Παρασκευή 27.12.2024 | Εορτάζουν: Μαυρίκιος, Μαυρίκης, Μωρίς, Μαυρικία, Μαυρίκα, Στέφανος, Στέφος, Στέφας, Στεφανής, Στεφανία, Στέφη, Στεφάνα, Στεφανιώ, Στεφανίτσα, Στεφανή, Στέφα

Αριθμός Μ.Η.Τ. 232067

Η ιστοσελίδα www.trikalaerevna.gr σύμφωνα με την απόφαση Ε/5083/25-11-2024 της Γενικής Γραμματείας Επικοινωνίας και Ενημέρωσης / Διεύθυνση Εποπτείας Μέσων Ενημέρωσης / Τμήμα Μητρώου και Διαφάνειας έλαβε την πιστοποίηση εγγραφής στο Ηλεκτρονικό Μητρώο Ηλεκτρονικού Τύπου (Μ.Η.Τ.) στον Νομό Τρικάλων σύμφωνα με το Ν.5005/2022. O κατάλογος των πιστοποιημένων επιχειρήσεων ηλεκτρονικού τύπου αναρτάται στην ιστοσελίδα της Γ.Γ.Ε.Ε.

Συζητήθηκε η ηλεκτροκίνηση του θεσσαλικού σιδηροδρόμου

ΤΟΠΙΚΑ 28.12.2019 | 1:44 μμ

Γράφει ο/η

newsroom

Γράφει ο/η newsroom

Δίχτυ ασφαλείας κατά μήκος των σιδηροδρομικών γραμμών που διασχίζουν την πόλη της Λάρισας δημιουργεί η Περιφέρεια Θεσσαλίας. Ο Περιφερειάρχης Κώστας Αγοραστός σε συνάντηση που είχε στην Αθήνα με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΣΕ Κώστα Σπηλιόπουλο, ζήτησε την τοποθέτηση ηχοπετασμάτων για την ασφάλιση των σιδηροδρομικών γραμμών που περνούν μέσα από την πόλη, σε συνολικό μήκος περίπου 10 χλμ. «Δημιουργούμε  δίχτυ προστασίας και ασφάλειας στις περιοχές που γειτνιάζουν με τις γραμμές του ΟΣΕ. Οι πόλεις μας είναι παλιές και πρέπει να συγχρονιστούν με την εποχή μας»  υπογράμμισε ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας. «Με την τοποθέτηση των ηχοπετασμάτων αναβαθμίζεται το αστικό περιβάλλον στις υποβαθμισμένες σήμερα συνοικίες που γειτνιάζουν με τις σιδηροδρομικές γραμμές και κυρίως θωρακίζεται κατά το δυνατόν και ασφαλίζεται η περιοχή από ατυχήματα, καθώς τα ηχοπετάσματα είναι κατασκευές που δύσκολα παραβιάζονται. Ενώ παράλληλα μειώνονται τα επίπεδα θορύβου αλλά και το κόστος συντήρησης και φύλαξης των περιφράξεων με το οποίο επιβαρύνεται σήμερα ο ΟΣΕ» πρόσθεσε ο κ. Αγοραστός.

Το αίτημα

Στο γραπτό αίτημα που υπέβαλε η Περιφέρεια Θεσσαλίας στον ΟΣΕ, σε συνέχεια της τεχνικής σύσκεψης στην Αθήνα,  επισημαίνονται μεταξύ άλλων τα εξής: «Τα ηχοπετάσματα, ως γνωστόν προσφέρουν πολύ καλή προστασία στο ανθρωπογενές περιβάλλον, που στη συγκεκριμένη περίπτωση γειτνιάζει άμεσα με τις σιδηροδρομικές γραμμές, έναντι του θορύβου από τις συχνές διελεύσεις των συρμών.

Επιπλέον, θεωρούμε ότι τα ηχοπετάσματα μπορούν να λειτουργήσουν με διττό τρόπο και να καλύψουν και την έλλειψη περίφραξης σε πολλά τμήματα εντός του κατοικημένου ιστού της πόλης ή την μη συντηρημένη επαρκώς (λόγω συχνών βανδαλισμών) περίφραξη, που όπως σας είναι γνωστό έχει οδηγήσει πολλές φορές σε δυστυχήματα που εμπλέκονται παιδιά, καθώς οι γραμμές δεν προφυλάσσονται επαρκώς. Επιπροσθέτως η τοποθέτηση ηχοπετασμάτων θα μπορούσε να λύσει και το πρόβλημα τις διαρκούς ανάγκης για συντήρηση της όποιας περίφραξης, καθώς πρόκειται για πολύ πιο στιβαρή κατασκευή η οποία δεν καταστρέφεται τόσο εύκολα, ούτε μπορεί να υπερπηδηθεί, πιθανόν από κάποιο παιδί.

