Παρασκευή 27.12.2024 | Εορτάζουν: Μαυρίκιος, Μαυρίκης, Μωρίς, Μαυρικία, Μαυρίκα, Στέφανος, Στέφος, Στέφας, Στεφανής, Στεφανία, Στέφη, Στεφάνα, Στεφανιώ, Στεφανίτσα, Στεφανή, Στέφα

Αριθμός Μ.Η.Τ. 232067

Η ιστοσελίδα www.trikalaerevna.gr σύμφωνα με την απόφαση Ε/5083/25-11-2024 της Γενικής Γραμματείας Επικοινωνίας και Ενημέρωσης / Διεύθυνση Εποπτείας Μέσων Ενημέρωσης / Τμήμα Μητρώου και Διαφάνειας έλαβε την πιστοποίηση εγγραφής στο Ηλεκτρονικό Μητρώο Ηλεκτρονικού Τύπου (Μ.Η.Τ.) στον Νομό Τρικάλων σύμφωνα με το Ν.5005/2022. O κατάλογος των πιστοποιημένων επιχειρήσεων ηλεκτρονικού τύπου αναρτάται στην ιστοσελίδα της Γ.Γ.Ε.Ε.

To Μουσικό Σχολείο Τρικάλων ταξιδεύει και… εργάζεται στην Ευρώπη

ΤΟΠΙΚΑ 01.11.2018 | 5:14 μμ

Γράφει ο/η

newsroom

Γράφει ο/η newsroom

Τα ευρωπαϊκά προγράμματα συνεισφέρουν στην αγωγή των μαθητών, καθώς τους δίνουν την ευκαιρία να έρθουν σε επαφή με ανθρώπους από διάφορα μέρη της Ευρώπης και να γνωρίσουν τόπους και πολιτισμούς που ίσως δεν θα μπορούσαν σε διαφορετική περίπτωση να γνωρίσουν.

Είμαστε γι’ αυτό ιδιαίτερα χαρούμενοι που διανύουμε το δεύτερο έτος υλοποίησης του Ευρωπαϊκού Προγράμματος ERASMUS+ με τίτλο PORTFOLIO/Petits Travailleurs d’Europe (ΠΟΡΤΟΦΟΛΙΟ / Μικροί Ευρωπαίοι Εργαζόμενοι), σε συνεργασία με τέσσερα σχολεία από το Γκέτεμποργκ της Σουηδίας, το Μπορντώ της Γαλλίας, το Μπρασόφ της Ρουμανίας και την Γκράβινα της περιοχής Απούλια, στην Ιταλία.

Το καινοτόμο πρόγραμμα που υλοποιούμε στο Μουσικό Σχολείο, στοχεύει στην προώθηση της κινητικότητας των μαθητών και στην εισαγωγή τους στον κόσμο της εργασίας με μια πρώτη προσέγγιση του επαγγελματικού τομέα που τους ενδιαφέρει,  κάτι που προσδοκούμε να τους βοηθήσει να αποκτήσουν μία συγκεκριμένη  ιδέα για την ενεργό ζωή, να γίνουν πρωταγωνιστές στο έργο του προσανατολισμού τους και να οδηγηθούν στην επιλογή της επαγγελματικής τους κατεύθυνσης.

Πιο συγκεκριμένα, στο πλαίσιο υλοποίησης του προγράμματος, οι μαθητές μας, σε ζεύγη με μαθητές από τις συνεργαζόμενες χώρες, ερευνούν τα δεδομένα σπουδών και εργασίας του επαγγέλματος που τους ενδιαφέρει, συγκεντρώνοντας πληροφορίες και κυρίως κάνοντας μία πρώτη γνωριμία – παρατήρηση επαγγέλματος σε εργασιακό χώρο, σε τρία στάδια.

Κατά το πρώτο στάδιο, οι μαθητές προσεγγίζουν ατομικά το επάγγελμα της επιλογής τους, για μία χρονική περίοδο 5 ημερών, κάνοντας παρατήρηση επαγγέλματος σε εργασιακό χώρο, στη χώρα τους.

Κατά το δεύτερο και τρίτο στάδιο προσέγγισης του επαγγέλματος, διάρκειας επίσης 5 ημερών το καθένα, οι μαθητές κάνουν και πάλι παρατήρηση επαγγέλματος σε εργασιακό χώρο, αλλά αυτή τη φορά σε ζεύγη, συνεργαζόμενοι με έναν Ευρωπαίο μαθητή με τα ίδια επαγγελματικά ενδιαφέροντα, ο οποίος προέρχεται από ένα από τα συνεργαζόμενα σχολεία. Το δεύτερο και τρίτο στάδιο παρατήρησης γίνονται στις χώρες προέλευσης των δύο μαθητών-μελών του ζεύγους εργασίας.

