Αριθμός Μ.Η.Τ. 232067
Η ιστοσελίδα www.trikalaerevna.gr σύμφωνα με την απόφαση Ε/5083/25-11-2024 της Γενικής Γραμματείας Επικοινωνίας και Ενημέρωσης / Διεύθυνση Εποπτείας Μέσων Ενημέρωσης / Τμήμα Μητρώου και Διαφάνειας έλαβε την πιστοποίηση εγγραφής στο Ηλεκτρονικό Μητρώο Ηλεκτρονικού Τύπου (Μ.Η.Τ.) στον Νομό Τρικάλων σύμφωνα με το Ν.5005/2022. O κατάλογος των πιστοποιημένων επιχειρήσεων ηλεκτρονικού τύπου αναρτάται στην ιστοσελίδα της Γ.Γ.Ε.Ε.
ΤΟΠΙΚΑ 16.07.2024
Γράφει ο/η
Γράφει ο/η newsroom
Το τρένο λείπει από τα Τρίκαλα και γενικότερα από τη Δυτική Θεσσαλία.
Οι εκτεταμένες καταστροφές από τη θεομηνία είχαν ως αποτέλεσμα να διακοπεί η σιδηροδρομική σύνδεση της περιοχής με Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Επί του παρόντος, οι φίλοι του τρένου εξυπηρετούνται με ημίμετρα. Μετακινούνται μέσω λεωφορείων του ΟΣΕ από και προς τον Παλαιοφάρσαλο απ’ όπου επιβιβάζονται στο τρένο της γραμμής Αθήνα – Θεσσαλονίκη.
Το ερώτημα είναι πότε θα επιστρέψει το τρένο στη Δυτική Θεσσαλία;
Απάντηση στο ερώτημα έδωσε ο πρόεδρος του ΟΣΕ κ. Γιάννης Γραμματίδης από την Καρδίτσα.
Ο ίδιος αναφέρθηκε στο έργο που επιτελείται για την αποκατάσταση της σύνδεσης στην περιοχή.
Σύμφωνα με τον ίδιο, βρίσκονται σε εξέλιξη οι εργολαβίες για το έργο εγκατάστασης συστήματος ηλεκτροκίνησης, σηματοδότησης με τηλεδιοίκηση και ETCS Level 1 στην υφιστάμενη μονή σιδηροδρομική τού άξονα Παλαιοφάρσαλος-Καλαμπάκα πού προβλέπει και την κατασκευή νέας παρακαμπτηρίου γραμμής στον σιδηροδρομικό σταθμό Σοφάδων πού συναρτάται άμεσα με τα έργα για την οριστική αποκατάσταση των ζημιών από την θεομηνία Daniel στο δίκτυο Παλαιοφάρσαλο-Καλαμπάκας. Σέ σχέση με αυτά τα έργα τόσο οι σχετικές μελέτες όσο και τα τεύχη των σχετικών διαγωνισμών είναι έτοιμα, έχουν εγκριθεί από το τεχνικό συμβούλιο του Υπουργείου και αναμένεται η έγκριση της χρηματοδότησής τους. Εκτιμάται ότι μέχρι τέλους Σεπτεμβρίου θα έχει επιλεγεί ο ανάδοχος ενώ από τότε το έργο θα χρειασθεί 18 μήνες για να ολοκληρωθεί σύμφωνα με το αρχικό χρονοδιάγραμμα. Είμαστε προσεκτικοί στον καθορισμό τού χρονοδιαγράμματος γιατί τα συνεργεία θα δουλέψουν στην υπάρχουσα χάραξη αλλά με πρόσθετο έργο την υπερύψωση της γραμμής για να επιτευχθεί η συγκράτηση μελλοντικών τυχόν δυναμικών ροών νερού σε περίπτωση θεομηνίας σε σημεία της γραμμής πού κατέρρευσαν ακολουθώντας τις σχετικές οδηγίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής που αφορούν την ανθεκτικότητα των έργων οριστικής αποκατάστασης έναντι παρόμοιων τυχόν μελλοντικών φαινομένων».
Τις εξαγγελίες σχολίασε ο πρόεδρος του Συλλόγου Φίλων Σιδηροδρόμου Τρικάλων κ. Βασίλης Τριανταφύλλου μιλώντας στη «Ραδιοφωνική Λέσχη». Ο ίδιος, δεν έκρυψε την απογοήτευση των φίλων του σιδηροδρόμου για το μάκρος του χρόνου αποκατάστασης της γραμμής. Κι αυτό γιατί ήδη μετράμε ένα περίπου χρόνου χωρίς τρένου που θα γίνουν τρία μέχρι την ολοκλήρωση των εργασιών. Σε περίπτωση δε, που δεν τηρηθούν τα χρονοδιαγράμματα, όπως συνήθως συμβαίνει στην ελληνική πραγματικότητα, τότε θα ξεχάσουμε τι θα πει τρένο στην περιοχή για πάνω από τρία – τέσσερα ίσως και πέντε χρόνια.
Παρόλα αυτά ο κ. Τριανταφύλλου σχολίασε θετικά το γεγονός ότι η νέα γραμμή θα είναι ηλεκτροκίνητη που σημαίνει πλήρης εκσυγχρονισμός της και απ’ ευθείας δρομολόγια προς Αθήνα και Θεσσαλονίκη και βέβαια, λιγότερος θόρυβος για τους περιοίκους ένθεν – κακείθεν της οδού Μετεώρων καθώς τα ηλεκτρικά τρένα δεν προκαλούν τον έντονο θόρυβο των τρένων που κινούνται με μηχανή ντίζελ όπως εκείνα που εκτελούσαν μέχρι και πριν από ένα περίπου χρόνο, το δρομολόγιο Καλαμπάκα – Παλαιοφάρσαλος.
Εκτός του λιγότερου θορύβου σημαντική είναι και η παράμετρος της μείωσης της διάρκειας του χρόνου του δρομολογίου που δεν θα είναι από την Καλαμπάκα έως την Αθήνα περισσότερο από τρεις ώρες.