Αριθμός Μ.Η.Τ. 232067
Η ιστοσελίδα www.trikalaerevna.gr σύμφωνα με την απόφαση Ε/5083/25-11-2024 της Γενικής Γραμματείας Επικοινωνίας και Ενημέρωσης / Διεύθυνση Εποπτείας Μέσων Ενημέρωσης / Τμήμα Μητρώου και Διαφάνειας έλαβε την πιστοποίηση εγγραφής στο Ηλεκτρονικό Μητρώο Ηλεκτρονικού Τύπου (Μ.Η.Τ.) στον Νομό Τρικάλων σύμφωνα με το Ν.5005/2022. O κατάλογος των πιστοποιημένων επιχειρήσεων ηλεκτρονικού τύπου αναρτάται στην ιστοσελίδα της Γ.Γ.Ε.Ε.
ΤΟΠΙΚΑ 12.04.2024
Γράφει ο/η
Γράφει ο/η newsroom
Η Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση Τρικάλων σε συνεργασία με το ΤΕΦΑΑ του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας συμμετέχει σε καινοτόμα έρευνα στα πλαίσια της δημιουργικής απασχόλησης και άσκησης μαθητών με διαταραχές αυτιστικού φάσματος (ΔΑΦ) και νοητικής αναπηρίας (ΝΑ) σε πρόγραμμα προσαρμοσμένης κολύμβησης.
Το πρόγραμμα προσαρμοσμένης κολύμβησης διεξάγεται στα πλαίσια διδακτορικής έρευνας του ΤΕΦΑΑ Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και κύριο επιβλέποντα τον κ. Κοκαρίδα Δημήτρη, Αναπληρωτή Καθηγητή στην άσκηση ατόμων με αναπηρίες.
Σκοπός της έρευνας είναι να εξεταστεί η επίδραση ενός παρεμβατικού προγράμματος προσαρμοσμένης κολύμβησης και συστήματος οπτικής καθοδήγησης (visual modelling) σε παιδιά με Διαταραχές Αυτιστικού Φάσματος (ΔΑΦ) και Νοητική Αναπηρία (ΝΑ) ηλικίας 6 έως 17 ετών. Το ερευνητικό πρόγραμμα θα ξεκινήσει από το εκπαιδευτικό έτος 2024-2025, με τις αρχικές μετρήσεις και την επιλογή του δείγματος να γίνεται στο τέλος αυτής της εκπαιδευτικής χρονιάς (2023-2024).
Αξίζει να σημειωθεί ότι στις μετρήσεις για πρώτη φορά θα χρησιμοποιηθούν το εργαλείο f-NIRS (εγγύς υπέρυθρη φασματοσκοπία) υπό την καθοδήγηση του κ. Τσακλή Παναγιώτη, Καθηγητή και μέλος της τριμελούς επιστημονικής επιτροπής, στα παιδιά με ΔΑΦ και ΝΑ που θα συμμετέχουν στο πρόγραμμα με σκοπό να καταγραφεί η δραστηριότητα του εγκεφάλου που ενεργοποιεί και οργανώνει τη στρατηγική της κίνησης, καθώς και η συμμετοχή των παιδιών σε δύο συνεδρίες εικονικής πραγματικότητας με το σύστημα VRADA με τη συνεργασία του κ. Θεοδωράκη Γιάννη, Καθηγητή.
Η μελέτη αναμένεται να οδηγήσει σε σημαντικά συμπεράσματα όσον αφορά τα οφέλη της προσαρμοσμένης κολύμβησης σε παιδιά με αναπτυξιακές και νοητικές διαταραχές και να οδηγήσει σε προτάσεις ένταξης του προγράμματος στα εκπαιδευτικά πλαίσια με σκοπό τη συμπερίληψη και τη συνεκπαίδευση παιδιών με και χωρίς αναπηρία.
Από τη ΔΙ.Π.Ε. Τρικάλων