Παρασκευή 27.12.2024 | Εορτάζουν: Μαυρίκιος, Μαυρίκης, Μωρίς, Μαυρικία, Μαυρίκα, Στέφανος, Στέφος, Στέφας, Στεφανής, Στεφανία, Στέφη, Στεφάνα, Στεφανιώ, Στεφανίτσα, Στεφανή, Στέφα

Αριθμός Μ.Η.Τ. 232067

Η ιστοσελίδα www.trikalaerevna.gr σύμφωνα με την απόφαση Ε/5083/25-11-2024 της Γενικής Γραμματείας Επικοινωνίας και Ενημέρωσης / Διεύθυνση Εποπτείας Μέσων Ενημέρωσης / Τμήμα Μητρώου και Διαφάνειας έλαβε την πιστοποίηση εγγραφής στο Ηλεκτρονικό Μητρώο Ηλεκτρονικού Τύπου (Μ.Η.Τ.) στον Νομό Τρικάλων σύμφωνα με το Ν.5005/2022. O κατάλογος των πιστοποιημένων επιχειρήσεων ηλεκτρονικού τύπου αναρτάται στην ιστοσελίδα της Γ.Γ.Ε.Ε.

Στο 0,4% ο πληθωρισμός τον Ιανουάριο

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ 14.02.2019 | 5:07 μμ

Γράφει ο/η

newsroom

Γράφει ο/η newsroom

Αύξηση 0,4% σημείωσε ο πληθωρισμός τον Ιανουάριο εφέτος, από άνοδο 0,6% τον περασμένο Δεκέμβριο και έναντι μείωσης 0,2% τον Ιανουάριο 2017, με τις κυριότερες ανατιμήσεις σε ετήσια βάση να αφορούν στις τηλεφωνικές υπηρεσίες και στη διατροφή.

Ειδικότερα, σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, η αύξηση του γενικού δείκτη τιμών καταναλωτή τον Ιανουάριο, προήλθε κυρίως από τις μεταβολές στις ακόλουθες ομάδες αγαθών και υπηρεσιών:

  1. Από τις αυξήσεις των δεικτών κατά:
  • 1,9% στη «Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε ψωμί και δημητριακά, γαλακτοκομικά και αυγά, πουλερικά, νωπά λαχανικά, πατάτες, χυμούς φρούτων. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών σε χοιρινό, ελαιόλαδο, αλλαντικά, λαχανικά διατηρημένα ή επεξεργασμένα.
  • 1% στα «Αλκοολούχα ποτά και καπνός», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στον καπνό. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών στα αλκοολούχα ποτά (μη σερβιριζόμενα).
  • 0,7% στη «Στέγαση», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στο φυσικό αέριο.
  • 0,7% στην «Υγεία», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα φαρμακευτικά προϊόντα.
  • 5% στις «Επικοινωνίες», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στις τηλεφωνικές υπηρεσίες.
  • 0,6% στα «Ξενοδοχεία- Καφέ- Εστιατόρια», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε εστιατόρια- ζαχαροπλαστεία- καφενεία- κυλικεία.
  1. Από τις μειώσεις των δεικτών κατά:
  • 0,2% στην «Ένδυση και υπόδηση», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.
  • 1,9% στα «Διαρκή αγαθά- Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε υφαντουργικά προϊόντα οικιακής χρήσης, οικιακές συσκευές και επισκευές, είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού.
  • 1,1% στις «Μεταφορές», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε καύσιμα και λιπαντικά, συντήρηση και επισκευή εξοπλισμού προσωπικής μεταφοράς. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση κυρίως των τιμών στα εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο.
  • 1,3% στην «Αναψυχή- Πολιτιστικές δραστηριότητες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στον οπτικοακουστικό εξοπλισμό- υπολογιστές- επισκευές.
  • 0,8% στην «Εκπαίδευση», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα δίδακτρα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
  • 1,3% στα «’Αλλα αγαθά και υπηρεσίες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε άλλα είδη ατομικής φροντίδας, άλλα προσωπικά είδη, ασφάλιστρα οχημάτων.

Παράλληλα, ο γενικός δείκτης παρουσίασε μείωση 1,8% τον Ιανουάριο 2019 σε σύγκριση με τον Δεκέμβριο 2018 (λόγω κυρίως των χειμερινών εκπτώσεων), έναντι μείωσης 1,6% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.

Όσον αφορά στον εναρμονισμένο πληθωρισμό, αυτός αυξήθηκε 0,5% τον Ιανουάριο εφέτος, από αύξηση 0,6% τον Δεκέμβριο 2018 και έναντι αύξησης 0,2% τον Ιανουάριο 2017. Σε μηνιαία σύγκριση (Ιανουάριος 2019 προς Δεκέμβριο 2018) ο εναρμονισμένος πληθωρισμός παρουσίασε μείωση 1,3%, έναντι μείωσης 1,2% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.

Η ΕΡΕΥΝΑσχολιάστε εδώ

Η διεύθυνση του email σας δεν θα δημοσιευθεί.

Η ΕΡΕΥΝΑδιαβάστε επίσης