Έτσι, οι μαθητές μας έχουν την ευκαιρία, όχι μόνο να προσεγγίσουν άμεσα τον επαγγελματικό τομέα επιλογής τους στη χώρα μας, αλλά και να κάνουν σύγκριση δεδομένων μεταξύ της Ελλάδας και των άλλων Ευρωπαϊκών χωρών της σχολικής μας σύμπραξης.

Κατά τον πρώτο χρόνο υλοποίησης του προγράμματος, η συμμετοχή των μαθητών ήταν σχετικά περιορισμένη καθώς η εργασία αφορούσε κυρίως στους εκπαιδευτικούς για την διαμόρφωση όλων των απαραίτητων εργαλείων και την προετοιμασία των κατάλληλων συνθηκών για μία καλή και εποικοδομητική συνεργασία των μαθητών : δημιουργία ιστοσελίδας, ερωτηματολογίων, φύλλων εργασίας και αξιολόγησης, συμβάσεων παρατήρησης επαγγέλματος και πολλών άλλων επίσημων και βοηθητικών εγγράφων, διενέργεια διαγωνισμού για την επιλογή λογότυπου, δημιουργία προγράμματος στην ειδική εκπαιδευτική πλατφόρμα του Εtwinning έτσι ώστε να εξασφαλίσουμε στους μαθητές την δυνατότητα επικοινωνίας σε ασφαλές και ειδικά διαμορφωμένο περιβάλλον, δημιουργία ζευγαριών μαθητών με κοινό επαγγελματικό ενδιαφέρον, παρουσίαση αυτών με φωτογραφίες και βίντεο, προετοιμασία των επικείμενων μετακινήσεων κ.α.

Για την επίτευξη όλων των παραπάνω πραγματοποιήθηκαν δύο διεθνικές συναντήσεις εργασίας και μία διεθνική επιμορφωτική συνάντηση εκπαιδευτικών.

Στην πρώτη διεθνική συνάντηση που πραγματοποιήθηκε από τις 29 Οκτωβρίου έως την 1η Νοεμβρίου 2017, στο Γκέτεμποργκ της Σουηδίας, πήραν μέρος τρεις καθηγήτριες του Σχολείου μας : η κ. Ελένη Αργυροπούλου και η κ.Τίνα Πάλλα, ως μέλη της παιδαγωγικής ομάδας και η κ. Ευαγγελία Σύρρου η οποία είναι η συντονίστρια και υπεύθυνη για την υλοποίηση του προγράμματος.

Η συνάντηση έδωσε την ευκαιρία στους εκπαιδευτικούς από τα εταιρικά σχολεία να γνωριστούν και από κοντά και να εργαστούν κυρίως πάνω στον προγραμματισμό δράσεων του πρώτου έτους, στην κατανομή εργασιών ανά χώρα και στη διαμόρφωση των πρώτων υποστηρικτικών εργαλείων. Οι εργασίες της συνάντησης έθεσαν τα γερά θεμέλια της περαιτέρω πορείας  του προγράμματος.

Η δεύτερη διεθνική συνάντηση εκπαιδευτικών έλαβε χώρα από τις 6 έως τις 8 Ιουνίου 2018, στο Μπορντώ της Γαλλίας όπου έγινε ο απολογισμός της πορείας του προγράμματος κατά το πρώτο έτος υλοποίησής του, οι απαραίτητες αναπροσαρμογές όπου κρίθηκε απαραίτητο, καθώς και ο προγραμματισμός της δεύτερης χρονιάς. Από το Μουσικό Σχολείο συμμετείχαν η κ Γεωργία Κολοβελώνη, η κ. Ελένη Αργυροπούλου και η κ. Ευαγγελία Σύρρου.

Στο περιθώριο των εργασιών είχαμε τη χαρά να γευτούμε την απλόχερα προσφερόμενη γαλλική φιλοξενία, εφάμιλλη της ελληνικής, και να ξεναγηθούμε στο πανέμορφο και αρχοντικό Μπορντώ καθώς και να επισκεφτούμε ένα από τα σημαντικά αξιοθέατα της Ευρώπης, τον μοναδικό Αμμόλοφο του Πιλά (La Dune de Pilat). Ανάμεσα σε ένα τεράστιο πευκοδάσος και στον Ατλαντικό Ωκεανό, ο ψηλότερος αμμόλοφος στην Ευρώπη αποτελεί έναν από τους τουριστικούς θησαυρούς της Γαλλίας και ανήκει στα Μνημεία της Παγκόσμιας Πολιτιστικής και Φυσικής Κληρονομιάς της UNESCO και όχι άδικα, καθώς πρόκειται για ένα τοπίο τόσο ιδιαίτερο και που δεν βρίσκεται σε κάποια έρημο αλλά στο κέντρο της Ευρώπης.

