Παρασκευή 27.12.2024 | Εορτάζουν: Μαυρίκιος, Μαυρίκης, Μωρίς, Μαυρικία, Μαυρίκα, Στέφανος, Στέφος, Στέφας, Στεφανής, Στεφανία, Στέφη, Στεφάνα, Στεφανιώ, Στεφανίτσα, Στεφανή, Στέφα

Αριθμός Μ.Η.Τ. 232067

Η ιστοσελίδα www.trikalaerevna.gr σύμφωνα με την απόφαση Ε/5083/25-11-2024 της Γενικής Γραμματείας Επικοινωνίας και Ενημέρωσης / Διεύθυνση Εποπτείας Μέσων Ενημέρωσης / Τμήμα Μητρώου και Διαφάνειας έλαβε την πιστοποίηση εγγραφής στο Ηλεκτρονικό Μητρώο Ηλεκτρονικού Τύπου (Μ.Η.Τ.) στον Νομό Τρικάλων σύμφωνα με το Ν.5005/2022. O κατάλογος των πιστοποιημένων επιχειρήσεων ηλεκτρονικού τύπου αναρτάται στην ιστοσελίδα της Γ.Γ.Ε.Ε.

Το 5ο Γυμνάσιο Τρικάλων στην Πορτογαλία με το πρόγραμμα Erasmus+

ΤΟΠΙΚΑ 06.05.2023 | 4:22 μμ

Γράφει ο/η

newsroom

Γράφει ο/η newsroom

Η διεθνής εμπειρική έρευνα καταδεικνύει ότι η συμμετοχή σε προγράμματα Erasmus+ προάγει τις γνώσεις, τις δεξιότητες και τις ικανότητες όσων συμμετέχουν σε αυτά και ωφελεί ποικιλοτρόπως τα άτομα, τα εκπαιδευτικά ιδρύματα, τους οργανισμούς και την κοινωνία στο σύνολο της,  συμβάλλοντας στη βιώσιμη ανάπτυξη και την κοινωνική συνοχή στην Ευρώπη και τον κόσμο.

Το 5ο Γυμνάσιο Τρικάλων ακολουθώντας τις επιταγές των καιρών υλοποιεί  προγράμματα ΕRASMUS+ και στο πλαίσιο αυτών των προγραμμάτων  εκπαιδευτικοί και μαθητές/τριες του Σχολείου επισκέφθηκαν την Πορτογαλία και συγκεκριμένα την πόλη  Melgaço.  Στο Melgaço βρίσκεται το σχολείο Agrupamento de Escolas de Melgaço με το οποίο συνεργάζεται το 5ο Γυμνάσιο Τρικάλων στο πρόγραμμα «Growing Young ECOlogists with STEM». Οι υπόλοιποι εταίροι του προγράμματος είναι το  OŠ Nikole Hribara, Croatia και SAPLLE, Greece.

Οριζόντια προτεραιότητα του προγράμματος «Growing Young ECOlogists with STEM» είναι η προστασία του περιβάλλοντος και η καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής μέσω της σχολικής εκπαίδευσης. Οι επιμέρους  στόχοι του έργου μας είναι:

– Η αύξηση της οικολογικής συνείδησης και δημιουργία οικολογικών κοινοτήτων των νέων,

– Η παροχή καθοδήγησης και η ενεργοποίηση νέων μελλοντικών πρωτοβουλιών που θα συμβάλουν στην προστασία του περιβάλλοντος.

– Η αναβάθμιση των μεθόδων διδασκαλίας στις επιστήμες, τα μαθηματικά, την τεχνολογία και άλλα σχετικά αντικείμενα

– Ο καθορισμός και η ανταλλαγή καλών πρακτικών,

– Η  βελτίωση της ποιότητας της σχολικής εκπαίδευσης

Προκειμένου να επιτευχθούν οι παραπάνω στόχοι οργανώθηκε η Δεύτερη δια Ζώσης Συνάντηση στην Πορτογαλία με τους εταίρους του προγράμματος. Στην Πορτογαλία οι εμπλεκόμενοι εκπαιδευτικοί παρακολούθησαν αναβαθμισμένες μεθόδους διδασκαλίας με τη χρήση νέων τεχνολογιών   και μαθητές/τριες εκπαιδεύτηκαν  στην τρισδιάστατη εκτύπωση. Οι μαθητές/τριες συνεργάστηκαν και έμαθαν να σχεδιάζουν  τρισδιάστατα αντικείμενα και να διαχειρίζονται τη διαδικασία της τρισδιάστατης εκτύπωσης, η οποία  ανοίγει τον δρόμο στην επαναληπτική σχεδίαση και στην εξοικονόμηση υλικών.  Ο σχεδιασμός και  η τρισδιάστατη εκτύπωση συνέβαλαν στην προσωπική βελτίωση του κάθε μαθητή/τριας,  ανέπτυξε τις δεξιότητες σκέψης και βοήθησε να δημιουργηθούν σκεπτόμενοι και στοχαστικοί μαθητές.  Όλοι οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί και  μαθητές/τριες μετέφεραν αυτήν την τεχνογνωσία σε  ολόκληρη τη σχολική κοινότητα με την επιστροφή τους στα σχολεία τους λειτουργώντας ως πολλαπλασιαστές.

