Αριθμός Μ.Η.Τ. 232067
Η ιστοσελίδα www.trikalaerevna.gr σύμφωνα με την απόφαση Ε/5083/25-11-2024 της Γενικής Γραμματείας Επικοινωνίας και Ενημέρωσης / Διεύθυνση Εποπτείας Μέσων Ενημέρωσης / Τμήμα Μητρώου και Διαφάνειας έλαβε την πιστοποίηση εγγραφής στο Ηλεκτρονικό Μητρώο Ηλεκτρονικού Τύπου (Μ.Η.Τ.) στον Νομό Τρικάλων σύμφωνα με το Ν.5005/2022. O κατάλογος των πιστοποιημένων επιχειρήσεων ηλεκτρονικού τύπου αναρτάται στην ιστοσελίδα της Γ.Γ.Ε.Ε.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ 11.12.2023
Γράφει ο/η
Γράφει ο/η newsroom
Η ακρίβεια τείνει να γίνει η νέα κανονικότητα για τους καταναλωτές παρά τα μέτρα για τη μείωση τιμών. Κι αυτό γιατί ο πληθωρισμός στην κατηγορία «Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά» αν και υποχώρησε τον Νοέμβριο στο 9% από 9,9% τον Οκτώβριο, φτάνοντας στο χαμηλότερο σημείο τον τελευταίο ενάμιση χρόνο (από Απρίλιο 2022), εξακολουθεί να είναι τριπλάσιος συγκριτικά με τον Γενικό Δείκτη Τιμών Καταναλωτή.
Σύμφωνα με τον ΟΤ, με βάση μάλιστα τα σημερινά δεδομένα δεν αναμένονται «θαύματα» ούτε τον Δεκέμβριο, μήνας κατά τον οποίο, σύμφωνα με το υπουργείο Ανάπτυξης, θα ισχύσει η καθολική εφαρμογή της πρωτοβουλίας «μόνιμη μείωση τιμής», φέρνοντας μειώσεις τιμών στο ράφι, τουλάχιστον 5%, για 1.286 βασικά καταναλωτικά προϊόντα.
Όπως επισημαίνουν στελέχη των αλυσίδων η εικόνα του κλαδικού πληθωρισμού επηρεάζεται σημαντικά από τη συμμετοχή του ελαιολάδου, των χυμών και των οπωροκηπευτικών, καθώς αυτά έχουν μεγάλη στάθμιση στο γενικό δείκτη.
«Λαμβάνουμε τιμολόγια χονδρικής από τους προμηθευτές μας με ηπιότερες ανατιμήσεις σε σχέση τους προηγούμενες μήνες, με τη μέση σταθμισμένη αύξηση να κινείται στο επίπεδο του 4-5%» αναφέρουν στον ΟΤ, επισημαίνοντας ωστόσο ότι αυτό δεν ισχύει για το ελαιόλαδο, τους χυμούς και τα οπωροκηπευτικά, οι τιμές των οποίων συνεχίζουν να κινούνται ανοδικά.
Οι Έλληνες καταναλωτές, που έχουν πληρώσει επιπλέον 646 εκατ. ευρώ, από τις αρχές του έτους για τις αγορές τους από τα σούπερ μάρκετ, είδαν νέες ισχυρές αυξήσεις τον Νοέμβριο, οι οποίες σε ετήσια βάση, σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, διαμορφώθηκαν στο 31,4% στα έλαια και λίπη, στο 8,1% στα κρέατα, στο 9,5% στα ψάρια, στο 4,8% στα γαλακτοκομικά, στο 12% στα φρούτα και στο 10,8% στα λαχανικά. Στη ζάχαρη και τις σοκολάτες η αύξηση διαμορφώθηκε στο 7,6% στον καφέ στο 6,8 % και στα λοιπά τρόφιμα στο 7,7%, ενώ στους χυμούς και τα αναψυκτικά στο 13,3%.
Σε μηνιαία βάση στη σύγκριση Νοεμβρίου – Οκτωβρίου 2023 , η τιμή στο ελαιόλαδο κατέγραψε αύξηση 9,9% , στα κατεψυγμένα λαχανικά 5%, στα ψάρια 4%, στο χοιρινό 1,3%, περί το 3% στα ζυμαρικά ενώ στα γαλακτοκομικά οι ανατιμήσεις ήταν οριακές στα επίπεδα του 0,5%. Αντίθετα τα νωπά οπωροκηπευτικά εμφάνισαν υποχώρηση η οποία στα φρούτα ανήλθε στο 5% και στα λαχανικά στο 6,1%.