Κατά τη διάρκεια του πρώτου έτους, πραγματοποιήθηκε και η διεθνική επιμορφωτική συνάντηση εκπαιδευτικών που έλαβε χώρα στο Μπρασώφ της Ρουμανίας, από 12 έως 16 Μαρτίου 2018, με σκοπό την ενημέρωσή μας για τα εκπαιδευτικά συστήματα των συμμετεχουσών χωρών και κυρίως τον τρόπο διεξαγωγής του επαγγελματικού προσανατολισμού των μαθητών.

Στην εβδομάδα επιμόρφωσης, συμμετείχαν οι καθηγήτριες κ.κ. Γεωργία Κολοβελώνη, Αλεξάνδρα Χιώτη και Ευαγγελία Σύρρου. Η κ. Χιώτη, μάλιστα, ετοίμασε μία ενδιαφέρουσα εργασία για το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα την οποία παρουσίασε στους συναδέλφους της σύμπραξης.

Οι Ρουμάνοι εταίροι μας, μας υποδέχτηκαν με πολύ όμορφο και ζεστό τρόπο στο γραφικό Μπρασόφ, μυώντας μας στα έθιμα και τις παραδόσεις τους, στην κοινωνική, επαγγελματική και εκπαιδευτική ζωή της χώρας και οι εργασίες της εβδομάδας επιμόρφωσης κύλησαν εξαιρετικά.

Για άλλη μια φορά, όλοι μαζί, με βασική γλώσσα επικοινωνίας μας τα γαλλικά, την επίσημη γλώσσα του προγράμματος,  αλλά παράλληλα και όποια άλλη γλώσσα μπορούσαμε να χρησιμοποιήσουμε, αποδείξαμε πως οι διαφορές μας μπορούν να μας ενώνουν δημιουργικά!

Μοναδική θλιβερή διαπίστωση για εμάς, το γεγονός ότι σε όλες τις άλλες χώρες της σχολικής μας σύμπραξης ο επαγγελματικός προσανατολισμός λειτουργεί από απλά καλύτερα έως και εξαιρετικά σε σχέση με την Ελλάδα.

Αυτό που εφαρμόζουμε μέσω του προγράμματος, καινοτομώντας για τα ελληνικά δεδομένα των σχολείων γενικής παιδείας, αποτελεί πρακτική, ενταγμένη στο εκπαιδευτικό σύστημα, για όλους τους μαθητές της Γ’ Γυμνασίου, στη Γαλλία.

Στη συνέχεια, ο ρόλος των μαθητών στην εξέλιξη του προγράμματος γίνεται πολύ πιο ενεργός. Οι μαθητές μας έχουν ήδη πραγματοποιήσει το πρώτο στάδιο ατομικής προσέγγισης εργασιακού χώρου και ορισμένοι εξ’ αυτών έχουν ήδη μεταβεί στη Γαλλία και στη Σουηδία όπου πραγματοποίησαν το δεύτερο στάδιο παρατήρησης, σε συνεργασία με τον μαθητή από το εξωτερικό. Θα ακολουθήσουν και άλλες ροές μετακίνησης μαθητών, τους πρώτους μήνες του 2019.

Αλλά προηγουμένως, θα έχουμε τη χαρά να φιλοξενήσουμε στο σχολείο μας και στην πόλη μας μαθητές και καθηγητές από τις συνεργαζόμενες χώρες στο διάστημα από 16 έως 22 Δεκεμβρίου 2018, για την υλοποίηση της τρίτης φάσης παρατήρησης επαγγέλματος.

 

Κλείνοντας, θα θέλαμε να επισημάνουμε τη σημασία των ευρωπαϊκών προγραμμάτων στη διεύρυνση των οριζόντων τόσο των μαθητών μας όσο και των εκπαιδευτικών, καθώς αποτελούν σημαντικό κίνητρο μάθησης και εξέλιξης και προσφέρουν τη δυνατότητα απόκτησης γνώσης με βιωματικό τρόπο εντός και εκτός των φυσικών συνόρων του σχολείου.

Εντασσόμενα στον ετήσιο σχεδιασμό του εκπαιδευτικού έργου, οδηγούν στη βελτίωση της ποιότητας της σχολικής εκπαίδευσης,
στην ενίσχυση της ευρωπαϊκής της διάστασης, στην προαγωγή εκμάθησης ξένων γλωσσών, και στη διαπολιτισμική ευαισθητοποίηση  του συνόλου της σχολικής κοινότητας.

 

Ευαγγελία Σύρρου

Καθηγήτρια Γαλλικών στο Μουσικό Σχολείο Τρικάλων

Υπεύθυνη υλοποίησης του προγράμματος ΕRASMUS+

Η ΕΡΕΥΝΑσχολιάστε εδώ

Η διεύθυνση του email σας δεν θα δημοσιευθεί.

Η ΕΡΕΥΝΑδιαβάστε επίσης