Αριθμός Μ.Η.Τ. 232067
Η ιστοσελίδα www.trikalaerevna.gr σύμφωνα με την απόφαση Ε/5083/25-11-2024 της Γενικής Γραμματείας Επικοινωνίας και Ενημέρωσης / Διεύθυνση Εποπτείας Μέσων Ενημέρωσης / Τμήμα Μητρώου και Διαφάνειας έλαβε την πιστοποίηση εγγραφής στο Ηλεκτρονικό Μητρώο Ηλεκτρονικού Τύπου (Μ.Η.Τ.) στον Νομό Τρικάλων σύμφωνα με το Ν.5005/2022. O κατάλογος των πιστοποιημένων επιχειρήσεων ηλεκτρονικού τύπου αναρτάται στην ιστοσελίδα της Γ.Γ.Ε.Ε.
ΤΟΠΙΚΑ 13.02.2020
Γράφει ο/η
Γράφει ο/η Ελένη Χολέβα
Η ΚΟΜΔΕ (Κέντρο Οχημάτων Μηχανημάτων Δημοσίων Έργων), ένας «κοιμισμένος» γίγαντας της ιστορίας όχι μόνο των Τρικάλων αλλά και όλης της Θεσσαλίας, επιτέλους «ξυπνά». Μαζί της και μια νέα ευκαιρία για την περιοχή μιας και αναμένεται να δημιουργηθεί ένα νέο κτιριακό κύτταρο πολιτισμού. Μετά από επίμονες προσπάθειες της Περιφερειακής Ενότητας Τρικάλων, ξεκίνησαν τις εργασίες τους τα πρώτα συνεργεία που θα κληθούν να παραδώσουν έναν χώρο έτοιμο να φιλοξενήσει ξανά δραστηριότητες. Διαφορετικές βέβαια από ότι στο παρελθόν, μιας και πρόκειται πλέον για ένα πραγματικά αξιόλογο μνημείο.
Σε ότι αφορά στο έργο, αφορά στην αποκατάσταση φθορών που έχει υποστεί με το πέρασμα του χρόνου ο χώρος και την ανάδειξη του κεντρικού κτιρίου του Μηχανουργείου που αποτελεί το κεντρικό σημείο του εργοταξίου που είχε αναλάβει το έργο της αποξήρανσης του Θεσσαλικού κάμπου. Ο προϋπολογισμός αγγίζει τα 1,3 εκ ευρώ και αναμένεται στο τέλος των εργασιών να παραδοθεί όπως ανέφερε ο αντιπεριφερειάρχης κ. Χρήστος Μιχαλάκης ένα «Μνημείο της τοπικής μας ταυτότητας και ιστορίας που θα γίνει πια μια πολιτιστική κληρονομιά ανεκτίμητη για όλους τους Τρικαλινούς».
Πρόκειται για ένα χώρο συνολικής επιφάνειας 155.477m2 στη συνοικία «ΣΑΡΑΓΙΑ», όπου θα διαμορφωθεί σε ένα πολιτιστικό πάρκο.
Η ιστορία της λεγόμενης ΚΟΜΔΕ ξεκινά το 1936 εγκαταστάθηκε εκεί η εταιρεία «Χένρυ Μπουτ & Υιοί», (Henry Boot and Son Limited), που είχε αναλάβει την κατασκευή των αντιπλημμυρικών έργων σε ολόκληρη τη Δυτική Θεσσαλία. Έγιναν τα αναχώματα του Πηνειού και άλλων ποταμιών, αποξηράνθηκαν έλη και δημιουργήθηκαν νέες τεράστιες εκτάσεις κατάλληλες για καλλιέργεια. Η εταιρεία Χένρυ Μπουτ συνέχισε και μεταπολεμικά για ένα διάστημα το έργο της, ως ότου την θέση της πήρε η ΚΟΜΔΕ (Κέντρο Οχημάτων Μηχανημάτων Δημοσίων Έργων). Το σημείο εξυπηρετούσε μιας και μέσα στο Μηχανουργείο, έφταναν γραμμές του τρένου, μεταφέροντας τα οχήματα που εκτελούσαν τότε τις εργασίες για την επιδιόρθωσή τους.
Η ιδιαιτερότητα του χώρου, αν και με τα χρόνια υπέστη αρκετές φθορές, παραμένει αδιαμφισβήτητη και σίγουρα, πρόκειται για ένα σημείο που αφενός αναμένεται να προσφέρει συνολικά σε όλο το φάσμα της ζωής στα Τρίκαλα, αφετέρου, με την ολοκλήρωση των παρεμβάσεων θα αλλάξει σημαντικά και την ίδια την περιοχή των Σαραγίων.