Συμπερασματικά, θεωρούμε ότι η τοποθέτηση ηχοπετασμάτων κατά μήκος των σιδηροδρομικών γραμμών εντός της πόλης της Λάρισας, θα εμφανίσει μακροπρόθεσμα σημαντικά οφέλη για τον Ο.Σ.Ε., καθώς θα μηδενιστούν οι δαπάνες  για τη διαρκή ανάγκη για συντήρηση αλλά και φύλαξη των περιφράξεων. Ωστόσο, ιδιαιτέρως σημαντικά οφέλη θα προκύψουν για την πόλη της Λάρισας, αλλά και για τους κατοίκους των περιοχών που γειτνιάζουν με τις γραμμές, καθώς το έργο θα οδηγήσει σε σημαντική αναβάθμιση των περιοχών αυτών που μέχρι σήμερα είναι αρκετά υποβαθμισμένες, εξ’ αιτίας και της διέλευσης των γραμμών από αυτές».

Ηλεκτροκίνηση  Θεσσαλικού Σιδηροδρόμου και περιφερειακός Καρδίτσας

Επιπλέον, στη διάρκεια της τεχνικής σύσκεψης που πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα, με τη συμμετοχή  των τεχνικών υπηρεσιών της Περιφέρειας Θεσσαλίας και του ΟΣΕ συζητήθηκαν και άλλα θέματα άμεσης αρμοδιότητας του Οργανισμού, και συγκεκριμένα:

-η ηλεκτροκίνηση της γραμμής Παλαιοφάρσαλος-Καλαμπάκα, έργο που έχει ενταχθεί στο ΕΣΠΑ Θεσσαλίας με 57 εκατ. ευρώ και με την ολοκλήρωση του οποίου η Θεσσαλία αναδεικνύεται σε μοναδική Περιφέρεια στη χώρα με ηλεκτροκίνηση στο περιφερειακό της σιδηροδρομικό δίκτυο. Ο ανάδοχος έχει επιλεγεί αλλά για την κατακύρωση του αποτελέσματος εκκρεμεί απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας μετά από προσφυγή που κατέθεσαν οι συμμετέχοντες στο διαγωνισμό.

-η ηλεκτροκίνηση της σιδηροδρομικής γραμμής Λάρισας-Βόλου, έργο του ΟΣΕ που καθυστερεί εξαιτίας διαμάχης για τη χάραξη της γραμμής. Το έργο όπως επεσήμανε ο κ. Αγοραστός στον πρόεδρο του ΟΣΕ,  πρέπει να ενταχθεί  άμεσα, με οποιαδήποτε χάραξη και στην πορεία να γίνουν ,αν απαιτηθεί, διορθωτικές κινήσεις.

-Τέλος ο ΟΣΕ εμπλέκεται άμεσα και στο θέμα του Περιφερειακού Καρδίτσας, για την ολοκλήρωση του οποίου απαιτείται να απαλλοτριωθεί τμήμα ιδιοκτησίας του Οργανισμού, μέσα στην πόλη. «Η Περιφέρεια Θεσσαλίας έχει ωριμάσει τη μελέτη» διευκρίνισε ο κ. Αγοραστός «προκειμένου το έργο να προχωρήσει και να λυθεί το πρόβλημα ρύπανσης τοπίου που υπάρχει στην περιοχή. Μετά τη συνάντηση που είχαμε με τον πρόεδρο του ΟΣΕ, πιστεύω ο κ. Σπηλιόπουλος να  προχωρήσει γρήγορα στις απαραίτητες ενέργειες» πρόσθεσε ο Περιφερειάρχης.

Η ΕΡΕΥΝΑσχολιάστε εδώ

Η διεύθυνση του email σας δεν θα δημοσιευθεί.

Η ΕΡΕΥΝΑδιαβάστε επίσης