Αριθμός Μ.Η.Τ. 232067
Η ιστοσελίδα www.trikalaerevna.gr σύμφωνα με την απόφαση Ε/5083/25-11-2024 της Γενικής Γραμματείας Επικοινωνίας και Ενημέρωσης / Διεύθυνση Εποπτείας Μέσων Ενημέρωσης / Τμήμα Μητρώου και Διαφάνειας έλαβε την πιστοποίηση εγγραφής στο Ηλεκτρονικό Μητρώο Ηλεκτρονικού Τύπου (Μ.Η.Τ.) στον Νομό Τρικάλων σύμφωνα με το Ν.5005/2022. O κατάλογος των πιστοποιημένων επιχειρήσεων ηλεκτρονικού τύπου αναρτάται στην ιστοσελίδα της Γ.Γ.Ε.Ε.
ΤΟΠΙΚΑ 17.12.2024
Γράφει ο/η
Γράφει ο/η newsroom
Ξεκίνησαν και στα Τρίκαλα οι σφαγές της γαλοπούλας βαδίζοντας προς την τελική ευθεία των Χριστουγέννων. Εκτροφείς του νομού ξεκίνησαν την σφαγή για να προωθήσουν το προϊόν στην τοπική και εγχώρια αγορά.
Πλέον τα βλέμματα των πτηνοτρόφων βρίσκονται στραμμένα στις τιμές πώλησης, οι οποίες σύμφωνα με παράγοντες της αγορές θα κυμανθούν στα ίδια με τα περσινά επίπεδα.
Από την πλευρά τους οι εκτροφείς, παρά τις αντίξοες συνθήκες, συνεχίζουν να εκτρέφουν το χριστουγεννιάτικο έδεσμα, προσδοκώντας σε τιμές που θα καλύψουν το αυξανόμενο κόστος παραγωγής. Ήδη, έχουν γίνει οι πρώτες συμφωνίες με εμπόρους στην τιμή των 7 ευρώ/κιλό, η οποία ναι μεν κρίνεται ικανοποιητική, αλλά δεν επαρκεί για να δώσει την απαραίτητη βιωσιμότητα στον κλάδο.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το κόστος παραγωγής την τελευταία διετία έχει αυξηθεί κατά πολύ σε σχέση με το παρελθόν. Οι αυξήσεις στις ζωοτροφές παρουσιάζουν αύξηση, πλησιάζοντας ακόμη και το 30% σε ορισμένα προϊόντα εκτροφής με ότι αυτό συνεπάγεται.
Με τιμές κάτω των 7 ευρώ το κιλό δύσκολα βγαίνει κέρδος για τους εκτροφείς που περιμένουν να βγάλουν έστω κι ένα μικρό κέρδος.
Όπως είναι γνωστό η παραγωγή και η κατανάλωση γαλοπούλας κορυφώνεται την περίοδο των Χριστουγέννων. Την περίοδο αυτή, σφάζεται μεγάλο μέρος της ελληνικής παραγωγής, ενώ διεξάγονται πολλές εισαγωγές νωπού, συχνά ελληνοποιημένου, προϊόντος, αλλά και κατεψυγμένου. Το υπόλοιπο διάστημα, η αγορά τροφοδοτείται από εισαγωγές, τόσο για την παραγωγή αλλαντικών όσο και για νωπή κατανάλωση.
Η ταύτιση του κρέατος γαλοπούλας με την υγιεινή διατροφή και τις νέες διαιτητικές συνήθειες έχει δημιουργήσει και στην Ελλάδα μία σημαντική αγορά που τροφοδοτείται καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους. Την περίοδο που διανύουμε, αυτή η εκτροφή αποτελεί μια σοβαρή εναλλακτική παραγωγική επιλογή, αρκεί, βέβαια, να ακολουθηθεί η ορθή διαδικασία. Δηλαδή, κατάλληλη εκπαίδευση, αναζήτηση αγοράς και, τέλος, σφαγείο με ειδική γραμμή παραγωγής.
Η ένταξη αυτού του εγχειρήματος σε κοινά επιχειρηματικά σχήματα παραγωγών θα ενίσχυε τη βιωσιμότητα και την προοπτική του, παρέχοντας, ταυτόχρονα, οικονομίες κλίμακος.