μαθητές (πχ. τουαλέτες).
Υλοποιήθηκε ένα πρωτότυπο ρομπότ βασισμένο σε Arduino και αισθητήρες καπνού, που ενεργοποιούσε σειρήνα.
Ως λύση για το δεύτερο πρόβλημα παρουσιάστηκε η ενεργοποίηση φωτεινού σηματοδότη προστασίας των πεζών όταν πλησιάζει όχημα. Υλοποιήθηκε πρωτότυπο με ρομπότ βασισμένο σε Lego Mindstorms EV3 συνδυασμένο με Arduino.
Η ιδέα αφορούσε στο πρόβλημα υποβοήθησης της πλοήγησης των ηλικιωμένων στην πόλη. Για παράδειγμα, πως μπορεί να αποτυπώνεται το στίγμα της θέσης του ηλικιωμένου και να παρακολουθείται από συγγενή του (σε περίπτωση που χαθεί), αλλά και ο ίδιος να εντοπίζει γύρω του σημεία ενδιαφέροντος και να πλοηγείται προς αυτά. Ως λύση προτάθηκε έξυπνη φορητή συσκευή που μπορεί να ενσωματωθεί σε μια γκλίτσα, που συνήθως χρησιμοποιούν οι ηλικιωμένοι. Υλοποιήθηκε πρωτότυπο συμμετείχε στον τελικό του Μαραθωνίου.
Ομάδα: Χρήστος Καρακίτσιος, Γεώργιος Λιούλιος
Η ιδέα αφορούσε στην παρακολούθηση, πρόληψη και αντιμετώπιση κινδύνων υπερχειλίσεως λυμάτων σε αντλιοστάσια. Ως λύση προτάθηκε η τοποθέτηση κατάλληλων αισθητήρων στις αντλίες, που ανταλλάσσουν και απεικονίζουν δεδομένα σε dashboard. Υλοποιήθηκε πρωτότυπος πίνακας με αισθητήρες και διακόπτες, που αλληλεπιδρά με ρομπότ Arduino και κατάλληλος πίνακας ελέγχου (dashboard).