Επιπλέον μαθητές/τριες και εκπαιδευτικοί του 5ου Γυμνασίου είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν τα μαθήματα του σχολείου καθημερινά, να συναναστραφούν με μαθητές/τριες σχολείων της Κροατίας και Πορτογαλίας.  Ενημερώθηκαν για τα εκπαιδευτικά συστήματα των άλλων χωρών, παρουσίασαν τα σχολεία τους και τις χώρες τους, συμμετείχαν σε δράσεις και βιωματικά εργαστήρια  και τέλος έκαναν προτάσεις για τις πρακτικές  που τα σχολεία πρέπει να εφαρμόζουν προκειμένου να καταπολεμηθεί η κλιματική αλλαγή και να καλλιεργηθεί οικολογική συνείδηση σε όλους τους πολίτες. Παράλληλα η ελληνική αποστολή, στο πλαίσιο ανταλλαγής καλώς πρακτικών, καθοδήγησε το σχολείο πώς να δημιουργηθεί τοιχογραφία με θέμα τον τίτλο του προγράμματος και βοήθησε στην δενδροφύτευση της αυλής του σχολείου.

Ωστόσο πέραν  των σχολικών υποχρεώσεων,  όλοι συμμετείχαμε σε δράσεις πολιτιστικού και πολιτισμικού ενδιαφέροντος. Περιηγηθήκαμε στον Εθνικό Δρυμό της Πορτογαλίας, στο Αιολικό Πάρκο της περιοχής,  επισκεφθήκαμε τις εγκαταστάσεις των ιαματικών λουτρών καθώς και τις σύγχρονες αθλητικές εγκαταστάσεις   της πόλης. Παίξαμε παραδοσιακά παιχνίδια, χορέψαμε, αλληλοεπιδράσαμε  και θέσαμε βάσεις για ισχυρότερες κοινωνικές δεξιότητες.   Εντύπωση μας προξένησε ο περίφημος ναός της Santa Lucia στη  Vianna de Castelo στις ακτές της οποίας   βρέξαμε τα πόδια μας στον Ατλαντικό ωκεανό.  Είχαμε την ευκαιρία να διασχίσουμε τη γέφυρα η οποία ενώνει την Πορτογαλία με την Ισπανία    στα βορειοδυτικά σύνορα της Πορτογαλίας.  Γευτήκαμε και απολαύσαμε  πολλά τοπικά προϊόντα και την τελευταία μέρα επισκεφθήκαμε και το Πόρτο.

Το 5ο Γυμνάσιο εκπροσωπήθηκε από τους μαθητές- μαθήτριες: Αλιάγα Μαριλένα, Γιώτου Στυλιανή,  Βάγια Μαρίνα, Βάγιας Γεώργιος και Τσιούνη Φωτεινή-Δέσποινα και από τους εκπαιδευτικούς: κ. Φανή Σμιξιώτη, διευθύντρια – συντονίστρια, και η κ. Σταματία Καραθανάση, καθηγήτρια Αγγλικών.

Ευχαριστούμε πολύ το  σχολείο Agrupamento de Escolas de Melgaço για την άρτια διοργάνωση και θερμή φιλοξενία καθώς και όλους όσους βοήθησαν να πραγματοποιηθεί αυτό το πρόγραμμα με επιτυχία και ιδιαίτερα τους γονείς των μαθητών/τριών που μας εμπιστεύθηκαν τα παιδιά τους και συνέβαλαν στην υλοποίησή του.

Τέλος συγχαίρουμε τους μαθητές/τριές μας για την άψογη συμπεριφορά τους και για τη δυναμική και αξιόλογη  εκπροσώπηση του 5ου Γυμνασίου Τρικάλων αλλά και της Ελλάδας γενικότερα  στην   Πορτογαλία.

Η ΕΡΕΥΝΑσχολιάστε εδώ

Η διεύθυνση του email σας δεν θα δημοσιευθεί.

Η ΕΡΕΥΝΑδιαβάστε επίσης